نماد سایت پایگاه خبری اختبار

مزد ۱۴۰۰ اعلام شد/ جدول دریافتی کارگران در سال ۱۴۰۰

متن کامل بخشنامه حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ + دستورالعمل‌های تبعی آن دستورالعمل نحوه اجرا در مورد دستمزد کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل موافقت شورای حقوق و دستمزد با افزایش سقف فوق‌ العاده ویژه معلمان و کارمندان مزد دستمزد

موافقت شورای حقوق و دستمزد با افزایش سقف فوق‌ العاده ویژه معلمان و کارمندان مزد دستمزد

پایگاه خبری اختبار- حداقل دست مزد کارگران در سال آینده با افزایش ٣٩ درصدی به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای خانواده ٣/٣ نفری رسید.

به گزارش اختبار، سومین نشست شورای عالی کار عصر روز گذشته، شنبه، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

در پایان این نشست، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان تعیین شد، مبلغی که نسبت به مزد سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشت.

این رقم با سایر آیتم‌های مزدی (بن، سنوات و حق مسکن) برای کارگری با ۱.۳ فرزند به چهار میلیون و دویست هزار تومان می رسد.

میزان افزایش آیتم‌های مختلف مزد برای حداقل بگیران به شرح جدول زیر است:

همچنین بر اساس جدولی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده است، میزان افزایش برای سایر سطوح به شکل جدول زیر است. این محاسبات توسط کمیته دستمزد کانون عالی شوراها انجام شده و پایه سنوات نیز جزو افزایش محسوب شده است.

در مورد گروه های مزدی مختلف جدول زیر صدق می‌کند؛ براساس این جداول درصد افزایش کلی سایر سطوح ۳۹ درصد و افزایش فقط پایه حقوق بیش از ۲۸ درصد است.

 

بیشتر بخوانید

میزان عیدی کارگران در سال ۱۳۹۹

میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان دولت

ابلاغ بخشنامه دستمزد ۹۸

خروج از نسخه موبایل