نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آیین­ نامه اجرایی تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳

آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی آیین نامه

آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی آیین نامه

آیین ­نامه اجرایی تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳

مصوب جلسه ۱۳۹۵/۴/۹ هیات وزیران

هیأت‌وزیران در جلسه ۹/۴/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۳۹۷۸۰/۹۴۲۱۰۰ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۴ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور، آیین ­نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده۱ـ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است نسبت به تعیین و دریافت ورودیه اماکن و بناهای تاریخی ـ فرهنگی و موزه­های تحت پوشش خود به موجب اهمیت و آثار موجود در آن به شرح زیر اقدام نماید:

الف ـ ورود به موزه­ های ملی، منطقه­ ای، کاخ موزه­ ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ سی هزار (۰۰۰ر۳۰) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ دویست هزار (۰۰۰ر۲۰۰) ریال.

ب ـ ورود به موزه­ های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی ـ فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ بیست و پنج هزار (۰۰۰ر۲۵) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یکصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۱۵۰) ریال.

تبصره۱ـ سطح بندی موزه­ ها و اماکن تاریخی ـ فرهنگی غیرمنقول به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

تبصره۲ـ بازدیدهای دانش آموزان، دانشجویان (به صورت گروهی به همراه معلمان و سرپرستان)، بازنشستگان (به همراه یک نفر از اعضای خانواده)، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، آزادگان، جانبازان، خانواده­ های شهدا و بسیجیان با ارایه کارت شناسایی و یا معرفی­ نامه از مراجع ذی­ربط به صورت نیم­ بها می­ باشد.

تبصره۳ـ به تشخیص رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افراد و گروه­ های مختلف با معرفی ­نامه یا صدور کارت موقت می­ توانند به صورت رایگان بازدید نمایند.

تبصره۴ـ اماکن، محوطه­ های فرهنگی ـ تاریخی و موزه­ هایی که در اجرای ماده (۵) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ مصوب ۱۳۸۲ـ به صورت هیأت امنایی اداره می­شود و محوطه­ ها، بناها و موزه ­هایی که مدیریت آنها در اجرای ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۰ـ واگذار می­ شود، مشمول این آیین نامه نمی­ باشند.

ماده۲ـ درآمدهای حاصل از اجرای این آیین­ نامه براساس ضوابط قانونی به حساب خزانه عمومی کشور واریز و معادل آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت تا در زمینه تجهیز، تکمیل، مرمت، حفاظت، توسعه موزه ­ها و آماده­ سازی بناها و محوطه ­های فرهنگی ـ تاریخی و طبیعی برای بازدید عمومی، احداث موزه و پرداخت پاداش به کارکنان خود با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به مصرف برساند.

ماده۳ـ تصویب­ نامه شماره ۳۰۳۱۰/ت۳۱۰۴۵هـ مورخ ۴/۶/۱۳۸۳ با اصلاحات بعدی لغو می­ شود.

تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳:

به دولت اجازه داده می‌شود برای اماکن قدیمی و آثار باستانی کشور طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید ورودیه‌ مناسبی که حداکثر از پنجاه ریال تجاوز ننماید تعیین و دریافت نماید و وجوه حاصله را طبق مقرراتی که در آیین‌نامه مذکور معین خواهد گردید به‌ مصرف برساند.

خروج از نسخه موبایل