نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تفکیک ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ کانون‌ها بر اساس سهمیه آزاد و ایثارگران

آزمون وکالت 96

آزمون وکالت 96

ظرفیت هریک از سهمیه‌های آزاد و ایثارگر در آزمون وکالت ۹۶ چند نفر است؟

پایگاه خبری اختبار- بر اساس ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران،  کانون وکلای دادگستری مکلف شده است که سی‌درصد (۳۰%) از سهمیه صدور پروانه وکالت را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.

صفحه اختصاصی آزمون وکالت ۹۶

اخبار آزمون وکالت

صفحه اختصاصی آزمون وکالت ۹۷

به این ترتیب، ۳۰ درصد از ظرفیت کل اعلامی هر کانون به داوطلبان ایثارگر اختصاص دارد که به‌صورت تفکیک شده به شرح جدول زیر است.

ضمناً ظرفیت‌هایی که ۳۰ درصد آن‌ها، عددی غیر رُند و اعشاری است، با عبارت «یا» مشخص کرده‌ایم.

تذکر مهم: توجه داشته باشید که برای پذیرش داوطلبان ایثارگر، کسب حداقل ۷۰ درصد از تراز آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد ضروری است و چنانچه داوطلبان ایثارگر موفق به کسب این نمره نشوند، رویه‌ی معمول کانون‌ها این است که ظرفیت باقی‌مانده از داوطلبان سهمیه آزاد پذیرش می‌شود.

بدیهی است که اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان پس از تأیید از سوی کانون‌ها اعلام خواهد شد و جدول تهیه شده در اختبار، صرفاً بر اساس محاسبه ریاضی ظرفیت‌ها تهیه شده است.

خروج از نسخه موبایل