نماد سایت پایگاه خبری اختبار

احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد - اختبار

احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه ثابت و متغیر برای دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در هیئت های امنای استانی دانشگاه افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید الورود مطرح شده که این موضوع باید در هیئت امنا مرکزی بررسی و تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از مهر، مجتبی علوی فاضل درادامه گفت: در هیئت های امنای استانی این دانشگاه موضوع شهریه دانشجویان جدیدالورود مطرح شده است که هرنوع افزایش شهریه ای باید به تصویب هیئت امنای مرکزی این دانشگاه برسد.

وی افزود: افزایش ۱۰ درصدی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه برای سال ۹۶ در شهریه ثابت و متغیر مطرح شده که هنوز این رقم به تصویب نهایی نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تأکید کرد: همچنین در هیئت های امنای استانی این دانشگاه درخصوص شهریه دانشجویان فعلی دانشگاه نیز بررسی صورت گرفته و پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی در شهریه متغیر مطرح شده است که این رقم نیز باید در هیئت امنای مرکزی مصوب شود.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: درصورت تصویب افزایش شهریه متغیر دانشجویان فعلی دانشگاه این روند از مهرماه سال ۹۶ اعمال خواهد شد و شهریه ترم تابستان دانشجویان طبق روال قبل دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تمایلی به افزایش شهریه دانشجویان ندارد، تأکید کرد: هدف ما از دریافت شهریه صرفا تأمین هزینه های ارائه خدمات به دانشجویان است.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در برخی واحدهای کوچک این دانشگاه شهریه ای که از دانشجویان دریافت می شود نمی تواند نیاز این واحدها را برای اداره خود تأمین کند و همین امر موجب شده تا دانشگاه با واحدهای زیان ده مواجه باشد.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال ۹۶ وابستگی دانشگاه به شهریه را تا ۱۹ درصد کاهش دهیم و فعالیت های دانش بنیانی دانشگاه را افزایش دهیم.

وی افزود: در زمینه شهریه دانشجویان تلاش داریم تا خانواده ها را درک کنیم و دوست نداریم فشار زیادی به خانواده ها وارد شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد تأکید کرد: در سال آینده ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی افزایش شهریه نداشته باشیم.

علوی فاضل اظهار داشت: همچنین ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی نیز کاهش شهریه داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل