نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تصویب‌نامه در خصوص صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف

اصلاح آیین نامه ابطال مصوبه هیات مقررات‌ زدایی در خصوص اعطای مجوز سردفتری اطلاعات الحاق یک ماده به آیین دادرسی کار

ابطال مصوبه هیات مقررات‌ زدایی در خصوص اعطای مجوز سردفتری الحاق یک ماده به آیین دادرسی کار

وزارت نیرو

وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان برنامه و بودجه کشور

هیأت وزیران در جلسه ۲/۶/۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه ­ها ـ مصوب ۱۳۸۸ـ تصویب کرد:

۱ـ وزارت نیرو مجاز است صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف با الگوی مصرف تعیین­شده در جدول زیر را با تخفیف صددرصد (۱۰۰%) محاسبه نماید. این تخفیف صرفاً شامل سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. سکونتگاه‌های خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردایم نظیر باغ ویلاها مشمول این تخفیف نمی­باشند:

۲ـ تعرفه برق مشترکان خانگی که میزان مصرف ماهانه آنها بیش از الگوی کم‌مصرفی جدول موضوع بند(۱) این تصویب­نامه و کمتر از الگوی تعیین­شده در تصویب­نامه شماره ۱۷۶۳۲۷/ت۵۵۸۳۰هـ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۷ و اصلاح بعدی آن موضوع تصویب­نامه شماره ۲۰۲۰۵/ت۵۶۵۳۹هـ مورخ ۲۴/۲/۱۳۹۸ باشد، بدون تغییر باقی می‌ماند.

۳ـ به مشترکان خانگی پرمصرف (با میزان مصرف بیش از الگوی مذکور در بند (۲) این تصویب­نامه) فرصت داده می‌شود با استفاده از روش‌های زیر نسبت به اصلاح مصرف خود اقدام نمایند:

الف ـ اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط وزارت نیرو آموزش داده می‌شود.

ب ـ نصب مولد خورشیدی کوچک و تأمین بخشی از برق مورد نیاز خود (خود تأمین).

۴ـ دستورالعمل اجرایی این تصویب­نامه ظرف دو ماه توسط وزارت نیرو تدوین و ابلاغ می­شود. شش ماه پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور، به میزان ده درصد (۱۰%) به صورتحساب برق مصارف خانگی مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

خروج از نسخه موبایل