نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تصمیم کانون‌های وکلای ۸ استان غرب کشور: ممنوعیت ۲ ماهه کارآموزان جدید در اخذ پرونده

محرومیت سه ماهه کارآموزان وکالت پس از دریافت پروانه

تصمیم کانون‌های وکلای ۸ استان غرب کشور: ممنوعیت ۲ ماهه کارآموزان جدید در اخذ پرونده

پایگاه خبری اختبار- با تصمیم هشت کانون وکلای دادگستری استان‌های غرب کشور، کارآموزان عضو این کانون ها به مدت ۲ ماه پس از دریافت پروانه کارکآموزی امکان اعلام وکالت نخواهند داشت.

به گزارش اختبار، دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور با حضور رؤسا و هیات مدیره ۸ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، هیأت رییسه کانون وکلای همدان و رئیس‌کل دادگستری استان همدان پیرامون بررسی موضوعات مختلف حوزه وکالت و به میزبانی کانون وکلای دادگستری همدان برگزار شد.

در این نشست کانون‌های شرکت‌کننده تصمیم‌ گرفتند تا با هدف آشنایی کاراموزان با کلیات تنظیم وکالتنامه و دادخواست و حفظ حقوق شهروندان، کارآموزان جدید به مدت دو ماه بعد از دریافت پروانه کارآموزی، اجازه وکالت نداشته باشند.

بر اساس آنچه دکتر صابونچی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی به خبرنگار اختبار گفته است، در این مدت امکان دسترسی کارآموزان به سامانه cms (سیستم مدیریت پرونده قضایی) وجود نخواهد داشت.

گفتنی‌ست این رویه پیش از این در برخی کانون‌ها وجود داشت و حالا در همه این هشت کانون اجرایی می‌شود.

نقطه قابل تامل اینکه در بیانیه پایانی این نشست، کانون‌های شرکت‌کننده، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران را محور اصلی هدایت امور مربوط به نهاد وکالت اعلام و بر جایگاه رفیع اسکودا و محوریت آن تاکید و بر آن صحه گذاشتند و هر گونه تصور و برداشت در خصوص تضعیف اتحادیه را به شدت نفی و پایبندی خود را به فلسفه تشکیل اتحادیه و اهداف آن اعلام کردند.

بیانیه پایانی دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور

بیانیه پایانی دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور  را در اینجا مشاهده کنید

خروج از نسخه موبایل