نماد سایت پایگاه خبری اختبار

شهبازی‌نیا: اعتراضات داوطلبان آزمون وکالت ۹۸ بررسی خواهد شد

1847-شهبازی-نیا

1847-شهبازی-نیا

رئیس اسکودا جزییات طراحی سؤالات و بررسی اعتراضات آزمون وکالت را تشریح کرد

پایگاه خبری اختبار- رئیس استحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با برنامه فرمول یک جزییات طراحی سؤالات و بررسی اعتراضات آزمون وکالت را تشریح کرد.

به گزارش اختبار، مرتضی شهبازی‌نیا در واکنش به اعتراضات بعضی داوطلبان به سؤالات آزمون امسال گفت: آزمون وکالت شفاف‌ترین آزمونی است که در کشور برگزار می‌شود. برگزارکننده آزمون نیز سازمان سنجش است.

رئیس اسکودا درباره شیوه طراحی سؤالات گفت: برای هر درس ۵ نفر از اساتید طراز اول کشور در آن حوزه که مورد قبول همه حقوقدانان کشور نیز هستند سؤالات را طرح می‌کنند.

اسکودا نیز بعد از برگزاری آزمون از سؤالات مطلع می‌شود و سؤالات با استاندارد بسیار بالایی طرح می‌شود. اشتباهات سؤالات آزمون وکالت نیز نسبت به میانگین سایر آزمون‌ها بسیار کم‌تر است.

او درباره آزمون اخیر گفت: سختی و آسانی سؤالات قطعاً‌ برای همه داوطلبان است و توصیه ما نیز همواره این بوده که آزمون مشتمل بر سؤالات آسان، متوسط و سخت باشد تا تفاوت دانش افراد را بتوان سنجید، هرچند که این امر نهایتاً به نظر طراح بستگی دارد.

وی در این گفتگو همچنین اعلام کرد در مورد دو سوال ۴۷ و ۹۳ اعتراضات بیشتر بوده است و ما همه ایرادات و اعتراضات در مورد سوالات آزمون وکالت ۹۸ مخصوصا را شنیده ایم و گردآوری کرده ایم و این موارد را به کمیسیونی از اساتید دانشگاه های دولتی ارائه خواهیم کرد تا در مورد اصلاح یا حذف احتمالی سوالات تصمیم گیری کنند.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل