نماد سایت پایگاه خبری اختبار

اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره اقدامات تخریبی علیه آزمون وکالت ۱۳۹۹

تعویق آزمون وکالت ۱۴۰۰ اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره اقدامات تخریبی علیه آزمون وکالت ۱۳۹۹

تعویق آزمون وکالت ۱۴۰۰ اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره اقدامات تخریبی علیه آزمون وکالت ۱۳۹۹

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پس از انتشار اطلاعیه شب گذشته راجع به شایعه پراکنی های سازمان یافته و بی اساس درباره صحت آزمون وکالت ۱۳۹۹، اطلاعیه تکمیلی دیگری در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش اختبار در اطلاعیه تکمیلی اسکودا در خصوص شایعه پراکنی نسبت به آزمون وکالت ۹۹ با بیان اینکه پس از هر نوبت تعویق آزمون، سوالات مجددا طراحی شده اند و سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری این آزمون سلامت آن را تایید می کند، از تعقیب کیفری شایعه پراکنان توسط مراجع قضایی خبر داد.

اسکودا در این اطلاعیه تکمیلی تاکید کرده است که اساسا همه مراحل برگزاری آزمون از صفر تا صد توسط سازمان سنجش و بدون دخالت هیچ از کانون های وکلا و یا اسکودا برگزار می شود و کانون های وکلا در روز آزمون صرفا یک نظارت تشریفاتی بر نحوه برگزاری آزمون دارند.

لازم به توضیح است که در روزهای گذشته و پس از برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ با اصرار و پافشاری کانون های وکلا، جریانی که در ماه های اخیر در تلاش برای جلوگیری از برگزاری آزمون وکالت بود، با طرح ادعاهای بی اساس تلاش خود را معطوف بر ابطال آزمون وکالت ۱۳۹۹ و محروم کردن داوطلبان از ورود به کانون های وکلا کرده است.

متن کامل اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره شایعه پراکنی نسبت به آزمون وکالت ۹۹ را در ادامه بخوانید:

در چند روز گذشته شاهد هجمه های بی اساس و صد البته هدف دار علیه اسکودا مبنی بر ادعای نبود سلامت در برگزاری آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری هستیم.

لازم می داند در جهت روشن شدن افکار عمومی به ویژه شرکت کنندگان ارجمند این آزمون، نکاتی چند را اگرچه به اختصار به اطلاع برساند:

۱-  برابر قرارداد منعقده بین اسکودا (به نمایندگی از کانون ها) در جایگاه کارفرما و سازمان سنجش (شاخه رسمی و قانونی برگزاری آزمون های سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به عنوان کارگزار، تمام اقدامات لازم از قبیل نظارت، انتخاب سوالها، انجام قرنطینه، نحوه برگزاری، زمان برگزاری، مکان برگزاری، حمل بسته‌های لاک و مهر شده سوال ها به محل برگزاری، انتخاب ناظران، توزیع و نظارت بر چگونگی برگزاری، جمع آوری سوالهای هر حوزه، تهیه و تنظیم صورتجلسه برگزاری و بازگرداندن بسته های لاک و مهر شده سوال ها به محل سازمان سنجش و آموزش کشور و تحویل آنها و …  تا اعلام نتایج به اسکودا در چهارچوب قرارداد یاد شده، همه و همه به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور و با حضور و نظارت تامه حراست و رعایت استانداردهای معمول سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

و کانون های وکلای دادگستری و اسکودا، به نمایندگی از کانون ها، نقشی در انجام این فرایند زمان بر، حساس و پرمسئولیت نداشته و ندارد. تنها به گونه‌ای تشریفات نماینده ای را رسماً به نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در حوزه هر کانون معرفی می‌کنند تا در صورت نیاز آن هم در حاشیه با سازمان سنجش همکاری کند، تا جایی که هیئت مدیره کانون ها بعضا ضرورتی به حضور در حوزه های برگزاری آزمون احساس نمی‌کنند.

۲- آزمون ۱۳۹۹ چنان که افتاده است و دانیم، چنین فرآیندی را در قالب بند یک و به روال همیشگی تهیه کرده است با این توضیح:

از آنجا که زمان برگزاری آزمون با توجه به شرایط کرونایی تغییر پیدا کرده است، سازمان در هر نوبت برای پرهیز از هرگونه شبهه ای ناچار به طرح دوباره سوال اس،ت که در آزمون سال ۹۹ نیز این گونه عمل شد و این مهم درباره همه آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.

۳- سلامت این آزمون توسط مسئولان و دفتر حراست سازمان سنجش تایید شده است.

۴- شایعه‌ های مسبوق به سابق از چند سال پیش تاکنون در راستای تضعیف و ای بسا تخریب نهاد دیرپا و خدمتگزار کانون وکلای دادگستری توسط فرصت‌طلبان منتشر شده و می‌شود، که بارها در این آزمون ناکام مانده و توانایی علمی برای کسب موفقیت در آن را نداشته اند.

۵- اسکودا حق قانونی و اخلاقی خود می‌داند که به نمایندگی از کانون‌های ۲۶ کارهای کشور تعقیب کیفری شایعه پراکنان و عوامل پشت پرده آنان را از طریق مراجعه صاحب صلاحیت قضایی برای خود محفوظ دارد و در راستای صیانت از جایگاه حرفه‌ای شریف وکالت و منزلت وکیل و از همه مهمتر پایان دادن به حرکت ایذایی از این دست و به تبع آن جلوگیری از ادامه ایجاد اخلال در اذهان عمومی از دیدگاه حقوق عمومی اقدام کند.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

خروج از نسخه موبایل