نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

آزمون وکالت ۹۹

آزمون وکالت ۹۹

پایگاه خبری اختبار- شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باعث شده تا در هفته‌های باقی‌مانده به آزمون وکالت ۹۹ برخی از داوطلبان این آزمون درخواست تعویق آزمون را مطرح کنند.

به گزارش اختبار، درحالیکه زمانی حدود ۴۰ روز تا آزمون وکالت باقی مانده است برخی از داوطلبان آزمون با امضای طوماری مجازی درخواست تغییر زمان آزمون را دارند. این درحالی است که تجربه تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۹ (کنکور سراسری و آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد) نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری دربار آزمون وکالت در ایام نزدیک به آزمون اتفاق بیفتد.

ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز درباره فرایند طرح درخواست تعویق آزمون وکالت به خبرنگار اختبار گفت که این اتحادیه دخالتی در مسئله تعویق احتمالی ندارد و کسب تکلیف درباره برگزاری آزمون از ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

کیانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین زمانی برای ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان گفت که چنین امری امکان‌پذیر نیست.

نکته شایان توجه این است که هرگونه تغییر زمان آزمون وکالت به احتمال زیاد به معنای لغو برگزاری این آزمون در سال ۹۹ باشد، چراکه به نظر می‌رسد با ورود به فصل زمستان شرایط سخت‌تری برای برگزاری آزمون در کشور حاکم شود.

به هرحال به نظر می‌رسد که هنوز برای گمانه‌زنی درباره برگزاری یا تعویق آزمون وکالت ۹۹ زود باشد و باید منتظر تحولات بعدی کشور و سیر شیوع بیماری کرونا در هفته‌های آتی ماند.

خروج از نسخه موبایل