ایجاد سامانه خودکاربری «دارندگان دانش حقوقی» در عدل‌ایران/ بهره‌برداری از فاز اول سامانه برای وکلا و قضات

پایگاه خبری اختبار- سامانه جدید خودکاربری دارندگان دانش حقوقی به نشانی https://judlegalperson.adliran.ir در حال حاضر برای وکلا و قضات قابل استفاده می‌باشد.

به گزارش اختبار به نقل از وکلاپرس، در جدیدترین تغییرات صورت گرفته در سامانه عدل ایران، بخش جدیدی با عنوان «خودکاربری دارندگان دانش حقوقی» اضافه شده است.

براساس بند ۵ بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۱۵۱۵۲۷/۵۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ رئیس قوه قضائیه، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مکلف گردید امکان خودکاربری برای اشخاصی که دانش حقوقی لازم جهت طرح شکایت دارند را فراهم نماید.

گام اول سامانه خودکاربری دارندگان دانش حقوقی با استفاده از بانک قضات و وکلای دادگستری

طبق اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص این قابلیت جدید سامانه عدل ایران، باتوجه به اینکه دامنه تعریف “دارندگان دانش حقوقی” گسترده بوده است و از قضات، وکلا، دانش آموختگان و اساتید دانشکده های حقوق، فقه ومبانی حقوق و … تا طلاب حوزه های علمیه، سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، نمایندگان حقوقی و… را شامل می گردید و از طرفی صحت سنجی دارا بودن دانش حقوقی، نیازمند ارائه سرویس های لازم ازسوی سازمانهای مختلف بوده است، راه اندازی این سامانه، در گام اول با استفاده از بانک قضات و وکلای دادگستری انجام شد.

امکان ثبت درخواست های شخصی وکلا در سامانه عدل ایران

پیش از این وکلای دادگستری جهت ثبت درخواست های شخصی خود در سامانه عدل ایران، می بایست حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کردند.

اما با راه اندازی سامانه جدید خودکاربری دارندگان دانش حقوقی، این مشکل مرتفع شده و هم اکنون وکلا می توانند به صورت غیر حضوری و آنلاین امورات قضایی شخصی خود را ثبت و پیگیری کنند.

میزهای خدمت نگارش اول سامانه خودکاربری دارندگان دانش حقوقی

نگارش اول این خودکاربری جدید، با ارائه میزهای خدمت شکوائیه، اظهارنامه، لایحه و همچنین خدمات دیوان عدالت اداری شامل ثبت دادخواست بدوی، دادخواست تجدیدنظر و اعتراض به آراء و تصمیات مراجع اختصاصی اداری در اختیار قضات و وکلای دادگستری قرار داده شده است.

همچنین اعلام شده است در نگارشهای بعدی، استفاده از این سامانه برای سایر دارندگان دانش حقوقی نیز امکان پذیر خواهد شد و میزهای خدمت آن نیز به مرور، توسعه پیدا خواهند کرد.

ایجاد سامانه خودکاربری «دارندگان دانش حقوقی» در عدل‌ایران/ بهره‌برداری از فاز اول سامانه برای وکلا و قضات

ایجاد سامانه خودکاربری «دارندگان دانش حقوقی» در عدل‌ایران/ بهره‌برداری از فاز اول سامانه برای وکلا و قضات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام به نظر من خیلی زودتر می بایست انجام می شد من در مدت حدوداً چهار ساله درگیر گرفتن ارثیه خود بودم که چیزهای رو تجربه کردم که به هر کسی می گم میگه مگه میشه وقتی با دلیل و مدرک معتبر براش توضیح میدادم دیگه قبول می کرد مثلاً می گفت شکایت می کردی حل میشد می گفتم چطور اجازه نمی دادند شماره ۱۵۸۰ یا ۱۴۷۰ یا ۱۳۶ تماس می گرفتی گزارش می دادی با شماره ۱۵۸۰ و ۱۴۷۰ تماس می گرفتم یک بوق می خورد قطع می شد بعد می گفتم حالا با گوشی خودت تماس بگیر تماس برقرار می شد شماره ۱۳۶ هم پس از چند روز برای پیگیری می رفتم می گفت شکایت شما بایگانی شده و به دلیل کثیر الشاکی بودن از طریق رسانه‌ها کشور به عموم مردم عزیز اطلاع رسانی می شود، گفتم جواب سوال بعدی رو هم میدم با خط کسی دیگه تماس می گرفتم روز بعد شخصی تماس می گرفت و تخلفات صورت گرفته که ثبت کرده بودم را دفاع می کرد از دفتر و می گفت حتماً درست بوده که اینقدر هزینه گرفتند می گفتم شما چه کارشناس پاسخگوی به رسیدگی به شکایت بازرسی هستید که نمی دانید هزینه دستور موقت جهت پلمپ ملک پانصد هزار تومان میشه یانه متن دستور موقت را به صورت تایپ کرده هم خودم دادم دفتر فقط اسکن کرده و فرستاده به دادگاه وقتی هم کم می آورد تماس را قطع می کرد این یک مورد بود شاید حدوداً بیست مورد دیگر هم برام اتفاق افتاده که نگذاشتند صدایم را به مسولان بالادستی برسانم ممنونم از کانال خوبتون تشکر بابت مطالب آموزشی و آموزنده‌تون

  2. این کار باید از اول انجام می‌شد
    ممنونیم از قوه قضائیه
    و باید این امر تحقق پیدا کنه که دسترسی برای فارغ التحصیلان حقوقی باز بشه که برای مردم دادخواست و لایحه و اظهارنامه تنظیم و ثبت کنند

  3. با سلام
    بسیار عالی
    امکان پذیرش سامانه برای نمایندگان حقوقی دستگاه دولتی واجرایی و … مثل شهرداری ها و …
    می باشد یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا