پایگاه خبری اختبار

رسوایی استخدام خارج از ضابطه فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در وزارت نفت

پایگاه خبری اختبار- در حالی که ماه های اخیر مجلس یازدهم محل بحث های مختلفی راجع به تسهیل ورود جوانان به کسب و کار و اظهار دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها بود، اخبار حکایت از استخدام خارج از ضابطه فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس، به عنوان مسوول دبیرخانه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت دارد. رسانه ها در یکی دو روز اخیر خبر از استخدام خارج از ضابطه فرزند یکی از نمایندگان مجلس انقلابی به عنوان مسوول دبیرخانه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت دادند و تصویر نامه دستور موافق وزیر با استخدام این آقازاده که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی ساری است نیز منتشر شده است.

موضوع نامه افشا شده چیست ؟

مضمون این نامه این طور است که ظاهرا نفیسه سنگدوینی فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی درخواستی برای استخدام خود به وزیر نفت داده که وزیر نیز ذیل آن دستوری خطاب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این وزارتخانه داده است.

موافقت وزیر با درخواست معاونش برای استخدام دختر نماینده مجلس به دستور خودش!

مهدی علی مددی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت که اتفاقا او هم اهل گرگان است، طی نامه ای که تصویر آن منتشر شده، بازگشت به دستور وزیر ذیل درخواست نفیسه سنگدوینی، برای استخدام او به عنوان «مسوول دبیرخانه و اسناد» اعلام نیاز کرده و خواسته است که وزیر در صورت موافقت مراتب را ابلاغ کند!

نامه مهدی علی مددی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ تنظیم شده است، و یک روز بعد جواد اوجی وزیر نفت موافقت خود را با درخواست معاونش که در پاسخ به دستور خود او انجام شده، اعلام کرده است!

بیشتر بخوانید:

نفیسه سنگدوینی کیست ؟

نفیسه سنگدوینی متولد ۱۳۷۱ بر اساس سندی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، دارای مدرک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات با معدل ۱۴.۶۷ از دانشگاه آزاد اسلامی ساری است.

او که ظاهرا به جز آقازادگی تنها سابقه انتشار یک کتاب شعر و یک رمان را در کارنامه اش دارد، بنا بر اسناد منتشر شده توسط فارس حتی در آزمون استخدامی وزارت نفت قبول هم نشده است.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

رمضانعلی سنگدوینی کیست ؟

رمضانعلی سنگدوینی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد توانست با کسب ۵۳ هزار و ۱۰۰ رای از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در استان گلستان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

سنگدوینی عضو و همین طور رییس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است، در سوابق او مدیرعاملی شرکت گاز استان گلستان نیز به چشم می خورد.

او همچنین یکی از اعضای کمیسیون مشترک بررسی “طرح اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی” در مجلس شورای اسلامی است.

واکنش وزارت نفت: بازنشر نامناسب مکاتبات!

روابط عمومی وزارت نفت روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای با توصیف افشای این ماجرا به عنوان «بازنشر نامناسب مکاتبات حوزه منابع انسانی در فضای مجازی درباره به‌کارگیری در قالب قرارداد مدت‌معین فرزند نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی»، ضمن تکذیب نکردن اصل موضوع آن را یک رویه عادی و جاری اداری عنوان کرده است.

البته توضیح داده نشده است که آیا همه فارغ التحصیلان جوان دانشگاه ها می توانند درخواست استخدام خود را به وزیر نفت تسلیم کنند و ایشان با همه درخواست های استخدام یک روزه موافقت می کنند ؟

یا اینکه شانس یک جوان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد با معدل زیر ۱۵ و بدون هیچ سابقه مدیریتی برای استخدام به عنوان مسوول دبیرخانۀ یک معاونت کلیدی وزارت نفت چقدر است ؟

واکنش سنگدوینی: از وزارت نفت بپرسید

رمضانعلی سنگدوینی هم امروز در اولین واکنش خود به این ماجرا، با بی ارتباط خواندن موضوع به خود، وزارت نفت را مسوول پاسخگویی به نحوه استخدام فرزندش معرفی کرد!

توییت رمضانعلی سنگدوینی در حمایت از جواد اوجی وزیر نفت
توییت رمضانعلی سنگدوینی در حمایت از جواد اوجی وزیر نفت

بده بستان هایی به قیمت سرخوردگی جوانان کشور

در این موقعیت که مردم کشور در حال پایداری قهرمانانه مقابل فشار ناجوانمردانه اقتصادی خارجی و تحمل مشقت های فراوان هستند، و از مسوولان انتظار ارتقای سلامت و عدالت دارند، چنین رفتارهای ناامید کننده ای ذیل عنوان مجلس انقلابی، اقلا از حیث مخدوش ساختن وجهه نظام و انقلاب و ایجاد سرخوردگی مخصوصا میان جوانان، شایسته برخورد شدید قضایی به نظر می رسد.

 

خروج از نسخه موبایل