نماد سایت پایگاه خبری اختبار

طرح تسهیل برای دومین بار از سوی شورای نگهبان رد شد

هادی طحان نظیف

هادی طحان نظیف

پایگاه خبری اختبار- طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برای دومین بار از سوی شورای نگهبان بررسی شد و مورد تایید قرار نگرفت.

به گزارش اختبار، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری امروز (شنبه) خود اعلام کرد که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۲ ابهام و ۱ ایراد به مجلس اعاده شده است.

این دومین بار است که شورای نگهبان این طرح را رد می‌کند.

الزام قضات به شرکت در آزمون وکالت، همچنان از سوی شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شده است.

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در ایام پایانی سال درگیر بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده است باید دید آیا نمایندگان در کمیسیون جهش تولید و صحن علنی مجلس در سال جاری فرصتی برای اصلاح و تصویب مجدد این طرح دارند یا خیر؟

ایرادات نوبت دوم شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که با اصلاحاتی در جلسه مورخ پنجم دی ماه یکهزار و چهارصد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد:

۱_ در ماده ۱، موضوع الحاق ماده (۷ مکرر) به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، علی‌رغم اصلاح به عمل آمده، ایراد بند ۲-۱ نظر سابق شورا کماکان به قوت خود باقی است.

۲_ ماده ۴، موضوع اصلاح ماده ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، از جهت کیفیت و مرجع عزل، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۳_ در ماده ۵، موضوع اصلاح ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری،

۱_۳_ از جهت کیفیت و مرجع عزل، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۲_۳_ علی‌رغم اصلاح به عمل آمده، ایراد ۲-۳- نظر سابق شورا کماکان به قوت خود باقی است.

تذکر: در ماده ۱، موضوع الحاق ماده (۷ مکرر) به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، عبارت «حسب مورد» به قبل از عبارت «شورای رقابت» منتقل گردد.

خروج از نسخه موبایل