نماد سایت پایگاه خبری اختبار

عقب‌نشینی کمیسیون جهش تولید: بند مربوط به لغو معافیت قضات از آزمون وکالت، حذف شد

حذف بند الزام قضات متقاضی دریافت پروانه وکالت برای شرکت در آزمون

حذف بند الزام قضات متقاضی دریافت پروانه وکالت برای شرکت در آزمون

پایگاه خبری اختبار- نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: حذف بند الزام قضات متقاضی دریافت پروانه وکالت برای شرکت در آزمون، در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس رأی آورد.

به گزارش اختبار، پس از دو بار رد شدن طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی شورای نگهبان و ایراد جدی این شورا به ملزم شدن قضات به شرکت در آزمون وکالت، نهایتاً کمیسیون جهش تولید از مصوبه خود عقب‌نشینی کرد.

پیشنهاد “حذف بندی که شورای نگهبان نسبت به آن ابهام و ایراد”

در همین راستا جعفر قادری به تسنیم گفت: به پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون، بنا شد که بندی که شورای محترم نگهبان نسبت به آن ابهام و ایراد داشته است، به‌کلی از طرح تسهیل حذف شود؛ این پیشنهاد در کمیسیون رأی آورد.

بیشتر بخوانید:

قادری ادامه داد: بر این اساس چهار گروه قضات، اعضای هیئت علمی، نمایندگان مجلس که حداقل یک دور سابقه نمایندگی داشته باشند و نیز کارشناسان حقوقی بدون شرکت در آزمون وکالت می‌توانند در صورت ارائه تقاضا پروانه وکالت را از کانون‌های وکلا دریافت کنند.

نگرانی از سرنوشت طرح در صورت ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام

تصویب این بند در طرح تسهیل از جمله افتخارات نمایندگان و مورد حمایت گروه بزرگی از حامیان مجلس یازدهم مانند روزنامه کیهان و جوان و… بود. نمایندگانی مانند زنگنه و خضریان و… نیز بارها اعلام کرده بودند مجلس برای حذف رانت این افراد مصمم است.

گفته می‌شود نگرانی از سرنوشت طرح در صورت ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد تغییرات احتمالی که مدنظر نمایندگان مجلس نباشد، علت این اقدام کمیسیون جهش تولید بوده است.

خروج از نسخه موبایل