ظرفیت آزمون قضاوت ۹۳ ، ۳۴۸ دادیار مرد و ۶۴ دادیار زن و نیز ۴۱ دادیار علی‌البدل جذب خواهند شد

بهره مند، مدیرکل جذب و آزمون قوه قضاییه

در آزمون قضاوت ۹۳ ، ۳۴۸ دادیار مرد و ۶۴ دادیار زن و نیز ۴۱ دادیار علی‌البدل جذب خواهند شد

مدیرکل جذب و آزمون قوه قضاییه گفت: برای نخستین بار است که داوطلبان آزمون قضاوت می‌توانند هنگام ثبت‌نام در جذب اختصاصی سه اولویت استانی را برای محل خدمت خود انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، بهره‌مند در نشستی خبری با حضور اهالی رسانه درباره‌ آزمون قضاوت سال ۹۳ گفت: برای اولین بار در تاریخ دستگاه قضایی در آزمون سال ۹۳ متناسب با پست‌های بلاتصدی قضایی ظرفیت اعلام شده است و بر این اساس داوطلبان در زمان ثبت نام می‌توانند محل خدمت خود را در سه اولویت انتخاب کنند و اداره کل جذب و آزمون قوه قضاییه به نحوی برنامه ریزی کرده که همه داوطلبانی که از این پس در مصاحبه‌های ورودی شرکت می‌کنند بتوانند محل خدمت خود را انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین در جذب اختصاصی قضات سال ۹۳ که در آبان ماه انجام می‌شود این امکان فراهم شده تا داوطلبان بتوانند هنگام ثبت نام سه اولویت استانی را برای محل خدمت خود انتخاب کنند.

بهره مند یادآور شد: ثبت نام برای آزمون قضاوت سال ۹۳ از اول مهرماه آغاز شد که روز پنج شنبه ۱۰ مهرماه آخرین فرصت برای ثبت نام داوطلبان است و دیگر تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دو نوع جذب عمومی و اختصاصی داریم، گفت: ما برای جذب عمومی هر سال آزمون برگزار می کنیم ولی برای جذب اختصاصی طبق آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان قضا و استخدام قضات که مصوب رییس قوه قضاییه است نخبگانی از دانشگاه و حوزه بدون آزمون تستی و تشریحی به یکباره دعوت به مصاحبه می شوند که داوطلبان جذب اختصاصی از آبان ماه از طریق سامانه سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه می توانند شرکت کنند.

بهره مند یادآور شد: آزمون عمومی قضاوت سال ۹۳ در ۲۳ آبان ماه به صورت تستی و آزمون تشریحی ۲۶ دی ماه برگزار می شود و داوطلبان پس از قبولی در آزمون تشریحی دعوت به مصاحبه علمی می شوند.

بهره‌مند درباره‌ آزمون جذب عمومی قضاوت در سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۸۹ نفر در آزمون سال ۹۲ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۲۴ نفر مرد و ۹ هزار و ۳۶۵ نفر زن بودند. از نظر نوع تحصیلات ۲۴ هزار و ۷۰۵ نفر دانشگاهی و ۷۸۴ نفر حوزوی بودند.

مدیرکل جذب و آزمون قوه قضاییه ادامه داد: از بین ۲۲ هزار و ۱۱۴ نفر شرکت کننده در آزمون تستی سال گذشته تعداد ۹۴ نفر داوطلب دانشگاهی و ۴۵ نفر داوطلب حوزوی که حداقل ۷۰ درصد نمره تراز را کسب کرده بودند از آزمون تشریحی معاف شدند و مستقیما دعوت به مصاحبه علمی شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳ هزار و ۴۶۳ نفر از شرکت‌کنندگانی که حداقل ۵۰ درصد نمره کل تراز را کسب کرده بودند به مرحله‌ آزمون تشریحی دعوت شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۴ نفر دانشگاهی تا رتبه‌ 3116 و ۴۳۹ نفر حوزوی تا رتبه‌ 484 بودند.

بهره‌مند افزود: از مجموع قبول شدگان آزمون تستی و تشریحی در سال ۹۲، هزار و ۱۲۰ نفر به مصاحبه علمی دعوت شدند که از این تعداد ۷۳۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

بهره‌مند درباره‌ جذب اختصاصی قضات در سال ۹۳ اظهار کرد: در راستای جذب اختصاصی نخبگان از میان داوطلبان تصدی منصب قضا اشخاصی که مشمول آیین‌نامه جذب، گزینش و استخدام داوطلبان تصدی منصب قضا مصوب ۹۲/۲/۲ می‌شوند در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۴ نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این افراد تعداد ۵۶۹ نفر دانشگاهی و ۴۴۵ نفر حوزوی به مصاحبه علمی دعوت شدند و در نهایت از این تعداد ۲۹۸ نفر شامل ۲۰۹ نفر دانشگاهی و ۸۹ نفر حوزوی قبول و برای طی مراحل گزینش معرفی شدند.

بهره‌مند افزود: در نهایت در آزمون قضاوت امسال ۳۴۸ دادیار مرد و ۶۴ دادیار زن و نیز ۴۱ دادیار علی‌البدل در بخش جذب عمومی به دستگاه قضایی جذب خواهند شد.

بهره‌مند درباره‌ وضعیت جذب عمومی قضات در سال ۹۳ گفت: بیشترین جذب عمومی بانوان در بخش دادیار در استان اردبیل بوده که ۵ نفر از بانوان در این بخش جذب خواهند شد و بیشترین استان برای جذب عمومی آقایان در بخش دادیار، استان مازندران بوده که ۶۲ نفر مرد در بخش دادیار در جذب عمومی به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی ۹ نفر مرد در قسمت دادیار و ۵ نفر مرد در بخش دادرس علی‌البدل بخش در جذب عمومی آزمون قضاوت سال ۹۳ به دستگاه قضایی وارد خواهند شد.

همچنین در استان آذربایجان غربی ۲۰ نفر مرد در قسمت دادیار و ۶ نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، در استان اردبیل ۵ نفر از بانوان در قسمت دادیار و ۴ نفر از مردان در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، در استان اصفهان ۷ نفر مرد در قسمت دادیار در جذب عمومی آزمون قضاوت به دستگاه قضایی وارد می‌شوند.

بهره‌مند با بیان اینکه استان‌های البرز، قزوین، قم و تهران ظرفیت جذب عمومی‌شان در آزمون قضاوت سال ۹۳ صفر است، گفت: همچنین در استان‌های ایلام، ۴ زن و ۱۴ مرد در قسمت دادیار، در بوشهر ۴ زن و ۹ مرد در قسمت دادیار و در چهارمحال و بختیاری ۳ نفر مرد در قسمت دادیار و یک نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، درخراسان جنوبی ۴ زن و ۵ مرد در قسمت دادیار و یک نفر در قسمت دادرس علی‌البدل بخش جذب دستگاه قضایی در آزمون عمومی سال ۹۳ خواهند شد.

بهره‌مند افزود: در استان‌های خراسان رضوی ۲۳ مرد در قسمت دادیار و در خراسان شمالی ۴ زن در قسمت دادیار و در خوزستان ۴۳ مرد در قسمت دادیار و یک مرد در بخش دادرس علی‌البدل بخش، در زنجان ۳ زن و ۵ مرد در قسمت دادیار و ۲ مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، در سمنان ۴ زن در قسمت دادیار، در سیستان و بلوچستان ۴ زن و ۲۹ مرد در قسمت دادیار، در فارس ۳۵ مرد در قسمت دادیار و ۷ مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش به دستگاه قضایی ورود پیدا خواهند کرد.

بهره‌مند ادامه داد:‌ در استان‌های کردستان ۴ مرد و ۴ زن در قسمت دادیار، کرمان ۲۱ مرد در قسمت دادیار، کرمانشاه ۵ مرد در قسمت دادیار و سه نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، کهگیلویه و بویراحمد ۴ زن و ۵ مرد در قسمت دادیار، گلستان ۴ زن و ۸ مرد در قسمت دادیار و یک نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل در آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی وارد می‌شوند.

مدیرکل جذب و آزمون قوه قضاییه افزود: در استان‌های گیلان ۴ زن و ۸ مرد در قسمت دادیار، و ۳ نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، در لرستان ۴ زن و ۶ مرد در قسمت دادیار و ۴ مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش، در مازندران ۶۲ نفر مرد در قسمت دادیار، در مرکزی ۴ نفر زن و ۷ نفر مرد در قسمت دادیار، در هرمزگان ۴ نفر زن و ۱۱ نفر مرد در قسمت دادیار و در همدان ۴ نفر زن و ۵ نفر مرد در قسمت دادیار و ۳ نفر مرد در قسمت دادرس علی‌البدل بخش و در استان یزد ۴ نفر مرد در قسمت دادیار در آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا خواهند کرد. در نهایت ۶۴ نفر زن و ۳۴۸ نفر مرد در قسمت دادیار و ۴۱ نفر در قسمت دادرس علی‌البدل بخش ظرفیت جذب عمومی سال ۹۳ در آزمون قضاوت امسال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا