چشم انتظاری داوطلبان برای اعلام نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- علی‌رغم گذشت نزدیک به ۲ ماه از برگزاری مرحله تستی آزمون قضاوت ۱۴۰۰ (جذب عمومی) و نزدیک شدن موعد مرحله تشریحی آزمون،‌ هنوز زمان اعلام نتایج اولیه داوطلبان مشخص نشده است.

به گزارش اختبار، مرحله تستی آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۰ روز ۱۳ اسفند در ۲۰ مرکز استان و با حضور نزدیک به ۱۵ هزار شرکت کننده برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه پس از فرایند برگزاری آزمون، از اعلام نتایج تستی این آزمون در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.

معاون رئیس قوه قضاییه در این خصوص عنوان کرد: نتایج آزمون تستی تا اوایل اردیبهشت ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می‌گردد. پذیرفته شدگان این مرحله در ششم خرداد ماه سال ۱۴۰۱، در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد.

بااینحال و علیرغم گذشت ۱۰ روز از اردیبهشت، نه خبری از نتایج اولیه داوطلبان است و نه تاریخ اعلام نتایج از سوی برگزارکنندگان به شکل دقیق اعلام شده است.

این در حالی است که حدود ۲۶ روز دیگر زمان برگزاری مرحله تشریحی آزمون است و بر اساس اطلاعیه آزمون قضاوت ۱۴۰۰ (جذب عمومی) برخی منابع این مرحله، جزو منابع مرحله تستی نبودند و داوطلبان نیاز به فرصتی برای مطالعه آنها دارند.

مواد امتحانی آزمون تشریحی داوطلبان دانشگاهی:

آزمون تشریحی داوطلبان حوزوی:

اهل تشیع:

ردیف مواد امتحانی منابع
۱ فقه مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها) و بیع (از ابتدای کتاب تا الکلام فی شروط المتعاقدین)
۲ اصول فقه رسائل (از ابتدا تا انتهای کتاب)

اهل تسنن:

ردیف مواد امتحانی منابع
۱ فقه منهاج الطالبین امام نووی (فقه المعاملات)
۲ اصول فقه منهاج بیضاوی ( نیمه اول)

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام روز ششم خرداد برای آزمون تشریحی خصوصا برای طلاب که منابع به طور کلی تغییر کرده است با توجه به زمان اندک باقی مانده ظلم می باشد. مضافا بر اینکه شهادت امام صادق(ع) هم با توجه به سی روزه شدن ماه مبارک رمضان ششم خرداد ماه شده است. از مسئولین تقاضا داریم در تعویق آزمون مساعدت کنند

  2. خواهش میکنیم آزمون تشریحی رو به تعویق بندازن . چون نتایج دیر اعلام شده . آزمون ارشد رو هم داریم . یک هفته بعد ازمون تشریحی قضاوت باشه واقعا ظلمه . هیچی وقت مطالعه نداریم . خواهش میکنیم آزمون تشریحی قضاوت رو به تعویق بندازن . ششم خرداد خیلی زوده

  3. واقعا تاریخ آزمون تشریحی باید عقب بیوفته. بلا تکلیف شدیم نمیدونیم داریم برای ارشد میخونیم یا آزمون تشریحی…
    اختبار لطفا به فریادمون برس!!

  4. خواهش میکنم از کانون وکلای دادگستری بپرسین آزمونش چه وقت و کَی برگزار میشه، خدا رو خوش نمیاد پارسال آزمون نبود و امسال هم نباشه، آقا شلید کسی خوشش نیاد بره وکیل ماده ۱۸۷ بشه.وجداناً درست نیس اینجوری حق ما ضایع شه

    1. بابا علی اقا پیاده شو با هم بریم
      اول ببین میتونی ازمون مرکز قبول شی بعد بگو شاید یکی دلش نخواد وکیل ماده ۱۸۷ بشه………………………..

  5. حداقل موعد آزمون تشریحی رو که ۶ خرداد ماه هست به تعویق بندازن.
    چرا به فکر اونایی که کنکور ارشد دارن نیستن؟!
    فاصله ی زمانی بین کنکور ارشد تا آزمون تشریحی یک هفته است!!!!!!!چه جوری به فاصله ی یک هفته،دوتا آزمون مهم رو میشه شرکت کرد و از اون مهم تر نتیجه هم گرفت؟؟؟؟؟!!!!!

  6. سلام
    صبح تماس گرفتم و منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد که سنجش قرار بود ششم اردیبهشت اعلام کنه و از سنجش پیگیر باشیم
    ولی متاسفانه سازمان سنجش تلفن کسی پاسخگو نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا