نماد سایت پایگاه خبری اختبار

عیسی امینی: یکشنبه درباره سهمیه ایثارگران آزمون وکالت ۹۸ تصمیم‌گیری می‌شود

2070-دکتر-عیسی-امینی-250

2070-دکتر-عیسی-امینی-250

زمان تکمیل‌ظرفیت آزمون وکالت ۹۸ کانون مرکز

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در علت تأخیر در اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان این کانون را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، دکتر عیسی امینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

دو مطلب را با دوستان عزیز در میان می‌گذارم. نخست اینکه، همکاران عزیز اطمینان داشته باشند که مفاهیمی همچون وکیل دادگستری، کانون وکلای دادگستری و استقلال با تعبیر عجیب و تفسیر ناروا و طنزگونه دچار دگرگونی نخواهد شد؛ اگر چنین بود، این مفاهیم عمری یک‌صدساله نمی‌یافتند.

سخن دوم اینجانب با پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ کانون وکلای دادگستری مرکز است. اولاً ضمن شادباش،وکالت شغل نیست، بلکه افتخاری است با جایگاهی والا و همراه با استقلال حق دفاع در راستای دفاع از مردم. فعالیت کانون وکلای دادگستری صرفاً صنفی نیست، بلکه میهَنی نیز است؛ به سخنی، کانون وکلای دادگستری نهادی صنفی‌ـ‌ملی است. انگیزۀ بالای ورود به کانون وکلای دادگستری و یا حفظ پروانۀ کارآموزی کانون وکلای دادگستری به هر نحو در همین راستا است. خصوصاً سیاست ما بر این است که هر پذیرفته‌شده‌ای، با هر وضعیت یا سِمَتی، که علاقه‌مند به کارآموزی نباشد، باید این صندلی را به یک جوان دیگر بسپارد و تعلل در آن و اصرار در حفظ پذیرش و نگهداری نام و نشان کانون وکلای دادگستری بدون تعیین و‌ انجام تکلیف، تضییع حقوق دیگران است که به زودی بحث خواهیم کرد. ضمناً و به روال گذشته در آزمون سال ۱۳۹۸، تکمیل ظرفیت خواهیم داشت که در بهار سال آینده و‌ پس از تعیین تکلیف قطعی ثبت‌نام کارآموزان و مشخص‌شدن تعداد پذیرفته‌نشدگان(کسانی که حائز شرایط نبودند)، اعلان خواهد شد. ثانیاً تأخیر کانون وکلای دادگستری در اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به‌جهتِ پرسش در بخش سهمیۀ ایثارگران از حیث شمول یا عدم شمول رأی جدید هیأت عمومی دیوان عدالت اداری است. به عبارتی، این سوال وجود داشت که آیا در آزمون سال ۱۳۹۸، باید به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری عمل می‌شد یا رویه و اصول و تفسیر سابق ملاک بود. به‌طورکلی، در این باره در روز یکشنبه تصمیم‌گیری خواهد شد که نتیجه‌اش تا سه‌شنبۀ هفتۀ آینده اعلان خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل