رئیس اسکودا: اقدامات تحریک‌آمیز مرکز مشاوران نیاز به تغییر دارد

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری، با تاکید بر اهمیت تعیین تکلیف آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری، نسبت به ورود رئیس قوه قضاییه به این موضوع و اتخاذ تدبیری برای برون رفت از وضعیت فعلی اظهار امیدواری کرد.

به گزارش اختبار، دکتر جعفر کوشا که برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت سالروز استقلال کانون وکلا در مشهد حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ عنوان کرد: ما در صدد تعامل و گفت و گو هستیم و در این راستا قصد داریم ضمن حفظ استقلال نهاد وکالت، دغدغه هشتاد هزار جوان داوطلب را در نظر بگیریم چرا که هرچند استقلال کانون وکلا برای ما مهم است و در زمره خطوط قرمز قرار می گیرد، اما برگزاری آزمون نیز مهم است.

وی ادامه داد: رئیس محترم قوه قضاییه باید تدبیری به خرج دهد و جلسه ای را برگزار کند، تا در آن جلسه موارد اشتراکی و اختلافی را مشخص کنیم و ضمن معلق کردن موارد اختلافی، موارد اشتراکی را اجرایی کنیم تا از بن بست فعلی خارج شویم.

اقدامات و صحبت‌های اخیر در مرکز مشاوران برای برگزاری دو آزمون ۱۴۰۱، اقداماتی تحریک‌آمیز است

رییس اسکودا همچنین با بیان اینکه نباید جامعه را به سمت التهاب سوق داد افزود: اقدامات و صحبت‌های اخیر در مرکز مشاوران برای برگزاری دو آزمون ۱۴۰۱، اقداماتی تحریک‌آمیز است. ما نباید با احساسات این داوطلبین بازی کنیم و این رویکرد نیاز به تغییر دارد.

بیشتر بخوانید:

وی درخصوص راهکار حل مسائل برای برگزاری آزمون ۱۴۰۱ گفت: از رئیس قوه قضاییه انتظار داریم جلسه‌ای را با حضور ما برگزار کند و به این خروجی منتهی شود که آزمون اجرایی شود.

انشاءالله در بهار ۱۴۰۱ آزمون را برگزار کنیم

کوشا در پاسخ به زمان تقریبی برگزاری آزمون ۱۴۰۱ گفت: اگر این جلسه به نتیجه برسد، انشاءالله در بهار ۱۴۰۱ آزمون را برگزار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. همکاران ارجمند… دوستان گرامی… تیرماه بهترین زمان برگزاری آزمون وکالت است… هم از خطرات کرونا و اومیکرون پلاس که جدیداً ظاهر شده خلاصی پیدا می شود و هم مسائل فی مابین کانون های وکلا و قوه قضائیه به دور از تعجیل و با خردورزی و همیاری در این فاصله زمانی حل می شود و هم با اضافه شدن دو منبع سنگین به دروس آزمون وکالت از اجحاف آشکار به حقوق داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ جلوگیری می شود.
    عزیزانی که به دنبال منافع خودشان هستند و دوست دارند استقلال کانون های وکلا از میان برود تا آنها به اهداف خودشان برسند خواشمندیم یک مقدار صبور باشند تا “به دور از جو التهاب کنونی” مسائل به مسالمت حل شود.
    به امید پروردگار…

  2. سلام رضا جان قفط در یک کلام واقعا برای جناب دکتر جعفر کوشا متاسفم که

    در برابر قانون مصوب قد علم نموده وهیچ وقعی به داوطلبان آزمون وکالت نمی گذارند اصلا به فرض قانون بد هم باشد بی قانونی از قانون بد خیلی بدتر است عمل بد از همه بدتر از اندیشمندان به مراتب بدتر است واقعا بی اعتنایی به وظایف ذاتی به هر عنوان وبه هر توجیهی پذیرفتنی نیست .بابا حق الناس بخدا وجود دارد این سطح ازبی اعتنایی به حقوق داوطلبان واقعا نوبر است البته برای سایت اختبارهم گله مند هستم بجهت اینکه مطالب قبلی بنده را بارگذاری نفرمودید.حتما باید موافق نظر بدیم تامنتشر باشه آخه داریم کجا میریم فاین تذهبون بخدا روزی ازما می پرسند راجع به اعمالمان .بیایید عامل باشیم بازی با کلمات یعنی سنگ اندازی آخه یعنی چه استقلال کانون مگه کی به شما گفته مثلا آزمون برگزار نکن اینهمه سازمان سنجش آزمون برگزار میکنه استقلال نداره مثلا امسال تو شرایط تاثیر معدل در سنجش مصوب وجودداشت باید سنجش اعتراض می کرد آهای مردم استقلال سنجش زیر سوال رفت چرا این صدا فقط از سوی اسکودا میشه بابا یه خورده هم منطقی باشیم ماهمه موظف به اجرای قانون هستیم مگه برای قانون هم چانه زنی داریم .؟بابا دعوی سر چیه خوب صراحتا بفرمایند.حالا بیا پرتغال فروشو پیدا کن. در مسیر پیشرفت جامعه یک لحظه لجبازی .هم برای جامعه ما .جامعه داوطلبین و همه زیانبار است .بخدا آخرتفرقه تباهی وفساد است وفساد در این موضوع بالاتر تضییع حقوق داوطلبین آواره نیست خوب به کسانی که آزمون برگزار نمیکنند به ایشان از جانب داوطلبین تضرعا والتماسا بیان داریدکه آقا جون خواهشا به قانون عمل نمایید التماس میکنیم آقا جون حق داوطلبین هم را رعایت فرمایید
    خواهشا خواهشا ……

  3. من کار با مقام و موقعیت ایشون ندارم ولی این عنوان بی ادبانه نه تنها مناسب کسی که سن و سالش بالاتر از شما هست و حتا کمتر از شما هم باشه باز هم نیست. بهتره اول ادب یاد بگیریم بعد بخوایم به مقامی برسیم. مسلما شما وکیل بشید همینطور ادامه بدید نمیتونید موفق باشید

    1. وقتی کانون وکلا شخصی را ده سال پشت یک آزمون نگه می دارد اشکال را باید در ضعف کانون وکلا جستجو کرد که توان جذب نیروی انسانی تحصیل کرده و آموزش درست ندارد.
      اکثریت از قبولشدگان آزمون وکالت به علت دریافت پروانه کار در خارج از شهر محل سکونتشان عملاً قادر به ایفای کارکردهای یک وکیل در قبال جامعه نیستند و فقط سالی یکبار پروانه تمدید می کنند و یا پنهانی و یواشکی در شهر محل سکونتشان دفتر می زنند و پول جمع می کنند که آهرش بدهند به کانون وکلا برای انتقال محل کارشان… در قالب آیین نامه نقل و انتقالات.

  4. سایت اختبار برایت متاسفم. انتقاد برحق بنده علیه اون به اصطلاح فارغ التحصیل حقوق که بی ادبانه «دکتر جعفر کوشا» را «جعفرجان» خطاب کرده بود منتشر نمی کنید ولی پیام اون بی ادب را که چنین بی ادبانه به یک استاد حقوق گستاخی می کند منتشر می کنید. معلومه چقدر رسالت خود را اجرا می کنید. از امروز دیگر این سایت را که حرمت بزرگان نگه نمی دارد از سایتهای مورد بازدیدم حذف می کنم.

    امیدوارم بیشتر از این به نشر پیامهای توهین آمیز بی ادبان به اصطلاح فارغ التحصیل، به اساتید حقوق ادامه دهید. خلایق هر چه لایق

    1. ادب و تربیت اول از خانواده باید آموزش داده بشه بعد اون جامعه و محیط آموزشی. گویا دوستان آموزش ندیدن

  5. در امثال و حکم مرحوم دهخدا آمده است الغرِیقُ یتشبَّثُ بکُلّ حَشیش یعنی غرقه بر هر گیاه خشک چنگ می زند و کسی که چاره ای برای کاری نمی یابد برای رهایی خویش به ناچیزترین وسیله دست می یازد. این مثل خیلی شبیه حال و روز دوستان دستمال گردنی سبیل چخماخیه که امروز برای رهایی از عدالت و نظارت دست به هر کاری می زنند. از کمک از سازمانهای بین المللی تا استمداد از مراجع تقلید از فرار از اجرای آیین نامه ای که خودشون تنظیم کردن و حق داوطلبان رو ضایع کردن تا حق الوکاله های آنچنانی و…. دوستان بازی تمام شد رانت و فساد و فروش پروانه و سوءاستفاده از اعطای پروانه بدون آزمون برای کسب منافعتون و کسب سود از مبالغ واریزی وکلا به صندوق و… دیگر برای شما یک رویای شیرین در گذشته خواهد بود.

  6. دوست عزیز… همکاران گرامی… هم رشته ای های عزیز… اساساً قرار نیست گرفتن مجوز کار در شهر محل سکونت خود یک امر “سخت” باشد… کشورهای پیشرفته جهان همگی با هم در رقابت هستند تا شرایط دریافت پروانه کار به آسان ترین شکل ممکن صورت بگیرد… نه این که طرف ده سال از عمر مفید خودش را که می توانست در خدمت کشورش باشد پشت آزمون وکالت هدر کند… تا یک عده بتوانند انحصار بازار کار را برای خود حفظ کنند… این روش غلط است… در کشورهای جهان سوم به جهت زاویه دید غلطی که وجود دارد عده ای گمان می کنند بلید “ضضضضضجر کشید” و “زجه زد” تا به به حصول پروانه کار نائل شد!!!!!!! این طرز فکر کاملاً غلط و در جهت معکوس است. دریافت مروانه کار باید در سریع ترین زمان ممکن و به سهل ترین روش ممکن باشد… آزمون وکالت یا قضاوت هم باید ناظر به اصول اساسی هر درس و علم حقوق باشد نه ریز به ریز قوانین. الان قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات گه تازه عوض شده اند پس وکلای قدیمی بی سواد هستند؟؟؟؟!!!! کدام عقل سلیمی چنین چیزی را می پذیرد و جرا از داوطلب تازه فارغ التحصیل شده حقوق چنین انتظاری داریم که ریز به ریز کنج کور قوانین را هم حفظ باشد؟!؟!؟!؟ این روش اشتباه است‌. تازه یک عده با هم رقتبت می کنند که آزمون وکالت سخت تر است یا آزمون مرکز مشاوران… !!! اصلاً نباید سخت باشه… سخت یعنی غیر استاندارد… سخت یعنی رقابت ناسالم کلاس کنکوری ها… سخت یعنی بخت و اقبال… سخت قرار نیست باشد…

  7. با سلام،
    داوطلبانی شریف و رنج کشیده برای حمایت از کانون و همچنین برگزاری ازمون کانون امروز این تکلیف مطالبه گری وظیفه هیات داوطلب های ازمون هست که باید ب ثمر بشینه، لذا همگی از رئیس محترم قوق قضاییه به هرطریقی درخواست کنید که به داد هزاران داوطلب برسه و برای برگزاری جلسه هم اندیشی با کانون هماهنگی های لازم رو به عمل بیاره
    مزرعه سبز فلک دیدم و داس مه نو
    یادم از کشته خویش آمد هنگام درو
    گفتم ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید
    گفت با این همه از سابقه نومید نشو

  8. سلام،شما اگر حقوقدان هستی،و در آزمون سه سال گذشته مرکز وکلا قوه و کانون وکلا شرکت کرده باشی،بخوبی متوجه شدی چقدر آزمون مرکز وکلا قوه سنگین تر و سخت تر از آزمون کانون برگزار شده،مضاف بر اینکه آزمون شفاهی خود یک آزمایش جدی هست و کسی که در آن شرکت کرده متوجه موضوع میشود که این مطلب در کانون وکلا وجود ندارد،پس موضوع نداشتن علم پذیرفته شدگان مرکز وکلا قوه و از این دست قبیل نظرات چیست؟لطفا همگی کمی معقول فکر کنیم و با انصاف بیشتر ،نه اینکه یک نهاد علمی را بدون اطلاع درست و تحقیق کافی چون صرفا بر خواسته از قوه قضاییه هست مورد حمله غیر علمی قرار دهیم،
    فکر کنم اولین درس استاد کاتوزیان رعایت انصاف است،نه حرف ناحساب

  9. تو که قبول شدی،حالا اینجا طرفداری فرزند خلف رو نکنی نمیشه؟!
    شما که زیر نظر خلف زاییده شدید،منظورم مدرک وکالتتونه! برید پول پارو کنید و کاری به ناخلف ها نداشته باشید
    تا جایی که من میفهمم هرکی عرضه داشته باشه تو وکالت موفقه،نه اونی که با ۴تا تست بیشتر مدرک وکالت گیرش اومده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا