نماد سایت پایگاه خبری اختبار

عبدلیان‌پور: تأخیر‌ اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه چیز عجیبی نیست/ پذیرفته‌شدگان آزمون، گزینش خواهند شد

تأخیر‌ اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه چیز عجیبی نیست

تأخیر‌ اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه چیز عجیبی نیست

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه زمان دقیق اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده این مرکز مشخص نیست اظهار داشت: سعی بر این است که در آینده بسیار نزدیک نتایج اعلام شود.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری امروز، (۲۲ مردادماه) خود در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: اگر قرار بود فقط مرکز وکلا به تنهایی نتایج را اعلام کند تا کنون این مهم انجام شده بود اما ماده ۵ قانون تسهیل، نظارت بر روند آزمون را به عهده قوه قضائیه گذاشته است و اعضای هیئت برای این منظور حساسیت دارند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: البته این حساسیتی که نشان داده می‌شود طبیعی است و فقط برای مرکز وکلا نیست. پس از اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده مبنایی گذاشته می‌شود تا تمام آزمون‌هایی که در ماده ۵ قانون تسهیل آمده باید به طریق اعلامی عمل شود، پس حساسیت موجود به این دلیل است که قرار است مبنای آزمون‌های بعدی مرکز وکلا، کانون‌های وکلا، کانون سردفتران، کانون مترجمان و … است.

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش ما این است که حقی از کسی تضییع نشود، گفت: تأخیر ایجاد شده به دلیل حساسیت موجود است و با تعامل خوب حل خواهد شد تا حقی از مردم تضییع نشود و سعی می‌کنیم در نزدیک‌ترین زمان نتایج را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

عبدلیان‌پور ادامه داد: معاون اول قوه قضائیه در جلسه‌ای اعلام کرد که خواست ریاست دستگاه قضا انجام مرّ قانون است. این یک بحث علمی است و تأخیر‌ بر اساس تفسیر از ماده ۵ قانون تسهیل است و چیز عجیبی نیست.

وی همچنین گفت: ما در مرکز وکلا آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم که بر اساس قانون است و آن را انجام خواهیم داد. طبیعی است افرادی که قرار است درباره جان و مال و ناموس مردم نظر دهند، گزینش شوند.

خروج از نسخه موبایل