نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تصویب‌نامه در خصوص بهینه سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی

اصلاح آیین نامه ابطال مصوبه هیات مقررات‌ زدایی در خصوص اعطای مجوز سردفتری اطلاعات الحاق یک ماده به آیین دادرسی کار

ابطال مصوبه هیات مقررات‌ زدایی در خصوص اعطای مجوز سردفتری الحاق یک ماده به آیین دادرسی کار

وزارت نیرو

وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان برنامه و بودجه کشور

هیأت وزیران در جلسه ۱۹/۹/۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص بهینه سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی، تصویب کرد:

۱ـ با هدف بهینه­‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم­مصرف خانگی، به وزارت نیرو اجازه داده می­شود:

الف ـ صورتحساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک­سوم الگوی تعیین­شده

(موضوع تبصره (۴) ماده (۱) قانون توسعه و بهینه­‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور ـ مصوب ۱۳۹۴ ـ ) را با تخفیف صددرصد (۱۰۰%) محاسبه کند.

تبصره ـ این تخفیف صرفاً شامل سکونتگاه­‌های دایمی در حال بهره‌­برداری شهری و روستایی می ­شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه­های غیردایم نظیر باغ ویلاها و خانه باغ­ها مشمول این تخفیف نمی­ شوند.

ب ـ آب­‌ بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین­‌شده تغییری نخواهد کرد.

۲ـ مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای آب آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین­شده باشد، به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش می­‌یابد.

۳ـ وزارت نیرو (شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور) موظف است ضمن اطلاع­‌رسانی، آموزش و فرهنگ­سازی، مشترکین پرمصرف را نسبت به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیرضروری ترغیب کند.

۴ـ دستورالعمل اجرایی این تصویب­ نامه (شامل بازنگری در طبقات مصرف و اصلاح ضرایب شهری) ظرف (۱۰) روز توسط وزارت نیرو تدوین و ابلاغ می­ شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

خروج از نسخه موبایل