نماد سایت پایگاه خبری اختبار

محمد مصدق: بعد از تایید شورای نگهبان، همه باید به استفساریه قانون تسهیل تمکین کنند

معاون اول قوه قضاییه از تمکین این قوه در برابر قانون و نظر مجلس درباره معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت پس از تایید شورای نگهبان خبر داد.

معاون اول قوه قضاییه از تمکین این قوه در برابر قانون و نظر مجلس درباره معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت پس از تایید شورای نگهبان خبر داد.

پایگاه خبری اختبار- معاون اول قوه قضاییه از تمکین این قوه در برابر قانون و نظر مجلس درباره معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت پس از تایید شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه اولین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های مربوط به ابهام ماده ۵ قانون تسهیل گفت: مجلس اگر قانون ابهامی دارد تفسیر می‌کند و شورای نگهبان هم آن را تایید می‌کند و برای همه لازم الاتباع است و کسی حق ندارد که تمکین نکند.

مصدق تصریح کرد: من روز گذشته دیدم خانم مجری تاکید می‌کند که «حالا از این به بعد اگر تمکین نکردند چه؟» اصلا موضوع بدین نحوه نیست که کسی تمکین کند؛ یک ابهامی وجود داشته و مجلس آن ابهام را برطرف می کند و شورای نگهبان تایید می‌کند و بعد از تایید، همه، از جمله قوه قضاییه، باید تمکین کنند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی‌ست گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مورد طرح دو فوریتی قانون استفساریه مواد سه و چهار و پنج قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار امروز در صحن علنی مجلس بررسی شد و نهایتا با ۱۸۴ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع تصویب شد و نمایندگان «نمره تراز» را مبنای محاسبه نصاب شناور پذیرش داوطلبان آزمون‌های کارشناسی رسمی، سردفتری و وکالت دانستند.

خروج از نسخه موبایل