انتشار سؤالات و کلید آزمون وکالت سال ۱۳۹۸

مهلت اعتراض به سؤالات اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- دفترچه رسمی و کلید آزمون وکالت سال ۱۳۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

بر اساس اعلام این سازمان، داوطلبان در صورت هر گونه سوال می توانند حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۸ با اتحادیه کانون وکلای دادگستری مکاتبه نمایند.

کلید اعلام شده از سوی سازمان سنجش بر اساس دفترچه گروه C می باشد.

برای دانلود کلید رسمی و دفترچه سوالات گروه C آزمون وکالت ۹۸ اینجا کلیک کنید

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

شماره سوال

گزینه صحیح

۱

۲

۲۱

۴

۴۱

۲

۶۱

۲

۸۱

۳

۱۰۱

۳

۲

۳

۲۲

۲

۴۲

۳

۶۲

۴

۸۲

۲

۱۰۲

۱

۳

۳

۲۳

۱

۴۳

۱

۶۳

۱

۸۳

۴

۱۰۳

۴

۴

۱

۲۴

۴

۴۴

۲

۶۴

۳

۸۴

۱

۱۰۴

۲

۵

۲

۲۵

۳

۴۵

۱

۶۵

۴

۸۵

۱

۱۰۵

۴

۶

۴

۲۶

۱

۴۶

۴

۶۶

۲

۸۶

۳

۱۰۶

۱

۷

۱

۲۷

۲

۴۷

۳

۶۷

۱

۸۷

۴

۱۰۷

۳

۸

۴

۲۸

۴

۴۸

۳

۶۸

۴

۸۸

۲

۱۰۸

۳

۹

۴

۲۹

۱

۴۹

۱

۶۹

۳

۸۹

۱

۱۰۹

۲

۱۰

۲

۳۰

۳

۵۰

۴

۷۰

۱

۹۰

۴

۱۱۰

۳

۱۱

۳

۳۱

۴

۵۱

۲

۷۱

۳

۹۱

۳

۱۱۱

۴

۱۲

۲

۳۲

۱

۵۲

۱

۷۲

۲

۹۲

۱

۱۱۲

۲

۱۳

۴

۳۳

۱

۵۳

۳

۷۳

۴

۹۳

۳

۱۱۳

۱

۱۴

۱

۳۴

۳

۵۴

۴

۷۴

۱

۹۴

۲

۱۱۴

۴

۱۵

۱

۳۵

۲

۵۵

۲ و ۳

۷۵

۲

۹۵

۲

۱۱۵

۱

۱۶

۳

۳۶

۴

۵۶

۳

۷۶

۱

۹۶

۴

۱۱۶

۱

۱۷

۴

۳۷

۱

۵۷

۱

۷۷

۳

۹۷

۱

۱۱۷

۳

۱۸

۱

۳۸

۲

۵۸

۴

۷۸

۳

۹۸

۴

۱۱۸

۲

۱۹

۳

۳۹

۴

۵۹

۳

۷۹

۴

۹۹

۲

۱۱۹

۴

۲۰

۲

۴۰

۳

۶۰

۲

۸۰

۲

۱۰۰

۳

۱۲۰

۲

 
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷۵ دیدگاه ها

  1. سلام.من طبق همین پاسخنامه سنجش با اینکه دو الی چهار تستم غلط شده که اکثر داوطلب ها هم تو همین چند تست اعتراض دارند معدلم شده ۱۰/۹۲ بنظرتون با این معدل تو کانون خوزستان احتمال قبولی است؟

    1. سلام خانم زنده دل من یه سوال داشتم اونم اینکه درطول سالیان برگزاری ازمون وکالت تاحال شده ک اعتراضات ب پاسخنامه اسکودانتیجه بده وپاسخ رودتغییربدن؟ چندنمونه اگ امکانش هست بفرمایین ممنون میشم

      1. سلام
        سال قبل بلافاصله بعد از آزمون اعتراضاتی نسبت به چند سوال بود که نهایتا در زمان انتشار کلید اعلام کردند ۱ سوال کلا حذف شده و ۲ سوال دیگه پاسخ‌هاشون با تاثیر مثبت اعلام شد یعنی کسانی که صحیح زده بودند براشون نمره منظور می‌شد اما کسانی که گزینه دیگری رو انتخاب کرده بودن براشون نمره منفی منظور نشد

  2. با سلام خدمت داوطلبان عزیز خواهش میکنم مراتب اعتراض خودتون را در مهلت تعین شده ارسال بفرمایید (مخصوصا سوال۴۶ و ۵۷ تجارت و سوال ۹۲ و۹۳ جزا . باور بفرمایید که نمره معدل پایین نمیاد

  3. سوال ۱۰۶– در این سوال گزینه پیشنهادی، صحیح نیست. چرا که اولاً، ظاهر ماده ٨١ قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر منتهی شدن به صدور کیفرخواست ناظر بر جرایمی است که امکان صدور کیفرخواست در آن وجود دارد، در حالیکه در تعزیرات درجه٧ به دلیل طرح مستقیم پرونده در دادگاه بحث کیفرخواست منتفی است. ثانیاً، عبارت «مجدداً در مدت تعلیق، مرتکب جرم تعزیری درجه هفت می شود» در سوال نشان میدهد که متهم قبلا نیز مرتکب جرم تعزیری درجه هفت شده و قطعا قرار تعلیق وی نیز توسط دادگاه صادر شده است نه دادسرا. لذا به هیچ وجهی نمی‌توان جواب اعلام شده را درست تلقی کرد.
    سوال ۱۱۶- در سوال ۱۱۶، با توجه به متن سوال که گفته «تحقیقات دادگاه بدوی» را ناقص تشخیص دهد»، مشخص است که منظور جایی است که پرونده مستقیما در دادگاه مطرح شده و تحقیقات توسط دادگاه انجام شده است؛ لذا در این موارد دادگاه تجدیدنظر نمیتواند پرونده رو برای رفع نقص به دادسرا بفرسته. چون اگر غرض، نقص تحقیقات پرونده کیفری بود، باید مطلق می‌گفت تحقیقات را ناقص تشخیص دهد و بند(الف) ماده۴۵٠ قانون آیین دادرسی کیفری ناظر بر اطلاق نقص تحقیات پرونده کیفری است. بنابراین گزینه پیشنهادی اشتباه است و گزینه صحیح، گزینه (۲) می‌باشد. چرا که صرفا نباید با تکیه بر عبارات یک ماده و بدون تحلیل سوال و ماده پاسخ داد.

  4. سوال ۸۱- براساس سوال ۸۱، یک ایرانی در خارج از کشور مرتکب جرم شده است و پیش از تعقیب و محاکمه در آنجا در ایران یافت شده و تحت تعقیب قرار گرفته است و در جریان رسیدگی، قانون محل وقوع جرم نسخ شده است. پاسخ پیشنهادی سازمان سنجش به این سوال با توجه به مواد (۷) و (۱۰) قانون مجازات ۹۲ بنا به استدالات زیر صحیح نیست: بر اساس ماده (۷) «علاوه بر موارد مذکور در مواد فوق هریک از اتباع ایران در خارج از کشور مرتکب جرمی شود، در صورتی که در ایران یافت و یا به ایران اعاده گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می شود مشروط بر اینکه: الف- رفتار ارتکابی به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران جرم باشد. ب- در صورتی که جرم ارتکابی از جرائم موجب تعزیر باشد، متهم در محل وقوع جرم محاکمه و تبرئه نشده یا در صورت محکومیت، مجازات کلاً یا بعضاً درباره او اجراء نشده باشد. پ- طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد. »؛ اولاً، صدر ماده می‌گوید که اگر تبعه ایرانی در خارج مرتکب جرم شود، یعنی باید رفتار آنجا جرم باشد و شرایط بندهای (الف) و (ب) و (پ) را داشته باشد، محاکمه و مجازات میشود. شرط بند الف نشان می‌دهد که جرم بودن رفتار در کشور خارجی لازم بوده والا شرط بند الف آورده نمیشد. ثانیاً در بند (ب) مقرر شده که در جرائم موجب تعزیر اگه متهم در آنجا محاکمه و تبرئه نشده باشد یا در صورت محکومیت، مجازات کلاً یا بعضاً درباره او اجراء نشده باشد، در ایران تحت تعقیب قرار می‌گیرد. این بند هم نشون میدهد که مستفاد از مفهوم اولویت، اگر در جرائم تعزیری مجازات قانونی نسخ شود برای وی قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود. ثالثا، طبق بند (پ) طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد و می‌دانیم که بر اساس ماده (۱۰) و (۹۹) قانون مجازات ۹۲ و نیز ماده ۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری، نسخ قانون، تعقیب را در تعزیرات متوقف می‌کند. بنابراین پاسخ صحیح تر سوال (۸۱)، گزینه (۱) می‌باشد؛ چون در تعزیرات، با توجه به ماده (۱۰)، رسیدگی متوقف می‌شود ولی در حدود و قصاص و دیات ادامه می‌یابد.
    سوال ۸۳- براساس این سوال، کارمند شرکت در جلسه مجمع عمومی، اعضای هیئت مدیره را مجموعه‌ای دزد و بی شرافت خطاب کرده است؛ رفتار کارمند مشمول تبصره ۱ ماده ۱۳۴ قانون مجازات ۹۲ می باشد و لذا با توجه به اصل تفسیر به نفع متهم و تبصره ۱ ماده ۱۳۴ گزینه ۳ صحیح است نه ۴.
    سوال ۸۶- در سوال ۸۶ با توجه به اینکه صرف تضییع اموال عمومی جرم نیست بلکه آنچه در ماده ۵۹۸ قانون تعزیرات ۷۵ جرم انگاری شده، تضییع اموال و وجوه دولتی در اثر اهمال یا تفریط است؛ لذا عمل ارتکابی نمیتواند واجد عنوان افترا باشد و طبق اصل تفسیر مضیق قوانین کیفری، پاسخ پیشنهادی درست نیست.
    سوال ۹۳- موضوع سوال ۹۳، جرم عقیم است نه جرم محال؛ چون الف به بعد مسافت آگاه بوده نقصی در وسیله یعنی تفنگ نبوده و بعد مسافت را نمیتوان نقص وسیله محسوب کرد و اگر مرتکب کمی جلوتر میرفته شاید تیر به هدف میخورد. از طرفی تبصره ماده ۱۲۲ جرم محال را در حکم شروع به جرم دانسته است و در خصوص جرم عقیم، اداره حقوقی قوه قضائیه به شماره ۲۳۰۰/۹۲/۷ مورخ ۴.۱۲.۹۲ اعلام داشته: «صدر ماده ۱۲۲ قانون مجازات ۹۲ شامل جرم عقیم هم میشود.». بنابراین بهترین گزینه، بتوجه به نظر مشورتی اداره حقوقی، گزینه (۲) میباشد.
    سوال ۹۹- سوال ۹۹ جزا کلا اشتباه است. چون به استناد ماده ۷۴۷ قانون مجازات شخص حقوقی در موارد مندرج در آن ماده در صورتی بخاطر ارتکاب جرم رایانه ای توسط کارمند مسئولیت کیفری خواهد داشت که آن جرم به نام و در راستای منافع شخص حقوقی ارتکاب یابد و لذا صرف ارتکاب جرم رایانه ای در موارد مقرر بدون آنکه به نام و در راستای منافع شخص حقوقی باشد موجب مسئولیت کیفری شخص حقوقی نیست. به عبارتی هیچ یک از گزینه ها درست نیست.

    1. اشکم داره در میاد
      دقیقا پاسخ هایی که شما گفتید رو من هم زدم و با همین استدلال ها مخصوصا سوال ۸۳
      که کاملا درست هستند
      ولی واقعا نمیدونم چی میخواد بشه..
      من کلا هفت تا سوال جزا زدم که اطمینان داشتم درست هستند و روی ۳۵ درصد حساب میکردم..
      که با احتساب درصد بالای هفتاد مدنی و آیین دادرسی مدنی و بالای ۹۰ کیفری برای خودم شانس قبولی متصور بودم
      ولی با پاسخنامه ی منتشر شده که این همه پاسخ اشتباه و اختلافی داره نمره ام توی درس جزا منفی میشه..!!
      نمیدونم میتونم امیدوار باشم یا نه..؟؟
      نمیدونم احتمال داره پاسخنامه اصلاح بشه یا نه..؟؟

    2. سلام عذر میخوام
      خواهشا قبل از این همه تجزیه و تحلیل برید تحقیق کنید
      سوال ۸۱ اختلاف ماده ۷و۸ رو نشونه گرفته
      اولا. طبق ماده ۸ شخص خارجی رو در صورتی میتوان مجازات کرد که طبق قانون خودش جرم باشه(اصل قانونی بودن جرم و مجازات)
      ثانیا. شخص ایرانی که به قانون ایران آگاهه پس قابل مجازاته
      ثالثا. هیچ کجای ماده ۷ نامی از قانون خارجی نیومده
      رابعا. قانون مجازات (اسلامی) که شد یعنی یک قانون فراگیره
      خامسا. تو ماده ۷ اصلا کاری به قانون خارجی نداریم(پدر خونه به پسرش میگه قلیون ممنوعه .
      حتی اگه رفتی خونه همسایه آزاد بود تو حق نداری بکشی )
      به زبون خودمونی .میگه خونه همسایه هرکی هر غلطی خواست بکنه تویی که میدونی بده اگه انجام دادی به روش خودم مجازاتت میکنم نه به شیوه خونه همسایه

  5. سوال ۲۴: در این سوال، پرسیده شده است که دادگاه عمومی رای شورا را به علت ردّ صلاحیت شورا فسخ کرده است و دعوای از صلاحیت دادگستری خارج نباشد؛ در این خصوص پاسخ پیشنهادی سازمان سنجش در صورتی صحیح می‌باشد که آن دعوا در صلاحیت دادگاه عمومی باشد والا اگر رسیدگی به دعوا در صلاحیت ذاتی دادگاه خانواده باشد، دادگاه عمومی نمیتواند رسیدگی ماهوی کند و رأی صادر کند. و ماده ۲۷ قانون شورای حل اختلاف هم صریحاً اعلام کرده که اگر رسیدگی به موضوع در صلاحیت مرجع دیگری باشد، پرونده را به مرجع صالح ارسال میکند و صدر تبصره (۲) ماده هم نشان میدهد که این تبصره ناظر بر جایی است که مرجع تجدیدنظر خواسته خودش صلاحیت داشته باشد. لذا صحیح ترین گزینه، گزینه (۱) می‌باشد یعنی پرونده را باید به مرجع صالح بفرستد و اگر خود صالح به رسیدگی باشد طبق تبصره ۲ عمل میکند؛ زیرا دادگاه عمومی نمیتواند در جایی که صلاحیت ذاتی ندارد خودش رسیدگی ماهوی کند.

  6. سلام
    کسی اطلاعی از تعدادشرکت کنندگان هر کانون به تفکیک داره؟
    کدوم کانون چندنفرشرکت کردند؟

  7. با سلام عزیزانی که به امید این نشستن معدل بیاد پایین بخدا این حرفها اصلا منطقی نیست و نمیاد پایین پارسال هم همینو می گفتند ولی معدل سال ۹۷ با ۹۶ فرقی نداشته و یه مثال میاورم تو یه کانونی معدل ۱۰.۷۰ رتبه ۳۸ شده در سال ۹۶ و در سال ۹۷ معدل ۱۰.۹۰ شده ۳۰ حالا خودتون قضاوت کنید معدل اومده پایین یا نه ؟ هیچوقت فریب اینکه یک نمره معدل میاد پایین را نخورید فقط اعتراض کنید نسبت به سوالات ۴۷ و ۵۷ و۸۶ و ۹۲ و ۱۰۶ و امسال هم نسبت به ۹۷ خدایش تست های سخت تر و ترکیبی اومده بود خصوصا جزا و تجارت و مدنی و یه کم هم آیین دادرسی مدنی و سخت بودن اصول فقه البته اینارو نسبت به پارسال میگم و تا حالا آزمونی به این سختی نیومده . هر کی هم میگه آزمون راحت بوده بره یه نگاهی به کلید پیشنهادی موسسات بندازه و اونموقع می فهمه اعتراض یادتون نره

  8. سلام
    بنظرتون با معدل ۶/٠٢ سهمیه میشه از مرکز قبول شد؟ یا کلا به ناامیدیم ادامه بدم😢
    پارسال رتبه ۴۵٠ سهمیه ۶/٧٩ بوده امکان داره امسال ۶ قبول بشه؟
    من که یکسال شب و روز درس میخونم معدلم باید ۶ بشه واقعا چرا !؟ همه اختلافیه هم به ضررم تموم شدن😔

  9. باسلام.دوستان محترم، پاسخ سوال ۹۳ کاملا درسته و طبق ماده ۶۱۳ میشه حبس درجه ۵. خیلی از اساتید کتب مرجع ازجمله استاد میرمحمد صادقی و سایراساتید دقیقا نظرشون همینه که ماده ۱۲۲ ناسخ شروع به جرم های خاص نیست و تفسیر به نفع متهم هم ایجاب میکنه که ماده ۶۱۳ رو لحاظ کنیم یعنی حبس درجه ۵.
    ضمنا سوال ۴۷ و ۹۳ برای همه داوطلبا غلط شد یعنی همه تو وضعیت یکسان هستند و کف معدل قبولی تو همه کانون ها واسه همه حدود نیم نمره میاد پایین.پس نگرانی و اعتراض دوستان بی مورده. نگران نباشید

  10. سلام
    دوستان در مورد سوال ۵۷
    ایا یکی از شرایط قرارداد ادفاقی این نیست که بین تاجر ورشکسته یا شرکت تجاری ورشکسته بسته شه
    چرا تو گزینه تومده تاجر حقیقی و شرکت تجاری
    این چجور سوال طرح کردنه سوال باید ورست طراحی بشه نه علط

  11. سلام سوالات خیلی واضح و از متن قانون بود اینکه چرا این همه اعتراض میشه واقعا نمیدانم متاسفانه ما نمیخوانیم و انتظار داریم بریم سرجلسه قبول بشیم و بعد اگه با سوالات سخت مواجه شدیم تقصیر به گردن کانون وکلا بیندازیم

  12. کانون وکلا از طرح چنین سئولاتی فقط یک منظور داره
    فارغ تحصیل عزیز چرا از من کار میخای ؟
    ایا رویه سئوالات مشابه قبل از سال ۹۱ است ؟
    جواب ۱۰۰ درصد منفی است
    چرا ؟
    چون کانون وکلا اگه آزمون مشابه اون سال ها رو برگذار کنه تا رتبه ۵۰۰۰ معدل بالای ۱۰ بدست میارن و اینجا کانون متهم میشه که چرا به کسی که بالای ۵۰ درصد سئولاتو پاسخ داده پذیرفته نشده و ظرفیت زیر سئوال میره .
    پس سیاست رو بر این مبنا گذاشتن که ظرفیت تعییینی پایین و سئولات خارج از استاندارد تا خیل عظیمی از فارغ التحصیلان مایوس از قبولی شده و دیگر ثبت نام این ازمون نکنن تا کانون هم از پاسخگویی نسبت به ظرفیت راحت بشه .
    اما این ظلم کانون دامن خودش را می گیرد .

    1. مشکل اینه حاضر نیستیم زحمت بکشیم برای تصدی یک شغل مهم و حساس و فقط دنبال ایراد گرفتن و ربط دادن چیزای نامربوط به هم هستیم
      بعضی ها فکر میکنن اینم باید مثل دانشگاه باشه کل ترم رو هرکاری کردن بجز درس خوندن شب امتحان بخونن و یه مدرک بگیرن….

      1. دوست عزیز من با شما موافقم و خودم احتمال زیاد قبول نشم ولی طرفداراینم که سطح سوالات از اینی که هست سختر بشه

        اما مشکل اینه که بعضی از سوالات بار علمی ندارند و فقط بازی با الفاظ هستند
        مثل سوال ۱۸ قانون مدنی

        همچین بعضی سوالات اساسا درست طراحی نشده اند مثل سوال ۵۷ که اکثریت عددی و سرمایه ای رو به صورت مطلق گفته و در قانون تجارت اگر اکثریت به صورت مطلق بیاید حمل بر نصف به علاوه یک میشود، در نتیجه اکثریت سرمایه ای که در گزینه آمده باید گیزنه منتخب به عنوان نادرست باشد، زیرا برای قرارداد ارفاقی اکثریت سه چهارم سرمایه ای نیاز است و اکثریت مطلق عددی

        1. کانون اگه حرفش منطقیه طرح سئولاتم مثل ارشد به سازمان سنجش بسپره همچنین اعلام نتایج رو
          چرا هر سال س سنجش میگه ما منتظریم تا کانون نتایجو اعلام کنه
          اصلا طراحی سئولات و اعلام نتیج و تعیین ظرفیت توسط یه سازمان ذینفع فساد آوره مگه نیست .
          اینم میشه نتیجش .
          ولی کانون فقط برگذاری رو میسپره به سازمان سنجش و سر و ته همه داستان دستشه .

  13. سلام
    اگر درس جزا منفی باشه
    تجارت و اصول پنجاه
    مدنی و آیین دادرسی مدنی ۷۰
    کیفری ۸۵
    احتمال قبولی هست؟؟
    به طور کلی اگه یک‌درس منفی باشه قبولی منتفیه یا در هر صورت تراز مهمه و ممکنه درسای دیگه تراز رو ببرن بالا و به همین دلیل شانس قبولی بره بالا؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین..

    1. دوستان خواهشا اعتراضات را تا مهلت هست
      ارسال نمایید مطمینا در مورد سوال۵٧ و٩٢ نتیجه خواهیم گرفت وسوال۴٧و٨٣و٩٣ نیز احتمالش زیاد هست
      واقعا سر جلسه ازمون ما چطور باید عمل کنیم ی سوال مثل٨٣ را به ظاهر سوال نگاه کنیم و بگیم کارمند شرکت که گفته دزد عنصر معنوی (قصد افترای دزدی زدن )حاصل شده و نتونسته این افترا رو ثابت هم کنه پس این ی جرم و توهین هم که کرده پس میشه تعدد جرم یعنی همه اینا روخود سوال به ما داده ونیاز به تحلیل نیست اما سوال٩٢ ما نباید به ظاهر سوال اکتفا کنیم و تحلیل کنیم که خوب طبق رای وحدت رویه که هرجا ثبت اجباریه اگه طرف چه عین وچه منفعت غیر منقول را وبصورت عادی انتقال دهد سپس بصورت رسمی همان عین یا منفعت رو انتقال دهد ونیز تحلیل کنیم که در تمام نقاط کشور من جمله محل ناکجا ابادی که در سوال٩٢ طرح شده ثبت منفعت غیر منقول اجباریه (که واقعا جنین حیزی هم نیست) انتقال مال غیر محسوب میشه
      ایا واقعا این دوگانگی که ی سوال را نباید تحلیل کرد وبه ظاهر بسنده کردو اما سوال دیگر را باید تحلیل انچنانی کرد ازمونی استاندارد است؟
      دوستان معترضان در سالهای قبل با همت وکوشش خود به نتیجه رسیدند ما نیز خواهیم رسید
      با سپاس

    2. مهم درسا ضریب سه هستن من کسیو میشناختم جزا و اصول منفی شد ولی قبول شد بخاطر همون مدنی و ایین دادرسی مدنی

    3. باور کنید منم دقیق مثل شما همه درصد هام خوبه ولی جزا رو فک کنم ۵ درصد بزنم با خوبه منو شما همدیگرو درک میکنیم هرچی زدیم غلط در اومد بی انصافیه این همه جزا خوندیم آخر سر منفی بزنی یا ۵ درصد ،یعنی شانسی همرو یکی از گزینه میزدیم بهتر میشد ،یا به بابامون یا یه نفر غیر حقوقی میدادیم همین جوری جواب میداد حداقل ٢٠ درصد میزد،توانایی قبولی رو داشته باشی ولی اینجوری مردود بشی واقعا ادمو داغون میکنه

    4. با سلام
      تراز شما بالای ۹۰۰۰ هست و در همه کانون ها در میای. خوشبختانه تجارت و اصول و ادم و تراز اضافی ادک براحتی جبران میکنه تراز منفی جزاتونو. نگران نباشین

  14. مهلت اعتراض تا ۲۸ دی هست یا اشتباه تایپی بوده؟
    آیا برای اعتراض باید مشخصاتمون رو بنویسیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا