نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آزمون وکالت ۲۵ تیرماه مشمول مقررات آیین‌نامه جدید نیست

اسکودا: ثبت نام مجدد برای آزمون وکالت ۹۹ انجام نمی‌شود

اسکودا: ثبت نام مجدد برای آزمون وکالت ۹۹ انجام نمی‌شود

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از عدم شمول آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری بر آزمون روز ۲۵ تیرماه خبر داد.

به گزارش اختبار، در پی تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری از سوی رئیس قوه قضاییه و با توجه به تغییراتی که در این آیین‌نامه برای آزمون وکالت و شرایط داوطلبان پیش‌بینی شده است، گروه زیادی از داوطلبان آزمون‌های وکالت ۹۹ و ۱۴۰۰ که به ترتیب در تیرماه و آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شوند، درباره وضعیت این آزمون‌ها دچار ابهام شده و سوالات متعددی را طرح کرده‌اند که در پاسخ به این ابهامات، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در اطلاعیه کوتاهی اعلام کرد:

متن اطلاعیه:

به اطلاع داوطلبان عزیز آزمون کارآموزی وکالت مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۵ می‌رساند

 آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۴/۲ مشمول آزمون فوق‌الذکر نخواهد بود.

گفتنی‌ست درباره آزمون آبان‌ماه و سایر مسائل مربوط به این آیین‌نامه هنوز اطلاع‌رسانی‌ای صورت نگرفته است.

آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که روز ۲ تیرماه ۱۴۰۰ تصویب و در ۶ تیرماه از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده است، تغییرات مهمی را در آزمون وکالت ایجاد می‌کند.

برای مثال دو درس حقوق اساسی و متون فقه (تحریرالوسیله) به آزمون اضافه شده است. افزایش سن داوطلبان آزمون به بیست و چهار سال تمام، لزوم کسب حد نصاب شصت درصد نمره برای پذیرش در آزمون، افزایش حد نصاب علمی داوطلبان ایثارگر به هشتاد درصد نمره قبولی در کانون محل تقاضا و… از دیگر تغییرات مهم است. همچنین پذیرفته‌شدگان آزمون می‌بایست اعلام کنند که پیشینه مؤثر و غیر مؤثر کیفری و محکومیت انتظامی ندارند، وجود یا فقدان هر نوع پرونده مفتوح کیفری را اطلاع بدهند و گواهی سلامت روان ارائه کنند.

مجموعه این موضوعات باعث ایجاد نگرانی و پرسش‌های متعددی برای داوطلبان آزمون وکالت شده است.

خروج از نسخه موبایل