به دلیل تاخیر در اعلام کلید سوالات، احتمالا نتایج آزمون وکالت ۹۴ هم با تاخیر اعلام می شود

رییس اسکودا خبر داد :

به دلیل تاخیر در اعلام کلید سوالات، احتمالا نتایج آزمون وکالت ۹۴ هم با تاخیر اعلام می شود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: به دلیل تاخیر در اعلام کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴، احتمالا نتایج این آزمون هم با تاخیر اعلام شود.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه هنوز کلید سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفته و امسال روش کار در رابطه با اعلام کلید سئوالات و نتایج آزمون وکالت ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه عمده تاخیر در رابطه با اعلام کلید واژه سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش مربوط به این سازمان است، گفت: به همین دلیل، احتمالا اندکی نتایج آزمون وکالت سال ۹۴ با تاخیر اعلام شود.

کشاورز افزود: به‌زودی کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۰ دیدگاه ها

  1. باسلام من قصد ناراحت کردن هیچ یک از دوستان رو نداشتم وتوانایی علمی کسی روهم زیر سؤال نبردم اگر دقت کرده باشین من گفتم شاید نحوه ی مطالعتون ایراد داشته باشه،،،فقط خواستم تجربه ی شخصی خودم رو منتقل کنم چون خود من پارسال با اینکه تلاش زیادی کردم ولی متأسفانه نتیجه مطلوب رو کسب نکردم ولی امسال با محدود کردن منابع درسیم و تغییر نحوه ی مطالعم،،خیلی از آزمون راضی بودم …باز هم از دوستان عذر خواهی میکنم

    مؤفق و مؤید باشید

  2. می بخشید، در ادامه ی عرایضم..
    از مسئولین محترم سایت اختبار، خواهش می کنم، برادری کنند و طی نامه ای سرگشاده، این کامنت های اعتراضی را به سمع و نظر هر مقام مسئولی، اعم از اسکودا یا غیره برسونند.

    پیشنهاد می کنم ، پست جدیدی ایجاد شود و داوطلبین عزیز، محترمانه و مستند، اعتراضات خود را مطرح و  سپس،  به ریاست محترم اسکودا اطلاع رسانی شود که از درخواست ها و اعتراضات بحق داوطلبین دیدار به عمل آید.
    ان شاءالله که این حرکت، به احقاق حق صاحبان حق، منجر شود.

    یقین دارم همه ی عزیزان حاضر در این بحث و بحث های همنظیر، با پیشنهاد بنده موافقند

    1. سلام

      ما در مقام یک رسانه فقط می توانیم منعکس کننده نظرات مخاطبان باشیم

      البته در انتشار نظرات مخاطبان هم تابع قواعد کلی هستیم و از انتشار نظرات غیر مستدل یا احتمالا دارای لحن غیر مودبانه و پرخاشگرانه معذور هستیم

      با این حال مانند سال گذشته مشتاق دریافت نظر و تحلیل داوطلبان در مورد سوالات آزمون وکالت هستیم و حتما این نوع مطالب را منتشر خواهیم کرد

  3. سلام به همه ی دوستان

    به نظر من، هیچ تقصیری متوجه سازمان سنجش نیست.

    از تمامی شنیده ها و شواهد اینجور بر میاد که سازمان سنجش با اسکودا بخاطر اعتراضات فراوانی که به سوالات، بخصوص تجارت، شده، در چگونگی اعلام کلید آزمون تفاهم ندارند.
    شما تصور کنید، مثلا فقط از سوالات تجارت، حداقل پنج موردش ایراد داره، و بخواد به صورت حذف با تاثیر مثبت اعمال بشه.
    به هرحال امسال، از سال های پر ماجراست.
    باور کنید چک کردن سوالات آزمونی به این مهمی، قبل از انتشار جهت جلسه ی امتحان و بدست آوردن یک اجماع مطمئن در رابطه با صحت و  بی شائبه بودن سوالات، انتظار زیادی نیست.
    کاش اسکودای محترم، از اشتباهات امسال درس بگیره و در سال های آتی، شاهد این نابسامانی ها نباشیم

     

  4. سلام به همه دوستان و مدیریت محترم

    تمام نظرات را خواندم ، به نظرم باید آزمون وکالت دوباره تجدید شود و بار دیگر برگزار شود ، چون متاسفانه تعدادی از سوالات در درس تجارت و مدنی و اصول فقه به صورت غیر استاندارد آورده شده بود. در این دو سه سال اخیر با احساسات جوانان متاسفانه بازی می کنند ، مگر میشود جواب سوالات آماده نباشد ، این یک سناریو از پیش برنامه ریزی شده است.

    متاسفم برای اشخاصی که پاسخگو نیستند.

     

  5. سلام دوستان خوبم.شما نشنیدین ک ریس محترم اسکوداگفتن ملاک ازمون قانون هست؟؟پس چرا اینجورسد!!حالا ماباید یکسال جابمونیم؟؟ک ۲۰هزارنفردیگ ب جماعت فارغ تحصیل حقوق اضافه شه؟؟چرابرای ی شغل ازاد ک طرف خودش باید زحمت بکشه پرونده بگیره بایدپذیرش کم باشه….حتما بودجه ندارن!!!الانم ک کلیدسوالات گم شده!!

  6. با سلام.عدالت حکم می کند که کسی که وارد یک آزمون می شود بداند که به سولات باید بر چه مبنایی جواب دهد و اصلا پیش از آن بداند که چگونه و بر اساس چه محوری مطالعه کند.حقیقت ماجرا این است که در حال حاظرنص قوانین،دکترین حقوق و رویه عملی دادگاهها با هم متفاوت است.و این مشکل نه تنها برای آزمون وکالت که حتی در روند دادرسی محاکم نیز تاثیر گذاشته است و گاه مسائلی را شاهدیم که بر خلاف نص صریح قانون می باشد.

    اما در مورد آزمون امسال بنده فکر می کنم که کسانی که مطالعه متوسط داشته اند موفق تر از دیگران بوده اند.به این دلیل که گزینه هایی وجود داشت که بر اساس دکترین صحیح بود و گزینه هایی بر اساس نص. که البته  سوالات نص محور (که باید تمام سوالات اینگونه باشد)بسیار کم بود. ضمنا کسانی که مطالعه عمیق داشته اند و یا به صورت عملی کار کرده اند می دانند که در گزینه ها مسائل ریزی وجود داشت که کسانی که مطالعه متوسط داشته اند متوجه آن نمی شدند و متاسفانه به نظر می رسد طراح و یا طراحین سوالات نیز خود از همین قشر افراد متوسط بوده اند.به هر حال آنچه در آزمون امسال دیدیم یک نابسامانی در طراحی سوالات و بلاتکلیفی در داوطلبینی بود که نمی دانستند باید بر چه اساسی به سوالات پاسخ دهند.به نظر بنده افرادی که عمیق به سوالات نگاه نکردند و یا مطالعه متوسطی داشته اند در این آزمون قبول می شوند اما متاسفانه کسانی که عمیق تر به سوالات نگاه کرده اند باید چوب ندانم کاری و نابسامانی سوالات را بخورند.امیدوارم در آینده شاهد سوالاتی استاندارد و بر اساس نص صریح قانون داشته باشیم. با آرزوی موفقیت برای همه .موفق باشید.

  7. هر چی هست سریعتر اعلام کنن ما تکلیف خودمونو بدونیم.دست دست نکنن.توقع زیادی هم نداریم چون طرفمونو میشناسیم سابقه شونو هم میدونیم.خواهش میکنم راحت باشین.کسی از شما انتظار خاصی نداره خوشبختانه سالهای قبل رو همه دیدن.زودتر نتیدجه ها رو بدین ببینیم این ۸۰ درصد زده ها چی شدن.پارسال یکی بهم میگفت من به رتبه ۱ تا ۱۰ فکر میکنم.رتبه اش حدود۵۰۰ شد.جوجه رو آخ پاییز میخورن.

  8. با سلام مجدد. من از آقا محسن و تمام دوستان عذرخواهی میکنم.اگه سوء تفاهمی شده معذرت میخوام. واقعا قصد بدی نداشتم.

  9. سلام       سوالات وکالت امسال خیلی مبهم وفریبنده (سهل وممتنع)بود بخصوص مدنی وتجارت ایین دادرسی کیفری نیزتاحدودی سخت بود اینکه بعضی ها نظر میدن اسان بوده جای تعجبه قطعا هنگام اعلام نتایج درصدهای مورد ادعا خیلی فرق خواهد چرا که بیشتر شرکت کننده ها یادشون نیس سر امتحان کدام گزینه رو زدندند بعدا بادیدن جواب صحیح تلقین می کن اون گزینه رو زدن

  10. فکر کنم اسکودا اصلا بی خیال وکالت امسال شده ، یک هفته گذشت کی میخواد کلید سوالات و اعلام کنید مردیم از استرس

  11. باعرض سلام 

    سوالات مدنی واقعا گیج کننده وپراسترس بود به خاطر همین کلی ازوقت آزمونو برد سوالات آیین دادرسی مدنی مناسب طرح شده بود سوالات تجارت بسیار مبهم واختلافی وحتی به فرموده دکتر توکلی شش سوال اشتباه داشت سوالات مجازاتم خوی بودن اصول فقهم خوب بود یعنی اصولی تر طرح شده بودن حالا جای تعجب اینجاست که قانون کیفری که  تازه تغییر کرده ومجددا اصلاحیه خورده چرا سوالات خارج ازنص قانون ورویه ای داشت باتشکر

     

  12. خطاب به رومینا خانم که هشتاد درصدتجارت  را زده ومعتقد است بقیه مطالعه خوبی نداشته است وسوالات بجز سوال ۵۳ که اختلافی است مشکل دیگری ندارد واستاندارد وعالی است در حالیکه سوال ۵۱ از اساس غلط است سوال ۴۱ جواب قابل قبول ندارد وبا استدللالهای مختلف ۳و۴ صحیح است سوال ۵۳ اپاسخهای متفاوت دارد سوال ۵۵ با مساحمه پاسخ درست داردسوال ۵۷اکامل نیست وبا مساحمه گزینه ۳ صحیح است وسوال ۶۰ با تفاسیر منطقی دو جواب صحیح دارد  رومینا خانم به توانایی علمی بقیه احترام بگذار اگر بار علمی شما زیاد است وسوادت میرسه برای ما توضیح بده چرا سوال ۵۱ از اساس غلط است در ضمن امیدوارم وارزویم است هشتاد درصد نصیب شما شود شما با  جواب کدام موسسه  هشتاد درصد راتخمین زدی

  13. بچه ها نگران نباشید منم مثل شما دارم ازاسترس میمیرم ولی چکار میشه کرد مجبوریم صبرکنیم انشاالله که هرچی خیره واسمون پیش بیاد…

  14. سلام

    توضیحات  آقا یا خانم (م. الف) بسیار عالی ، فنی و واقعی بود

    یک آنالیز بسیار دقیق

    کاش شما طراح سوالات بودید

    هر که هستید و هرجا هستید براتون آرزوی موفقیت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا