توضیح فرماندهی انتظامی گیلان در مورد برخورد با سه نوازنده جوان در رشت

توضیح فرماندهی انتظامی گیلان در مورد برخورد با سه نوازنده جوان در رشت

پایگاه خبری اختبار- انتشار ویدئوی مربوط به برخورد به شدت خشن با سه جوان نوازنده در شهر رشت واکنش های مختلفی را در جامعه بر انگیخت.

نوع برخورد با این سه جوان به نحوی بود که با توجه به لباس شخصی بودن اشخاص در تصاویر منتشر شده، در مورد اینکه این افراد از ماموران نیروی انتظامی باشند تردید جدی ایجاد شده بود و حتی برخی معتقد بودند ممکن است این برخورد جنبه شخصی و خانوادگی داشته باشد.

امروز فرماندهی انتظامی استان گیلان با انتشار توضیحاتی در مورد این حادثه، انجام این برخورد توسط ماموران انتظامی را پذیرفت و علت آن را «سدمعبر و نواختن قطعات موسیقی در ملأ عام» که « بدون توجه به حرمت ایام عزاداری» بوده، اعلام کرده است.

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که حادثه شب پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ رخ داده است که در واقع مصادف با شب شهادت امام حسن عسگری(ع) بوده است و با توجه به اینکه در تقویم روز شهادت ثبت می شود، بسیار محتمل است که اشخاص متوجه مناسبت شب شهادت که در تقویم و روزنامه و رسانه ها اعلام نمی شود نشوند و به همین قرینه ادعای این سه جوان هنرمند در مورد بی اطلاعی از حرمت شب حادثه محمول به صحت به نظر می رسد.

هرچند فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان مطلب منتشر شده «برخورد نامتعارف را یک امر غیرقابل پذیرش» دانسته است، ولی اطلاعاتی در مورد تعقیب و معرفی ماموران متخلف به مراجع ذی ربط ارائه ننموده است.

در پایگاه خبری پلیس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان این طور آمده است که:

پنج شنبه شب همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) ، تعدادی نوازنده جوان بدون توجه به حرمت ایام عزاداری در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام به سدمعبر و نواختن قطعات موسیقی در ملأ عام می‌کنند که این اقدام نامتعارف، تعجب رهگذران و کسبه را به خود جلب کرد.

از شواهد و قرائن برمی‌آید که تعدادی از کسبه و شهروندان با توجه به لزوم رعایت ایام عزادارای و حفظ حرمت و شأن ائمه اطهار علیهم السلام، ضمن تماس با مراجع مربوطه خواستار برخورد با این افراد می‌شوند.

یافته‌ها بیانگر این مطلب است که این جوانان، سابقه سدمعبر و اجرای بدون مجوز موسیقی در اماکن و معابر عمومی را داشته‌اند و چندین مرتبه نیز توجیه و مورد تذکر قرار گرفته‌اند.

فارغ از این که پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت و متولی نظارت بر اماکن و معابر عمومی است وظیفه رسیدگی به شکایات و مطالبات شهروندان را نیز برعهده دارد، برخورد نامتعارف را یک امر غیرقابل پذیرش می‌داند.

قطعاً اطلاع‌رسانی قوانین حضور در اماکن عمومی، تشریح جایگاه رفیع ائمه معصومین ( ع ) برای عموم و تبیین لزوم حفظ آداب و حرمت مناسبت‌ها و ایام عزاداری، می‌تواند از بروز چنین ماجراهایی جلوگیری کند.


تصویری از پیاده راه فرهنگی شهر رشت

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا