رئیس کانون اصفهان: از همه ظرفیت‌های قانونی برای برگزاری آزمون وکالت استفاده می‌کنیم

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه چنانچه از طریق سازمان سنجش امکان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ فراهم نگردد، می توانیم مستقلاً اقدام کنیم، گفت: بنای ما مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهد بود.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، هیات عمومی کانونهای وکلای دادگستری ایران روز ۱۰ بهمن در جلسه ای فوق العاده در خصوص بحران ها و مشکلات نهاد وکالت، به ویژه‌ چالش‌های مرتبط با آیین‌نامه ۱۴۰۰ قوه قضاییه و آزمون، به بحث و گفت‌‌وگو پرداختند.

از رئیس قوه قضاییه درخواست گردیده دستور مقتضی را برای برون رفت از وضعیت موجود صادر کند

این جلسه که همزمان به صورت حضوری و بر خط برگزار شد، با یک بیانیه به کار خود پایان داد. در بیانیه هیات عمومی کانون های وکلای دادگستری ایران بر این نکته تاکید شده که هیچ قانون، آئین نامه یا مقرره ای نمی تواند اصل استقلال نهاد وکالت را نسخ کند و با اشاره به چالش‌های اخیر ایجاد شده بین نهاد وکالت و معاونت حقوقی قوه قضاییه، از رئیس قوه قضاییه درخواست گردیده دستور مقتضی را برای برون رفت از وضعیت موجود صادر کند. این جلسه در شرایطی برگزار شد که سازمان سنجش و آموزش کشور پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضاییه با انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مفاد اعلامی کانون‌های وکلای دادگستری مخالفت کرده است.

آزمون به عنوان حق و تکلیف کانون ها باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا، برگزار گردد

در همین رابطه دکتر لیلا رئیسی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان که از حاضرین در این نشست بود بر استواری در راه حفظ استقلال نهاد وکالت کشور تاکید کرد و گفت: حفظ استقلال نهاد وکالت کشور به عنوان جوهره ذاتی آن یک اصل پذیرفته شده و غیر قابل چشم پوشی است. او در ادامه با اشاره به مسئله برگزاری آزمون که از دغدغه های جدی کانون ها و داوطلبان محسوب می شود، تصریح کرد: آزمون به عنوان حق و تکلیف کانون ها باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا، برگزار گردد، تا  هرچه زودتر تکلیف داوطلبان آزمون  روشن و  نگرانی آنها تمام  شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای اصفهان همچنین افزود: در خصوص برگزاری آزمون، اتحادیه باید تمام تلاش خود را با رعایت مصالح و منافع صنف انجام دهد، بدیهی است در صورت وجود موانع در برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش، کانون ها می توانند مستقلا به تکلیف قانونی خود عمل نموده و همانند چند سال قبل، خود اقدام به برگزاری آزمون کنند.

باید داوطلبان امروز آزمون های وکالت را همکاران بالقوه خود و آینده نهاد وکالت بدانیم

او ضرورت اطلاع رسانی به موقع به بدنه صنف و داوطلبان را یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: ما به عنوان مدیران کانون های سراسر کشور، نماینده وکلا هستیم و باید در مقابل تصمیم ها و برنامه ریزی های اتخاذ شده بی کم و کاست پاسخگو باشیم. باید داوطلبان امروز آزمون های وکالت را همکاران بالقوه خود و آینده نهاد وکالت بدانیم و بر همین اساس سرنوشت حرفه ای آنها برای همه ما حائز اهمیت است.

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت گفتگو برای حل مشکلات کانون ها عنوان کرد: گفتگو همواره برای حل مشکلات بهترین گزینه است و از همین رو هیات عمومی همواره بر مسیر رایزنی با قوه قضائیه تاکید دارد تا بتوانیم بدون کمترین آسیب به استقلال نهاد وکالت و با تکیه به اصل حاکمیت قانون، از  مشکلات و چالشهای پیش رو عبور کنیم. اختیار مذاکره با محوریت مصوبه هیات عمومی که بر عدم قابلیت اجرایی آئین نامه تاکید دارد مورد نظر است. زمانی که هیات عمومی تصمیم می گیرد که اسکودا اختیار مذاکره داشته و در جهت حل مشکل آزمون تلاش کند، با این محوریت است که از پیش عدم اجرائی بودن آئین نامه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

با دانشگاه آزاد و پیام نور برای برگزاری آزمون وکالت مکاتبه خواهیم کرد

او در رابطه با موضع صریح کانون اصفهان درخصوص آزمون وکالت نیز تصریح کرد: کانون وکلای اصفهان همراه با اتحادیه و سایر کانونهای کشور تمام تلاش خود را در جهت برگزاری آزمون انجام می دهد، بدیهی است چنانچه از طریق سازمان سنجش این امکان فراهم نگردد، می توانیم مستقلا اقدام کنیم. در این مورد بنای ما مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهد بود. حتی الامکان از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده خواهیم کرد و نتیجه این مکاتبات را نیز برای اطلاع رسانی منتشر می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. خانم زنده دل قبلا این متن را نوشتم چاپ نکردید لطفا چاپ کنید.
    قول میدم این خانم خودش بیاد مصاحبه کنه بگه اصلا هرچی قوه قضائیه گفت ، سازمان سنجش هم باید آزمون بگیره ، اصلا همین که شما میگید.
    بابا چرا یکی نمی خواد به این حضرات در اسکودار بگه، شما رفتید آئین نامه را قبول کردید پذیرفتین که فلان درس و فلان درس اضافه بشه ، پذیرفتین حداقل سن اونی باشه که در آئین نامه قرار داره ، حالا نمیشه که یه بخش آیین نامه ای رو که خودتون قبول کردید را اجرا کنید و یه بخش دیگه را اجرا نکنید ؟ مثلا شما قانون دان هستید خوب از اول زیر بار آئین نامه جدید نمی رفتید ، حالا تازه یادتون اومده تاوانشو رو باید داوطلبا پس بدن .
    اصلا بر اساس کدام قانون شما اومدین میگین تهران حتما این بازه سنی باید امتحان بده شهرستان یه بازه سنی دیگه ، بندگان خدا اینکه آخر تبعیض قائل شدن.
    الان اگه واقعا به فکر داوطلبا هستید سن بازنشستگی رو که مجلس ۵ سال اضافه کرده ، شما چرا ۵ سال به سن افراد تون (حداکثر سن) اضافه نمی کنید
    اینجور مواقع میرین تو لاک خودتون صداتون هم در نمیاد

  2. حتی اگه بگیم حق با کانون هست اما اونم میخواد ۲۰ اسفند ازمون بگیره. اینکه میگید کنسل بشه بخاطر تنبلیه. اونی ک باید بخونه میخونه. اونایی که نخوندن نهایتش چندماه بعد دو ازمون پیش رو دارن. شاید اگه ازمونی در کار نباشع حق یه عده ضایع بشه. من حاضرم ۲ سال مفتکی کار کنم ۸ ماه که چیزی نیست. اما به شرط اینکه جواب زحماتم بگیرم.فرقی نمیکنه کدوم پیروز میشن تو این دعوا ولی لطفااااا ثبتنام کنید بعدا یه خاکی تو سر خودتون بریزید.

  3. با سلام و احترام خدمتت مسئولان کانون که توجه ایشان رو جلب میکنم به این همه درگیری که باعث آزار و اذیت روحی برای کارآموزان شده لذا استرسی به کارآموزان وارد شده که هر چقدر هم که مطالعه داشتن به دلیل استرس به فراموشی رفته لذا خواهشمندم که کانون با این همه سخت گیری برای کارآموزان لااقل لطف کنند آزمون رو به بعد از عید موکول کنند تا آرامشی کم به کارآموزان داده باشن …با تشکر و احترام

    1. بله برای شما که نمیدونید یا میدونید ولی منافعی دارید و میخواید هم کانون ازبین بره هم کارآموز و داوطلب واین آیین نامه چقدر فاجعه باره خوبه دور کارآموزیش مثل کار اجباریه, آزمونش هم که شبیه دو با مانع

    2. هیچ عقل سالمی حاضر به برگزاری در این شرایط نیست مگر اینکه اهدافی پشت این اصرار باشد. اهدافی مثل تحت فشار قراردادن کانون برای پذیرش آیین نامه بوسیله اهرم فشار آزمون.این روشها قدیمی شده است.

  4. شایسته است نهاد وکالت تاریخ ۲۰ اسفند را ملغی اعلام کرده
    و برگزاری ازمون را به بعد از عید موکول نماید و در این فاصله با آرامش به حل کردن چالشهایی که ضرورت دارند بپردازد این شایسته ترین کار است که داوطلبان را از نگرانی رهانیده و توجه انها را از مساعل و چالشهای اداری نهاد وکالت که فعلا ارتباطی به یک داوطلب ندارد برداشت
    لطفا عزیزانی که این مطلب را می خوانند سعی در بازنشر ان کنند تا در معرض دید متولیان امور قرار گیرد
    با تشکررر
    من الله التوفیق

  5. اختبار نظرات را منتشر کن الان فقط مشاوران آزمونی و موسسات آموزشی از این وضع سود میبرند و موافق برگزاری هستند نه داوطلبان .
    برای مشاوری که فکر کسب درآمد ازداوطلبان است استقلال کانون و منافع داوطلبان و کارآموزان مهم نیست. همه خواهان تعویق زمان برگزاری هستیم

  6. با توجه به اضافه شدن دو درس و قوانین خاصی ک چند روزه اعلام شده و این وضعیت شیر تو شیر من موندم چرا اینقدر اصرار ب برگزاری در بیستم می کنن

  7. اگر واقعا به فکر شرکت کنندگان هستید آزمون را به بعد از عید موکول کنید هیچکس با این شرایط تمرکز برای مطالعه ندارد شرکت کنندگان هم از تصمیم شما برای مستقل بودن و برگزاری خارج از سنجش استقبال خواهند کرد البته به شرط تغییر زمان آزمون

    1. ایین نامه خلاف قانون کجا بود
      خود نمایندگان اسکودا این ایین نامه رو قبول کردن حالا موقع اجرا دبه میکنند . اینا باز کین

  8. چه اصراری به برگزاری آزمون با این شرایط دارید چرا در فکر آزار داوطلب هستین داوطلبان هیچ علاقه ای به برگزاری در ۲۰ اسفند با این شرایط ندارن اونهارو قربانی تصمیمات خود نکنید

  9. ی کلام بگن بعد عید تا خیالمون راحت شه.کرونا داره به اوج خودش میرسه و تکلیفم مشخص نیست.فقط ی تاریخ بعد عید بگن .

  10. اگه کانون اینطوری ازمون بگیره پروانه وکالت میدن؟ ۳۶ روز مونده به ازمون هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده برای ازمون.بلایی که سر داوطلب ۹۹ اومدداره تکرار میشه.

  11. اگر رئیس اسکودا ، این خانوم بود یقینا کوچکترین خدشه ای به استقلال کانون نمی خورد
    بسیار مقتدر و شایسته
    کانون در مقام ضعف نیست که عاجزانه خواهش کنه
    اگر تمامیت کانون وکلا نتواند از حقوق خود دفاع کند دیگر از چه کسی میتوان انتظار احقاق حق داشت
    اتحاد #
    استقلال کانون وکلا #
    نه به ایین نامه خلاف قانون #

  12. خودتونم می دونید که برگزاری آزمون با این شرایط شدنی نیست.شما اصلا قدرتشو ندارین.خوبه با چشمامون می بینیم چطور تو دادگاه جلو قضات و پرسنل دادگستری دست به سینه حاضر میشین. من اینا رو خوب شناختم.آزمون رفت واسه ۲۰ اسفند

  13. بر اساس کدام اصل قانون اساسی هیچ قانونی حق نسخ نهاد کانون وکلا رو نداره? بر اساس چه اصول مجلس مطلقا چنین حقی رو نداره که قوانینی برای اصلاحات اون وضع کنه?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا