نماد سایت پایگاه خبری اختبار

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

پایگاه خبری اختبار- یکی از پرسش هایی که هر دوره پس از اعلام نتایج آزمون وکالت برای داوطلبان ایجاد می شود این است که از کجا بفهمیم که در آزمون قبول شده ایم یا نه ؟

باید توجه داشت که اصولا بر اساس قانون هر یک از کانون های وکلای دادگستری ۲۵ گانه سراسر کشور به طور مستقل کارآموزان وکالت مربوط به خود را پذیرش می کنند و اسکودا به نمایندگی از کانون های سراسر کشور کار برگزاری آزمون را انجام می دهد و پس از تصحیح اوراق، نمره و رتبه داوطلبان مربوط به هر کانون را به همان کانون ارسال می کند تا هیات مدیره هر کانون قاعدتا بر اساس رتبه و شرایط قانونی کارآموزان خود را به میزان ظرفیت اعلام شده در آگهی آزمون پذیرش کند.

ضمنا باید توجه داشت که داوطلبان آزمون وکالت در دو گروه کلی قرار می گیرند، یک گروه «سهمیه آزاد» و گروه دیگر «سهمیه ایثارگران» هستند، خوشبختانه امسال برای نخستین بار کانون های وکلا ظرفیت پذیرش خود را به تفکیک سهمیه اعلام کرده اند.

بنا بر این، هر داوطلب آزمون با سایر داوطلبان سهمیه خود در کانونی که ثبت نام کرده است رقابت می کند، کارنامه ها هم بر همین اساس تنظیم شده اند، یعنی با توجه به نمره تراز هر داوطلب رتبه او در سهمیه ای که داشته ( آزاد یا ایثارگر) و در کانونی که ثبت نام کرده بوده تعیین شده است، بر این اساس مثلا در کانون مرکز، یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه آزاد و یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه ایثارگران وجود دارد.

بنا بر این شما برای اینکه بفهمید قبول شده اید یا نه، باید در جدول پایین همین صفحه کانونی که در آن ثبت نام کرده اید را پیدا کنید، بعد از آن ببینید که رتبه شما در کانون و سهمیه، از عدد ظرفیت اعلام شده برای سهمیه ای که شما در آن شرکت کرده اید بیشتر است یا نه، اگر رتبه شما برابر یا کمتر از ظرفیت اعلام شده در سهمیه باشد، شما قبول شده اید.

مثال: داوطلبی که در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ثبت نام کرده است و رتبه او در کانون و سهمیه ۳۸۰ اعلام شده است، عملا در آزمون قبول نشده است، چون ظرفیت پذیرش در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ۳۶۰ نفر اعلام شده است.

ولی اگر همین داوطلب کانون مرکز در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، عملا در آزمون قبول شده است، چون شرفیت پذیرش کانون مرکز در سهمیه آزاد ۸۴۰ نفر اعلام شده است.

به این نکته مهم توجه داشته باشید، که پذیرش داوطلبان به عنوان کارآموز وکالت موکول به تصویب و اعلام هیات مدیره هر یک از کانون ها در مورد خودشان است که در یک فرایند جداگانه از حدود دو هفته آینده انجام خواهد شد، و ما در پایگاه خبری اختبار به محض اعلام هر کانون خبر آن را در کانال تلگرامی اختبار و صفحه اینستاگرام اختبار و سایر قسمت ها اعلام خواهیم کرد.

جدول ظرفیت پذیرش اعلام شده هر یک از کانون ها

 آزمون وکالت ۹۷

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

 

خروج از نسخه موبایل