نماد سایت پایگاه خبری اختبار

مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبۀ هفتم آزمون قضاوت ۹۵

مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبۀ هفتم آزمون قضاوت ۹۵

مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبۀ هفتم آزمون قضاوت ۹۵

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار

آقای سید رضا هاشمی رتبۀ هفتم آزمون قضاوت ۹۵ در سطح کشور

پایگاه خبری اختبار – آقای سید رضا هاشمی که موفق به کسب رتبه هفتم آزمون قضاوت ۱۳۹۵ در سطح کشور شده اند در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اختبار به تشریح روش مطالعه و منابع مورد استفاده خود پرداختند.

ایشان در این مصاحبه ضمن تشریح برنامه مطالعه و کسب آمادگی خود منابعی را که در این مسیر استفاده کرده اند را معرفی نمودند، در ادامه چکیده این مصاحبه را خواهید خواند:
سید رضا هاشمی هستم فارغ التحصیل سال ۱۳۹۴ در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه شیراز.

مطالعه برای آزمون قضاوت و وکالت را از اواخر فروردین امسال شروع  کردم اما این مطالعه مستمر نبود و در طول دوره گاه بنا به دلایلی دچار وفقه‌هایی شد.
روش مطالعه من به این ترتیب بود که دو روز (روزانه ۸ ساعت) درس‌های مرتبط با گرایش حقوق خصوصی و دو روز دروس مرتبط با گرایش حقوق جزا را مطالعه می‌کردم و جمعه‌ها را نیز به تست‌زنی اختصاص داده بودم.

منابع مطالعه من عبارت بودند از:

حقوق مدنی: قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان.
آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی: متن قانون و در کنار آن دو جلد کتاب دوراندیشان.
حقوق تجارت: ساده ساز فرشید فرحناکیان.
آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری: متن قانون و کتاب نکته‌ها در آیین دادرسی کیفری از دکتر خالقی.
حقوق جزا: متن قانون و در کنار آن کتب دوراندیشان.

منابع فوق بسیار مفید واقع شدند و پرسش‌های آزمون تا حد زیادی مشابه پرسش‌های درج‌شده در همین منابع بود و به استثناء درس حقوق تجارت، شیوه طراحی پرسش‌ها قابل پیش‌بینی بود. در بحث استعداد شغلی نحوه طرح پرسش‌ها بسیار بدیع و جالب بود به گونه‌ای که به گرایش‌های مختلف حقوق مرتبط بود و بعضی از مباحث روز علم حقوق نیز در آن‌ها مطرح شده بود.
توصیه بنده به داوطلبان دوره بعد در بدو امر این است که آزمون‌های حقوقی را برای خود به‌ مثابه یک فرصت بنگرند نه یک سد بزرگ. در ثانی مرور مطالب را در اولویت قرار دهند و اکیداً توصیه می‌کنم از تعدد منابع اجتناب کنند،چرا که سبب تشتت ذهن و عدم دسته بندی مطالب در ذهن میگردد.
در ضمن اینجانب از امکانات هیچ مؤسسه ای استفاده نکردم اما توصیه می‌کنم کسانی که در درس حقوق مدنی پایه قوی‌ای ندارند از کلاس‌های مؤسسه‌های معتبر برای این درس استفاده کنند.

با پشتکار و برنامه‌ریزی اصولی مسیر موفقیت هموار است.
در پایان برای تمام مشتاقان پیشرفت آرزوی موفقیت در تمام مراحل را دارم.

خروج از نسخه موبایل