نماد سایت پایگاه خبری اختبار

دکتر کورش کاویانی چشم از جهان فروبست

جامعه حقوقی کشور در سوگ استاد حقوق تجارت

پایگاه خبری اختبار- دکتر کورش کاویانی باغبادرانی، وکیل دادگستری و استاد نام‌آشنای حقوق تجارت و دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پس از یک دوره بیماری روز گذشته چشم از جهان فروبست.

 از جمله تالیفات این استاد فقید می‌توان به کتاب‌های مقدمه حقوق تجارت و دوره حقوق تجارت شامل حقوق اسناد تجارتی، حقوق ورشکستی و حقوق شرکت‌های تجارتی اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر وی صبح امروز، ۱۲ آبان‌ماه، از مقابل منزلش برگزار شد.

دکتر مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری، در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت:

دوست عزیز و رفیق مهربان قدیمی ام جناب استاد دکتر کوروش کاویانی به رحمت واسعه حق تعالی نائل شد. . جامعه حقوقی عمدتا ایشان را صاحب نظر در عرصه حقوق تجارت می شناسد در حالیکه به توفیق سالیان متمادی همکاری و شناخت- که از اواسط دهه هفتاد آغاز شد- ، شهادت می دهم که علاوه بر حقوق خصوصی، بر مبانی حقوق اساسی و حقوق اجتماعی نیز مسلط بود و شاید همین نگاه از فراز او را صاحب سبک در دانش حقوق ساخته بود. دکتر کاویانی صرفا یک حقوقدان تکنیکی نبود بلکه به مدد ذهن وقاد و دقت نظر فوق العاده و تسلط بر مبانی، از تفکر حقوقی خاص برخوردار بود و همین ویژگی او را ممتاز می ساخت. شاید اگر دست روزگار، دکتر کاویانی را در عنفوان جوانی به بیماری مشغول نمی کرد، در همین دو دهه اخیر نیز نظام حقوقی ما بسیار بیشتر از این می توانست از دانش و تفکر وی بهره‌مند شود.

 

خروج از نسخه موبایل