پایگاه خبری اختبار

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان کانون وکلای مرکز تا پایان هفته

محمدتقی غفاری فردوئی خبر داد:

رایزنی‌های کانون مرکز برای افزایش سهمیه داوطلبان آزاد در آزمون وکالت ۹۶

تقی غفاری

پایگاه خبری اختبار- بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز از رایزنی‌ها برای افرایش ظرفیت این کانون در آزمون وکالت ۹۶ خبر داد.

محمدتقی غفاری فردوئی در پاسخ به خبرنگار اختبار درباره تصمیم کانون وکلای مرکز درمورد نحوه پذیرش داوطلبان سهمیه آزاد و ایثارگر این کانون گفت:

مطابق تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب سال ۷۶، تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب و‌ رییس کانون وکلای مربوط می‌باشد که به دعوت رییس کانون وکلای هر کانون، حداقل یک­بار در سال تشکیل و اتخاذ تصمیم می‌نماید. کمیسیون مذکور جهت تعیین ظرفیت تصمیم‌گیری می­‌کنند که تصمیم اکثریت ملاک است. پیش از آزمون، ظرفیت کانون مرکز ۱۱۰۰ نفر تصویب شد و طبق قانون ۳۰%  از همان ۱۱۰۰ نفر برای سهمیه ایثارگران لحاظ می­‌شود. به عبارت دیگر، علی‌القاعده باید ۳۰% کسر شود و باقی­مانده بری داوطلبان با سهمیه آزاد لحاظ شود.

در هرحال همه ما عضو همین جامعه هستیم و می­‌خواهیم برای داوطلبین بهترین اتفاق صورت گیرد. البته نباید فراموش کنیم که قانون اختیارات ما را محدود می‌کند و هم­چنین نظر کمیسیون برای تغییر تعیین ظرفیت باید حاصل شود. کانون مرکز جلساتی پیرامون این موضوع در روزهای اخیر برگزار نموده است و در این زمینه رایزنی کرد که در صورت امکان، استثنائاً امسال سهمیه را اضافه بر ظرفیت در نظر بگیریم. انشاءالله امیدواریم شرایط به نحوی باشد که سهمیه اضافه شود.

این وکیل دادگستری همچنین درباره مشمولین سهمیه ایثارگران در آزمون وکالت ۹۶ اظهار داشت:

در این مورد نص قانون ملاک عمل قرار خواهد گرفت. درحال حاضر آنچه که لازم‌الاجراست، بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه است و هر آنچه که در متن ماده تصریح شده ملاک قرار خواهد گرفت. ملاک عمل کانون‌ها، قانون است و نه بخشنامه­‌های خاص.

غفاری فردویی همچنین اظهار امیدواری کرد که اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان این کانون تا پایان هفته جاری منتشر شود.

 

خروج از نسخه موبایل