عبدلیان‌پور: تأخیر‌ اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه چیز عجیبی نیست/ پذیرفته‌شدگان آزمون، گزینش خواهند شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه زمان دقیق اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده این مرکز مشخص نیست اظهار داشت: سعی بر این است که در آینده بسیار نزدیک نتایج اعلام شود.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری امروز، (۲۲ مردادماه) خود در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: اگر قرار بود فقط مرکز وکلا به تنهایی نتایج را اعلام کند تا کنون این مهم انجام شده بود اما ماده ۵ قانون تسهیل، نظارت بر روند آزمون را به عهده قوه قضائیه گذاشته است و اعضای هیئت برای این منظور حساسیت دارند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: البته این حساسیتی که نشان داده می‌شود طبیعی است و فقط برای مرکز وکلا نیست. پس از اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده مبنایی گذاشته می‌شود تا تمام آزمون‌هایی که در ماده ۵ قانون تسهیل آمده باید به طریق اعلامی عمل شود، پس حساسیت موجود به این دلیل است که قرار است مبنای آزمون‌های بعدی مرکز وکلا، کانون‌های وکلا، کانون سردفتران، کانون مترجمان و … است.

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش ما این است که حقی از کسی تضییع نشود، گفت: تأخیر ایجاد شده به دلیل حساسیت موجود است و با تعامل خوب حل خواهد شد تا حقی از مردم تضییع نشود و سعی می‌کنیم در نزدیک‌ترین زمان نتایج را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

عبدلیان‌پور ادامه داد: معاون اول قوه قضائیه در جلسه‌ای اعلام کرد که خواست ریاست دستگاه قضا انجام مرّ قانون است. این یک بحث علمی است و تأخیر‌ بر اساس تفسیر از ماده ۵ قانون تسهیل است و چیز عجیبی نیست.

وی همچنین گفت: ما در مرکز وکلا آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم که بر اساس قانون است و آن را انجام خواهیم داد. طبیعی است افرادی که قرار است درباره جان و مال و ناموس مردم نظر دهند، گزینش شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. آقای عبدلیان پور هم وقتی دیدن نقشی در وکالت ندارن آزمون شفاهی هم شفاف قانون گفته نیست و نمیتونن به اینش بگن ابهام وجود دارد آوردن دو نقش واسه خودشون متصور شدن ۱- مصاحبه ۲- گزینش…میبینید دیگه هیشکی خط هیشکی رو نمیخونه هرکی هرطور و هرمقدار دستش برسه به نفع خودش واسه صدها هزار داوطلب وظایف و تکالیف کم و زیاد میکنه بدون اینکه انتظارات یا حقوقشون را در حد همون طبیعیش که اعلام نتایج بموقع و هدر ندادن عمرشون باشه رو اصلا بهش فکر کنن بابا سپاس دمتون گرم مملکت رو به کجا رسوندید متآسفم از اینهمه تنهایی رهبرم

  2. شما که درستکارین چند سوال چرا تا الان انجام ندادین و نگران معشیت و …وکلا و..دیگر مشاغلین
    ۱ وکلا چرا سن بازنشستگی ندارن؟
    ۲ چرا تعیین سن برای شرکت کنندگان نمیشه که افراد سالخورده و بعضا چند شغله حق شرکت در ازمون نداشته باشن طرف ۵۰ رد کرده اومده دوباره ازمون میده دنباله کاره و سهمیه هم داره و…بماند بیمه و مزایا و بازنشستگی وحقوق و امتیازات دیگش
    ۳ چرا به قضات بازنشسته اصلا پروانه میدین اونم بدون ازمون؟چرا عین کشورا خارجی دیگه نمیگین قضات برن یا بازنشسته شن یا مکانا اموزشی حضور پیدا کنن از تجربه ها و نمونه اراهاشون بگن ؟
    ۴ چرا وکالت الزامی نشده تا الان و هر کسی حضور پیدا کنه دادگاه حتما باید با وکیل باشه؟ شماها که همیشه معیاراتون کشورا نسل اول اروپا امریکاییه تا هر تقی به توقی صدا در میاد؟
    ۵ چرا رشته حقوق بدون ضابطه هر دانشگاه موسسه ای بدون ازمون ورودی راحت داره پذیرش میکنه؟غیر اینه مدرک در قباله پوله؟
    چه کاری تا الان واقعا برای اموزش کردین؟ همه چی قرار نیست تو کتابا باشه کدوم لیسانسیه لایحه و قرارداد سر در میاره نگارشش؟همه حفظین در مقابل سوالات ازمون بصورت نسنجیده ای طرح میشه انگار طرف چندسال وکالت کرده یا اشنایی داره!
    جوان ها رو در بیابین نه افراد سالخورده مگه خانه سالمندانه؟ یه جوان مثله من که نه سهمیه داره نه چیزه فقط دلش خوشه به همون قانون تسهیل که بخونه در بیاد چرا باز تشدید میکنید؟ چرا جلو قانون واستادین تنها ارگانی که واسه : ۱ قوه قضاییه در مقابل قضاوت ۲ قوه قضاییه و اسکودا در مقابل ازمون وکالت ۳ سازمان اسناد در مقابل سردفتری
    یه بارکی خواهش میکنم رشته حقوقو از دانشگاها حذف کنید وقتی اینده شغلی مقابلش صفره همه ازمونا استخدامی تبعیت کردن و اتفاقا فقط ملاک گزینش نیروی جوانه اینا هنوز رو هوا موندن کاش نماینده ها مجلس بیان و از حقمون دفاع کنن چرا این عزیزان مقابل قانون ایستادگی میکنن و خلاف قانون میخوان عمل کنن

  3. الان همه فوق لیسانس دارن ، برو پایه ات رو قوی کن نه فوق لیسانس بودنت رو به رخ بیشتر خودت بکشی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا