نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد :

شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری ها تشکیل شده است

پایگاه خبری اختبار – دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری‌های سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر در رابطه با راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری‌های سراسر کشور گفت: خوشبختانه این کار انجام شده و در دادگستری‌های سراسر کشور شعب ویژه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر در جمع خبرنگاران درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و دستورالعمل اجرایی این قانون، اظهار کرد: هر قانونی که تصویب می شود برای رسیدن به اجرا یک سری مقدمات نیاز دارد. در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تهیه دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین تشکیل شوراها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر واگذار شده بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این مدت کار سنگینی صورت گرفت و دستورالعمل اجرایی قانون با حضور نمایندگان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر که شامل ۱۷ عضو اعم از ۵ وزیر است، تدوین و در دو جلسه اصلی، تصویب شد.

وی اضافه کرد: دستور العمل تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها، وزارتخانه ها، هیئت های مذهبی و حتی مساجد آماده شده و برای رئیس ستاد ارسال شده تا به تصویب وی برسد.

زرگر در خصوص آموزش گروه های امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما در این حوزه با دو نوع آموزش مواجه هستیم، نخست آموزش ضابطان قضایی امر به معروف و نهی از منکر است که در گذشته این افراد بر اساس قانون توسط بسیج جذب و آموزش داده می شد. در قانون جدید پیش بینی شده که آموزش توسط دستگاه قضایی انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: خوشبختانه تفاهم نامه آموزش ضابطان قضایی با قوه قضائیه امضا شده و ستاد امر به معرف و نهی از منکر، پس از جذب نیروها توسط بسیج، آنها را برای آموزش به قوه قضائیه معرفی می کند.

وی گفت: بحث بعدی آموزش نیروهای مردمی است که در قالب هسته ها، گروه ها و سازمان های مردم نهاد فعالیت می کنند و باید آموزش ببینند. آموزش این افراد توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود که برای آموزش آنها نیاز به مربی و مواد آموزشی داریم.

زرگر افزود: خوشبختانه هم مربیان آموزشی و هم جزوات و کتاب های آموزشی آماده است و فقط باید تشکیلات توسط رئیس ستاد تصویب شود تا این گروه ها جذب شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری های سراسر کشور گفت: خوشبختانه این کار انجام شده و در دادگستری های سراسر کشور شعب ویژه ایجاد شده است. علاوه بر این، در دیوان عدالت و دیوان عالی کشور نیز شعب ویژه تشکیل شده است و حتی پیشنهاد دادیم در دادگاه های ویژه روحانیت نیز ای شعب تشکیل شود.

وی درباره علت پیشنهاد برای تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های ویژه روحانیت افزود: گاهی وقت ها ممکن است برخی روحانیون به دلیل امر به معروف یا نهی از منکر مورد تعرض قرار گیرند.

خروج از نسخه موبایل