نماد سایت پایگاه خبری اختبار

قانون الحاق یک تبصره به ماده (۲۲) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

مجموعه قوانین و مقررات

مجموعه قوانین و مقررات

قانون الحاق یک تبصره به ماده ۲۲ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ مجلس شورای اسلامی

ماده واحده ـ یک تبصره به‌ شرح زیر به‌ عنوان تبصره (۲) به ماده (۲۲) قانون اسـاسنـامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مصـوب ۸/۲/۱۳۶۷ الحاق می‌شود:

تبصره۲ـ حضور کارکنان دستگاههای اجرائی که با فراخوان جمعیت هلال‌احمر و موافقت دستگاه مربوطه در حوادث ملی، منطقه‌ای و استانی در امر امدادرسانی و مقابله با بلایا و حوادث طبیعی غیرمترقبه به‌عنوان امدادگر و داوطلب فعال شرکت می‌کنند، مأموریت اداری بدون دریافت حق مأموریت تلقی می‌شود. پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان به امدادگران و داوطلبانی که با اختیار خود و با تکمیل فرم خدمت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌نمایند، مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشد و دعاوی آنان در هیأتهای حل اختلاف کارگر و کارفرما و دیوان عدالت اداری قابل طرح نیست. آیین‌نامه اجرائی این تبصره ظرف مدت سه‌ ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط جمعیت هلال‌ احمر تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی ‌تصویب شد و در تاریخ ۱۸/۱/۱۳۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسید.

خروج از نسخه موبایل