نماد سایت پایگاه خبری اختبار

رونمایی از پلاک ملی خودروهای نیروهای مسلح کشور

پلاک ملی خودروهای نیروهای مسلح کشور

پلاک ملی خودروهای نیروهای مسلح کشور

رونمایی از پلاک ملی خودروهای نیروهای مسلح کشور

پایگاه خبری اختبار – با حضور فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهور ناجا از پلاک ملی وسایل نقلیه نیروهای مسلح در شهرک آزمایش رونمایی شد.

به گزارش فارس، امروز با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پلاک وسایل نقلیه نیروهای مسلح رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، سرهنگ سعید روحی معاون فنی مهندسی و رئیس شماره‌گذاری راهور ناجا در مورد جزئیات پلاک وسایل نقلیه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پلاک خودروهای نیروهای مسلح بعد از جلسات متعدد ناجا با ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۹۴ طراحی شد که آئین‌نامه آن در اسفند ۹۴ توسط ستاد کل تصویب و به نیروهای مسلح ابلاغ گردید.

رئیس شماره‌گذاری راهور ناجا تصریح کرد: پلاک وسایل نقلیه نیروهای مسلح با هدف یکسان‌سازی پلاک، ارتقای کیفی و ایمنی، کاهش جعل و بررسی و گزارش‌گیری تخلفات احتمالی کاربران آن در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ نوری به اندازه پلاک این دسته از خودروها اشاره و بیان داشت: اندازه پلاک ۱۱ در ۵۲ سانتیمتر است و ضریب ایمنی و امنیتی آن نسبت به سایر پلاک‌ها افزایش یافته است.

وی در خصوص رنگ و حروفی که در این پلاک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، اعلام کرد: پلاک با زمینه آبی-فیروزه‌ای و با حرف (ف) مختص خودروهای ستاد کل نیروهای مسلح، پلاک و زمینه خاکی و حرف (ش) مختص خودروهای ارتش، پلاک با زمینه سبز و حرف (ث) مختص خودروهای سپاه پاسداران و پلاک با زمینه آبی فیروزه‌ای (ز) مخصوص خودروهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

معاون فنی و مهندسی راهور ناجا خاطرنشان کرد: پلاک خودروهای ناجا از مهرماه ۹۱ افتتاح و اجرایی شده و پلاک با زمینه سبز رنگ و حرف (پ) است.

خروج از نسخه موبایل