نماد سایت پایگاه خبری اختبار

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرو انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

پیرو انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ از طرف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو)

استاندار محترم استان خراسان رضوی

پیرو انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ از طرف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) و به منظور بهره‌گیری مناسب از فرصت ایجاد شده، در راستای معرفی توانمندی‌ها، غنای معنوی و فرهنگی و ارزش‌های اصیل اسلامی ـ ایرانی به کشورهای جهان اسلام و در جهت تحقق محورهای مورد نظر سازمان آیسسکو از جمله موضوعات «میراث، هویت فرهنگی اسلامی»، «تنوع فرهنگی برای ترویج خلاقیت و رسیدن به توسعه پایدار»، «گفتگو و اتحاد تمدن‌ها در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی» شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ ۱۷/۳/۱۳۹۵ ضمن بررسی اقدامات انجام شده در خصوص موضوع، مواردی را به شرح ذیل مصوب نمود:

۱. در راستای اقدامات ترویجی و در جهت توسعه روابط بین‌المللی به ویژه در حوزه فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ، مقرر شد اعضاء محترم شورای‌عالی شهرسازی و معماری از تدوین مجموعه‌ای نفیس تحت عنوان «شکوه خراسان، دیدی نو، سرزمینی کهن» (شامل کتاب به زبانهای فارسی و انگلیسی به همراه فیلم به هفت زبان) حمایت نمایند.

۲. در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی موجود در بافت شهری پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) به کشورهای جهان اسلام، مقرر شد اعضاء محترم شورای‌ عالی شهرسازی و معماری، از کلیه برنامه‌ها و پروژه‌های تعریف شده در راستای ارتقاء کیفیت فضاهای شهری و مرمت و احیاء فضاها و بناهای تاریخی ـ فرهنگی حمایت نمایند.

۳. نظر به نقش مؤثر شرایط زیست محیطی در کیفیت فضاهای شهری، مقرر شد موضوعات مرتبط با ارتقاء شرایط زیست محیطی به محورهای برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات ویژه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ افزوده شود.

خروج از نسخه موبایل