نماد سایت پایگاه خبری اختبار

دستگاه هایی که فارغ التحصیلان پیام نور را استخدام نکنند متخلف هستند

سایت اختبار

سایت اختبار

هر دستگاهی که از استخدام فارغ‌التحصیلان پیام‌نور خودداری کند تخلف کرده و بالاترین مقام آن دستگاه باید در این رابطه پاسخگو باشد

رییس دانشگاه پیام‌نور، گفت: بر اساس قانون هر دستگاهی که از استخدام فارغ‌التحصیلان پیام نور خودداری کند تخلف کرده و بالاترین مقام آن دستگاه باید در این رابطه پاسخگو باشد.

حسن زیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سراسری بودن امتحانات دانشگاه پیام‌نور و کتاب محور و محتوا محور امتحانات، گفت: براین اساس دانشجو باید کل کتاب را بخواند و امتحانات نیز به صورت سراسری است و بر عکس دانشگاه‌های دیگر امکان حذف بخشی از کتاب یا جزوه بر اساس نظر استاد در امتحان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درس خواندن و نمره آوردن در دانشگاه پیام نور بسیار سخت‌تر از دانشگاه‌های حضوری است، تصریح کرد: با وجود سختی‌های ذکر شده، متاسفانه برخی از دستگا‌ه‌ها در فراخوان آگهی‌های استخدام خود عنوان می‌کنند که جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی به استثنای پیام‌نور، که این اقدام آنها غیرقانونی و تخلف است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط دانشگاه پیام نور، گفت: براین اساس دیوان عدالت اداری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به صورت رسمی و کتبی اعلام کرده‌اند که هر دستگاهی که از استخدام فارغ‌التحصیلان پیام‌نور خودداری کند تخلف کرده و بالاترین مقام آن دستگاه باید در این رابطه پاسخگو باشد.

به گفته وی، براین اساس تبعیض میان فارغ‌التحصیلان پیام‌نور با دیگر دانشگاه‌های دولتی در استخدام‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها از دیدگاه دیوان عدالت اداری، تخلف است.

زیاری دانشگاه پیام‌نور را یک دانشگاه دولتی خواند که مدارک فارغ‌التحصیلی آن در داخل و خارج کشور مورد تایید و معتبر است و اظهارکرد: سهم قابل توجه فارغ‌التحصیلان پیام‌نور در قبولی مقاطع تحصیلی بالاتر را نشانگر سطح آموزشی مطلوب این دانشگاه به شمار می‌آید.

خروج از نسخه موبایل