نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تلاش برای حل مشکل هم‌زمانی امتحانات دانشگاهی و مصاحبه مرکز وکلای قوه قضاییه

رامتین قانع:

داوطلبان نگران زمان مصاحبه نباشند

پایگاه خبری اختبار- رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه به برخی سؤالات داوطلبان مرحله دوم آزمون این مرکز پاسخ گفت.

همچنین؛

برای اطلاع از جزئیات بیشتر مرحله دوم آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۳۹۸ اینجا کلیک کنید

برای خواندن آگهی مرحله دوم آزمون این مرکز در سال ۱۳۹۸ اینجا کلیک کنید

رامتین قانع در گفت‌وگو با پایگاه خبری اختبار با اشاره به جدول زمانی منتشرشده برای مصاحبه علمی‌شخصیتی داوطلبان گفت: در مرحله مصاحبه علمی به‌دنبال پاسخ درست و غلط از سوی داوطلبان نیستیم و اصولاً سؤالات این مرحله فاقد جواب مطلقاً صحیح و غلط هستند. با توجه به آن که صلاحیت علمی داوطلبان در قسمت آزمون تستی سنجیده شده است، در مرحله دوم صرفا به بررسی قدرت استدلال و استنباط ایشان خواهیم پرداخت.

در این مرحله، تیم مصاحبه‌گر نحوه استدلال، درک سؤال و قدرت بیان داوطلب را خواهد سنجید.

بنابراین داوطلبانی که در روزهای آینده وقت مصاحبه‌شان فرا می‌رسد نگران نباشیند زیرا دور یا نزدیک بودن زمان مصاحبه در این قسمت متغیر مؤثری نخواهد بود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه همچنین درباره احتمال عدم دریافت پیامک مصاحبه داوطلبان گفت:

اگرچه برای تمام دعوت شدگان به مرحله دوم پیامک حاوی لینک مصاحبه ارسال خواهد شد، اما کسانی که شماره همراهشان با آنچه در هنگام ثبت‌نام در سامانه ثبت شده متفاوت است، می‌توانند به مرکز وکلای قوه قضائیه استان خود رجوع کرده و شماره جدید خود را به این مرکز اعلام نمایند تا تغییرات اعمال گردد.

او همچنین درباره هم‌زمانی مصاحبه برخی استان‌ها با آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۹ و نیز امتحانات پایان ترم دانشگاهی گفت:

تلاش ما مساعدت با داوطلبان است و با توجه به اینکه تیم مصاحبه شفاهی مدت ۳ روز در هر شهر تعیین‌شده حضور دارند، تصمیم مرکز بر آن بود تا داوطلبانی که با این معضل روبرو می‌شوند ضمن ارائه مستندات ادعای خود، اجازه داشته باشند تا در روزهای دیگر بازه زمانی اعلام شده برای شرکت در مصاحبه اقدام کنند.

البته داوطلبان توجه داشته باشند که صرف ادعا در این زمینه مسموع نخواهد بود و فقط کسانی که مدارک مثبته را ارائه نمایند اجازه حضور در روزی غیر از روز مشخص شده را خواهند شد.
 

خروج از نسخه موبایل