نماد سایت پایگاه خبری اختبار

مصائب داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت ۹۶

آزمون وکالت 96 مناطق زلزله زده

آزمون وکالت 96 مناطق زلزله زده

مصائب داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت ۹۶

روزهای پر اضطراب داوطلبان ایلامی و کرمانشاهی آزمون وکالت

نویسنده: مونا زنده دل

پایگاه خبری اختبار- زلزله هولناک شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه، که مرگ‌بارترین زلزله سال ۲۰۱۷ لقب گرفت، در شرایطی جان و خانمان مردم استان‌های غربی کشور را ویران کرد که تنها چند روز تا آزمون سرنوشت‌ساز وکالت فاصله داریم.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، آزمون وکالت سال ۱۳۹۶، روز جمعه ۳ آذر در کانون‌های وکلای سراسر کشور برگزار می‌شود، اما بسیاری از داوطلبان استان‌های غربی کشور، به‌ویژه کرمانشاه و ایلام، در شرایط نامساعدی قرار دارند؛ بعضی، عزیزان خود را از دست داده و آواره شده‌اند و بعضی دیگر با اضطراب و شرایط بی‌ثبات روحی دست‌به‌گریبان‌اند.

بعضی از وقوع دوباره‌ی حادثه در هنگام آزمون نگران‌اند و آن‌ها که در کانون‌های دیگر همچون کانون مرکز ثبت‌نام کرده‌اند، حیران‌اند که پس از این فاجعه، چگونه راهی شهری دیگر شوند.

این در حالی‌ست که برگزاری سراسری آزمون و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان از یک‌سو، و برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این از سوی کانون‌های وکلا و سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است از سوی دیگر، امکان به‌تعویق انداختن آزمون وکالت ۹۶ را دور از ذهن می‌نمایاند.

البته باید خاطرنشان کرد که رخ‌دادن حوادث غیرمترقبه در آستانه آزمون وکالت، پیش از این نیز سابقه داشته است؛ برای مثال آزمون وکالت سال ۱۳۹۰ کانون وکلای دادگستری گیلان به دلیل بارش برف سنگین و غیبت گروه کثیری از داوطلبان، لغو و مجدداً برگزار شد.

بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا، در ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در گفت‌وگو با ایسنا، جزییات برگزاری مجدد آزمون وکالت را چنین تشریح کرده بود:

«فقط در یک مورد و آن هم نتیجه‌ آزمون کانون وکلای استان گیلان است که درصدد هستیم این آزمون را مجدداً برگزار کنیم؛ به علت اینکه در آزمون این استان به دلیل بارش برف به طور غیر عادی تعداد زیادی از داوطلبان با تأخیر رسیدند و آزمون این استان غایبان زیادی داشت. بر همین اساس با مذاکراتی که با سازمان سنجش انجام دادیم مقرر شد که آزمون در این استان مجدداً برگزار شود؛ البته از آنجا که بعضی از شرکت‌کنندگان در آزمون ابتدایی در این استان معترض شده بودند که آزمون را به نحو احسن داده‌ایم و امکان دارد در ‌آزمون بعدی ضعیف‌تر عمل کنیم و به دلیل اینکه عدالت بین همه‌ افراد رعایت شود، قرار است آزمون کانون وکلای استان گیلان فقط با حضور کسانی که برای این آزمون ثبت نام کرده بودند، بار دیگر برگزار شود.»

امید است امسال نیز کانون‌های وکلای دادگستری که با مدیریت شرایط ِ پیش‌بینی‌نشده بیگانه نیستند و از نخستین ساعات وقوع فاجعه اخیر، دست یاری به سوی هم‌وطنان داغ‌دیده‌ی خود دراز کردند، برای برگزاری عادلانه آزمون وکالت تدبیری بیندیشند.

باشد که در این روزهای سرنوشت‌ساز، قلب مجروح داوطلبان زلزله‌زده آزمون وکالت اندکی آرام بگیرد.

 

 

خروج از نسخه موبایل