شهبازی‌نیا: اعتراضات داوطلبان آزمون وکالت ۹۸ بررسی خواهد شد

رئیس اسکودا جزییات طراحی سؤالات و بررسی اعتراضات آزمون وکالت را تشریح کرد

پایگاه خبری اختبار- رئیس استحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با برنامه فرمول یک جزییات طراحی سؤالات و بررسی اعتراضات آزمون وکالت را تشریح کرد.

به گزارش اختبار، مرتضی شهبازی‌نیا در واکنش به اعتراضات بعضی داوطلبان به سؤالات آزمون امسال گفت: آزمون وکالت شفاف‌ترین آزمونی است که در کشور برگزار می‌شود. برگزارکننده آزمون نیز سازمان سنجش است.

رئیس اسکودا درباره شیوه طراحی سؤالات گفت: برای هر درس ۵ نفر از اساتید طراز اول کشور در آن حوزه که مورد قبول همه حقوقدانان کشور نیز هستند سؤالات را طرح می‌کنند.

اسکودا نیز بعد از برگزاری آزمون از سؤالات مطلع می‌شود و سؤالات با استاندارد بسیار بالایی طرح می‌شود. اشتباهات سؤالات آزمون وکالت نیز نسبت به میانگین سایر آزمون‌ها بسیار کم‌تر است.

او درباره آزمون اخیر گفت: سختی و آسانی سؤالات قطعاً‌ برای همه داوطلبان است و توصیه ما نیز همواره این بوده که آزمون مشتمل بر سؤالات آسان، متوسط و سخت باشد تا تفاوت دانش افراد را بتوان سنجید، هرچند که این امر نهایتاً به نظر طراح بستگی دارد.

وی در این گفتگو همچنین اعلام کرد در مورد دو سوال ۴۷ و ۹۳ اعتراضات بیشتر بوده است و ما همه ایرادات و اعتراضات در مورد سوالات آزمون وکالت ۹۸ مخصوصا را شنیده ایم و گردآوری کرده ایم و این موارد را به کمیسیونی از اساتید دانشگاه های دولتی ارائه خواهیم کرد تا در مورد اصلاح یا حذف احتمالی سوالات تصمیم گیری کنند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷۷ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان کسی میدونه با معدل ۱۱/۶۸ احتمال قبولی در کانون اصفهان هست یانه خواهشن جواب بدین.

  2. سلام من هم به سوال ۵۷ ۹۲ ۹۳ اعتراض دارم استدلال سایرن نسبت به درست بودن سوالات به خاطر اینکه خودشون اون پاسخ اعلام شده رو زدن.

  3. دوستان این استدلال های یک متری تونو راجع به ایراد سوالات اینجا لطفن مطرح نکنین ! سایت اختبار که اسکودا نیست . اگر همه همین بحث های حقوقی و استدلال ها رو فکس کنن اسکودا دیگه غمی نیست و جناب شهبازی نیا در تلویزیون عنوان نمی کنن که فقط ۵۰۰…۶۰۰ تا اعتراض به ما وصول شده …. در ضمن از سایت اختبار سپاسگزارم که کامنت قبلی بنده رو منتشر نکردن !

    1. دوست عزیز مجددا پرسش ۵۷ تجارت را بادقت مطالعه کنید
      آنگاه متوجه‌ میشوید حداقل بیش از دو سوال ایراد دارد

  4. سوال ۹۰ جزا به استناد مواد ۲ تعزیرات حکومتی و ۵۷ نظام صنفی، تخلف صنفی گزینه صحیح است هیچ جای سوال هم اشاره نشده که مغازه دار مالی تحصیل کرده باشه دوستانی که هنوز اعتراض نفرستادند و به این سوال اعتراض دارند می تونند به مواد بیان شده استناد کنند

    1. منم همین گزینه رو زدم ولی میگن چون از قوانین اعلامی اسکودا نیست فرض بعید که تحصیل مال مشروع هست رو ترجیح دادند!!!

      1. استدلالشون غیر منطقیه قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی هم جز قوانین اعلامی نبود ولی سوال اومده بود به علاوه تو سوال نگفته که مال تحصیل شده یا نه

    2. جالبه طراحان سوال جزا در سوال ۹۳ به اصل تفسیر مضیق توجه داشتند ولى در سوال ۹۰ تفسیرى متفاوت داشته اند، که به نظرم این سوال با تفسیرهاى متفاوت دو پاسخ صحیح دارد ، و با توجه به تفسیر مضیق تخلف صنفى صحیحتر می باشد ،

  5. سلام من مدنی۵۵ آ.د.م۵۱/۶۷تجارت۴۰ اصول۴۳/۳۳جزا۴۶/۶۷آ.دک۸۶/۶۷زدم بنظرتون احتمال قبولی تو کانون خوزستان هست؟

    1. احتمال زیاد امسال قبول هستین. چون اصول و جزا و مدنی و ادم رو نسبتا خوب زدی بنابراین شانس شما بالاس برا قبولی.

    2. با سلام.
      معدل شما ۱۰/۹۲ و تراز شما بتناسب درصدهایی که در هر درس زدید با توجه ب کانون مربوطه در شرایط عادی بالای تراز قبولی است و احتمال قبولیتون خیلی زیاد

  6. باسلام.دوستان همه انتقادات خود را نسبت به تعدادی از سوالات بیان نمودند که برخی موجه و برخی ناموجه است.اما هیچکدام از داوطلبین نسبت به سوال ۴۸ که به وضوح اشتباه هست اعتراضی نمیکنند.
    پاسخ اسکودا گزینه ۳ هست یعنی انتخاب مدیران را باطل میداند درحالی که به صراحت ماده ۲۷۰ لایحه چنین انتخابی به خودی خود باطل نیست و دادگاه باید برحسب درخواست هر ذی نفع ، حکم به بطلان آن دهد. دوستان همگی به این نکته اشراف دارند که باطل و قابل ابطال کاملا باهم فرق دارند و پاسخ اعلامی از این جهت به کلی اشتباه هست.ماده ۲۷۰ لایحه به وضوح فرض سوال را قابل ابطال میداند که طی آن هر ذینفع میتواند از دادگاه تقاضای ابطال تصمیمات را بنماید و این تصمیمات تنها با حکم دادگاه ابطال میشود.
    درنتیجه هیچکدام از گزینه ها صحیح نمیباشد و چنین سوالی قطعا باید حذف میشد.اما از داوطلبین عزیز گله دارم که چطور به این سوال که به وضوح پاسخ اشتباه دارد اعتراضی نمیکنند اما مثلا به سوال ۹۳ که پاسخ اعلامی اسکودا کاملا صحیح بوده و مطابق ماده ۶۱۳ و نظر نویسندگان کتب مرجع ازجمله استاد میرمحمد صادقی میباشد و اعتراض به آن بلاوجه بوده به ناروا اعتراضی به این شدت مینمایند.شاید چون عده کثیری از این عزیزان که گزینه های اشتباه را پاسخ دادند منافع شان را درنظر گرفته و جایی که باید اعتراض کنند سکوت میکنند و جایی که انصافا مشکلی ندارد اعتراض میکنند.
    امید است اتحادیه واکنشی عادلانه و منطبق با انصاف نشان دهد.

    1. احسنت به شما در مورد سوال ۴۸
      لطفا اعتراض خودتون رو مکتوب ارسال کنید
      اما در مورد سوال ۹۳ خود دکتر میر محمد صادقی در کتابشون از عبارت شاید بتوان گفت استفاده کرده و نظر قطعی ندادن لطفا مراجعه کنید

      1. اتفاقاً در ازمون ازاد ۸۹ که در کتاب تست همه بچه ها هم هست اینگونه سوال و جواب داده شد:
        سوال] هرگاه مقررات قانونی در مورد تشکیل شرکت سهامی رعایت نشود:
        ۱) شرکت باطل است
        ۲)شرکت قابل فسخ است
        ۳) اگر موجبات بطلان رفع شود دادگاه قرار رد دعوی را صادر مینماید
        ۴) دادگاه ب تقاضای هر ذینفع حکم به بطلان خواهد داد
        که پاسخ صحیح رو ۴ اعلام کردند.پس قطعا صحیح ترین گزینه برای سوال ۴۸ گزینه ۲ بود و گزینه ۳ اعلامی به وضوح اشتباه هست

    2. جناب ندای عدالت، منم از وقتی کلید دادآفرین منتشر شد به این که شما گفتی فکر میکردم، ولی با خودم میگفتم وقتی هم کلید دادآفرین و هم کلید دیگر موسسات و هم کلید رسمی، همه میگن من اشتباه زدم و همچنین هیچ صدایی از هیچکی درنمیاد پس من اشتباه میکنم، من دقیقا همه استدلالی که شما کردی در سر جلسه به ذهنم اومد و گیج زدم، برا همین نزدیک ترین گزینه ای رو زدم که به استدلال مذکور نزدیک باشه، یعنی گزینه۲

      1. آقای رضا عزیز
        کسی که واقعا حقوقدان هست نه حقوق خوان مطمئن باش سوال ۴۸ رو گزینه ۲ جواب داده.البته بااحترام به داوطلبانی که گزینه ۳ رو زدن شاید دقت کافی رو نداشتن والان با این استدلال شاید متوجه اشتباهشون شده باشن

    3. سلام دوستان واقعا سوال ۴۸ گزینه اعلامی اشتباه است.
      حتی این سوال در آزمون سال ۹۵ و ۹۶ آمده و به این نکته هم اشاره شده که قابل ابطال است و به خودی خود باطل نیست.
      خواهشا همه به این سوال که جواب غلط انتخاب شده اعتراض کنند تا حق کسی پایمال نشود.

  7. دوستان شما حقوق خوندین قرار نیست هر کدوم هر سوالی رو اشتباه زدیم بگیم کلید اسکودا اشتباه بوده شما با این منطق میخاین وکیل بشین؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بله آقای دکتر سوال ۴۷ و ۹۳ رو بیان می کنند.

      سپاس از شما که به این نکته توجه کردید و به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا