نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آیین نامه اجرایی بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب

آیین ­نامه اجرایی بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰

آیین ­نامه اجرایی بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰

آیین نامه اجرایی بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در بخش آب

هیات وزیران در جلسه ۱۵/۱۲/۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه­ های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند مذکور در بخش آب را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده۱ـ وزارت نیرو موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، الگوی مصرف جدید را با احتساب تعداد افراد خانوار تحت پوشش بازنگری و جهت اجرا ابلاغ نماید.

ماده۲ـ صورتحساب مشترکان کم ­مصرف (مشترکین خانگی با مصرف تا یک­ سوم الگوی مصرف تعیین ­شده موضوع تبصره (۴) ماده (۱) قانون توسعه و بهینه­ سازی مصرف آب شرب شهری و روستایی در کشورـ مصوب ۱۳۹۴ـ ) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، با تخفیف صد درصد (۱۰۰%) محاسبه می­ شود.

ماده۳ـ به جز موارد اصلاح­ شده در این آیین نامه، تعرفه آب سایر مشترکین همچنان مطابق تصویبنامه شماره ۱۷۶۳۲۷/ت۵۵۸۳۰هـ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۷ و اصلاحات بعدی آن محاسبه و دریافت می‌شود.

ماده۴ـ تعرفه آب مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگو تا یک و نیم برابر الگو، تا دو برابر الگو، تا سه برابر، تا چهار برابر و بیش از آن، به ترتیب با ضریب نیم (۵/۰)، هفتاد و پنج صدم (۷۵/۰)، یک و نیم (۵/۱)، سه (۳) و پنج (۵) نسبت به قیمت غیریاران ه­ای (شامل مجموع هزینه­ های تامین آب (هزینه­ های توزیع آب و جمع­ آوری فاضلاب مطابق صورت­ های مالی به علاوه مقادیر غیریاران ه­ای هزینه آب خام و انرژی الکتریکی برای تلمبه ­زنی (پمپاژ) و تامین آب) و به صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه و دریافت خواهد شد. متوسط تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیرآموزشی و دستگاه­ های اجرایی و همچنین تجاری به ترتیب بر اساس ضریب یک (۱) و یک و نیم (۵/۱) نسبت به هزینه تامین آب محاسبه و دریافت می­ شود.

تبصره ـ در صورت محدودیت در تامین آب مشترکین، جریان آب مشترکین با مصرف بیش ازدو برابر الگو، با اعلام اخطار قبلی، به طور موقت قطع می­ شود.

ماده۵ـ نرخ فروش آب تولیدی آب شیرین­ کن در ایستگاه­ های توزیع آب در محل و در ظروف خریداران برای هر لیتر حداکثر چهل (۴۰) ریال، تعیین می­ شود.

تبصره۱ـ نرخ فروش آب شیرین­ تولیدی بخش خصوصی (آب­ شیرین کن) که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می­گیرد، به ازای هر واحد مسکونی تا مصرف ده (۱۰) مترمکعب در ماه بر اساس تعرفه آب ب های خانگی محاسبه و برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر مترمکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می­ شود.

تبصره۲ـ نرخ تعرفه آب برای مشترکین غیرخانگی صرفاً برای کاربری­ های صنعتی، تجاری و مراکز خدمات غیردولتی و دستگاه­ های اجرایی که از آب تولیدی بخش خصوصی تامین می­گردد تا سقف ظرفیت قراردادی، به ازای هر مترمکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می­ شود.

ماده۶ـ کارمزد دفع فاضلاب مشترکین خانگی، هفتاد درصد (۷۰%) و غیرخانگی صددرصد (۱۰۰%) آب­ بهای مصرفی تعیین می­ شود.

ماده۷ـ تعرفه آب در کاربری خانگی روستایی معادل پنجاه درصد (۵۰%) و برای مشترکین کاربری غیرخانگی روستایی معادل صددرصد (۱۰۰%) تعرفه آب نزدیک­ترین شهر (براساس تقسیمات کشوری) تعیین می­ شود.

تبصره ـ تعرفه آب شرب مشترکین تحت پوشش در مناطق عشایری، مانند آب شرب روستایی محاسبه می­ شود.

معاون اول رئیس‎ جمهورـ محمد مخبر

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل