قبولی ۷ هزار نفر در آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا

پایگاه خبری اختبار- مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۷ هزار نفر در آزمون کانون وکلای دادگستری قبول شده اند.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا کریمیان از قبولی بیش از ۷ هزار تن از داوطلبان آزمون سی ام تیر کارآموزی وکالت خبر داد و گفت: شمار داوطلبان شرکت کننده در این آزمون بیش از ۷۲ هزار نفر بود که نتایج آزمون کارآموزی وکالت بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و با لحاظ تراز نمرات اعلام شده است.

کریمیان افزود: داوطلبان درصورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نمره آزمون و یا سهمیه شرکت در آزمون، می‌توانند موضوع خود را فقط در قسمت سامانه پاسخگویی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر تا تاریخ ۶ مهر ماه مطرح کنند.

وی خاطر نشان کرد داوطلبان دارای حد نصاب به اطلاعیه‌های کانون متبوع خود و مهلت‌های اعلام شده جهت ثبت نام در سایت اختصاصی آن کانون توجه داشته باشند.

گفتنی‌ست در آگهی اولیه آزمون وکالت ۱۴۰۰ که پیش‌ از لازم‌الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار منتشر شده بود، ظرفیت پذیرش در این آزمون ۴۳۰۲ نفر تعیین شده بود که به این ترتیب آمار قبولی حدود ۳ هزار نفر بیشتر از ظرفیت اعلامی است.

تهیه منابع آزمون وکالت

کتابفروشی بزرگ دادبازار مجموعه ای کامل از کتب حقوقی از منابع آزمون وکالت از مولفین و ناشران معتبر کشور را در جهت خرید اینترنتی در اختیار داوطلبان حقوقی قرار داده است. کلیه کتب حقوقی در وبسایت دادبازار موجود در انبار و آماده ارسال هستند، در نتیجه بدون نگرانی از عدم موجودی یا تغییر قیمت از سراسر کشور سفارش بدهید.

مشاهده منابع آزمون وکالت مشاهده تخفیفات دادبازار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. من موافق حرف شما هستم باصحبتهای خود این اقایان قبل از تصویب قانون واستفساریه منم احتمال میدهم اجرا نشده بهترین کارهم اینه که مجلس به هر دو ازمون ورود کنه وتحقیق کنه من که دیگه اصلا شرکت نمیکنم همش حق خوری

  2. با سلام
    من در آزمون سال گذشته کانون با تراز ۷۹۰۰ قبول نشدم
    امسال ترازم ۵۴۰۰ شده و باز هم قبول نشدم
    دوستان لطفا اظهار نظر کنید
    آیا سواد من نم کشیده، با اینکه مشاور حقوقی یک شرکت هستم ؟
    یا اینکه سوالات آزمون امسال غیر استاندارد طرح شده ؟

  3. خوبی گلم
    برو بشین درس بخون پسرم همینقدرم هم که گرفتن از سرتون زیاده برو یکم سوادتو ببر بالا اینقد بهونه نیار
    زمین کج هست ولی نه اینقدر

  4. ببینید دوستان، حدود ۵ الی ۶ هزار نفر کانون اسکودا اعلام قبولی کرده، که ۱۰۰٪ همینا توی مرکز وکلا هم شرکت کرده بودند (که مثلا اگر در اسکودا موفق نشدند لااقل مرکز وکلا رو از دست ندن) پس همینها در مرکز هم قبول شدند اما طبیعتا میرن اسکودا. از اونطرف بلافاصله مرکز وکلا هم ۷ هزار نفر گرفته که ۵ الی ۶ هزار نفرش همونهایی هستند که قبولیه اسکودا هم بودند و رفتند اسکودا‌! خوب عملا مرکز وکلا ۳ هزار نفر بیشتر بر نداشته!لذا نتیجه اینه که دو کانون، جمعا ۱۰ هزار تا گرفتند در صورتی که قرار بود جمعا حدودا ۱۷ هزار تا بگیرن! در واقع دور زدن مجلس اتفاق افتاده!

  5. بزرگوار دقیقا اعلام کنید باید چند هزار نفر بپذیرند تا شما جزشون بشید ؟ کانون بیش از هفت هزار نفر و مرکز یازده هزار تا میشه هجده هزارتا اگر کمه بفرمایید تا بیشترش کنن

    1. سال گذشته هم همین تعداد قبول شدن با این تفاوت که امسال بر اساس تراز بود و سال گذسته بر اساس تراز نبود

  6. افسوس و صدافسوس بر این مجلس قانونگذاری و تسلیت بر جامعه حقوقی کشور و تسلیت بزرگتر بر مردم که تاوان مردودین آزمون وکالت را با جان و مال خود خواهند پرداخت…وکیل

  7. خب کانون هم که میخواد اختبار برگزار کنه اونجا سخت میگیره که خیلی ها ریزش کنن

    اینطور نیست؟

  8. اینهمه گفتن همه قراره قبول بشن ! فقط ۷۰۰۰ نفر ؟!!!!! فقط یک دهم داوطلبین شرکت کردن که بعضیاشون هم تازه می رن مرکز . همچنین توی بوق کردن که تسهیل و قبول و …. فکر کردیم چه خبره !!!

  9. تقریبا ۱۰% شرکت کنندگان قبول شدن.اختبار اگر امکان داره توضیح بدید که بر چه اساسی شهرهای کارآموزی انتخاب میشه

  10. همه فکر می کردند که مرکز وکلا و مشاوران یار و غمخوار داوطلباست اما الان مشخص شد که کانون وکلا بیشتر با داوطلبا صادق تره
    کارنامه کانون وکلا رو نگاه کنید : انواع تراز اعم از کل و حد نصاب رو زده ، داوطلب می دونه که جایگاهش در تراز کجا قرار داره اما مرکز وکلا اصلا اعتنایی به شفاف سازی نداشته ، یه کارنامه داده که با کارنامه قبلی فقط فرقش در تراز کله ، نه تراز حد نصاب داره ، نه تراز نهایی ، نه اصلا معلومه که چند نفر قبولی داده ، واقعا براشون متاسفم به جهت عدم شفاف سازی و سنگ داوطلب رو به سینه زدن، مردم هوشیارند می فهمن که کی داره چکار میکنه ، چرا مرکز وکلا از مسیر اصلی خودش که حمایت از داوطلبا بود خارج شد ، دم دکتر جهرمی گرم ، واقعا مرد بود. خدا حفظش کنه هر جا که هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا