نماد سایت پایگاه خبری اختبار

تلاش برخی نمایندگان برای بازگرداندن طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه به مجلس

طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

پایگاه خبری اختبار- با گذشت دو روز از اعتراضات سراسری کارکنان قوه قضاییه نسبت به وضعیت معیشتی خود و رد شدن طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حالا بعضی نمایندگان از احتمال بازگشت این طرح به مجلس خبر می‌دهند.

به گزارش اختبار الهام آزاد، رئیس فراکسیون حقوقدانان مجلس در خصوص سرنوشت طرح «تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» امروز به ایمنا گفت: بعد از عدم تصویب این طرح در هفته گذشته، امروز یکشنبه ١٩ دی با همت و همکاری نمایندگان درخواست بازگشت مجدد به صحن را طبق ماده ۱۳۰ داشتیم و نسبت به این طرح اعمال ماده ۱۳۰ صورت خواهد گرفت و ان‌شاءالله در صورت تصویب هیات رییسه مجدد طرح به صحن علنی مجلس باز خواهد گشت. چرا که ما معتقدیم دستگاه قضائی حساس‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی است و قانون اساسی مسئله قضا را درباره پاسداری از حقوق مردم و به منظور پیشگیری از انحرافات موضعی در درون جامعه، امری حیاتی قلمداد میگردد و لذا ایجاد سیستم قضائی بر پایه عدل اسلامی و متشکل از قضات عادل و به دور از هر نوع رابطه و مناسبات ناسالم ضروری است.

تلاش برای بازگرداندن این طرح به مجلس درحالی انجام می‌شود که دولت پیش‌تر مخالفت خود را با آن ابراز کرده و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز از تشکیل کارگروهی برای تدوین لایحه جامع حقوق و مزایای کارکنان دولت خبر داده بود.

میثم لطیفی درباره این لایحه اظهار داشته بود: «در لایحه مذکور کارایی و عملکرد از یک ‌سو و نزدیک شدن به نیازهای معیشتی کارکنان با عنایت به تفاوت در شرایط شغلی و شاغلین از سوی دیگر مبنای تعیین‌کننده حقوق و مزایای کارکنان خواهد بود. ما هم نگران شرایط برخی کارکنان عزیز و زحمتکش در قوه قضائیه هستیم و امیدواریم با همفکری و همکاری صاحب‌نظران علمی و اجرایی بتوانیم لایحه جامع و مناسبی در زمینه حقوق و مزایای کارکنان تهیه کنیم و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.»

گفتنی‌ست بر اساس ماده ۱۳۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، اگر طرحی مورد تصویب مجلس قرار نگیرد، بدون تغییر اساسی تا ۶ ماه دیگر نمی‌توان آن را مجدداً به مجلس پیشنهاد کرد مگر با درخواست ۵۰ نماینده و تصویب مجلس.

خروج از نسخه موبایل