نماد سایت پایگاه خبری اختبار

نامه معاون سازمان سنجش درباره نزول تراز قبولی آزمون وکالت به ۵ و ۶ هزار درصورت تصویب طرح تسهیل

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد اعلام نتایج دکتری 99 دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دکتری ۱۴۰۰

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد اعلام نتایج دکتری 99 دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- معاون سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به استعلام رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری، میانگین نمرات یک درصد برتر آزمون های وکالت ۹۸ و ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، بر اساس ماده ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که این روزها در مجلس در حال بررسی است، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز آزمون وکالت را کسب کنند، می‌توانند در این آزمون پذیرفته شوند.

این ماده و تعیین نصاب شناور برای قبولی در آزمون در ماه‌های اخیر مورد اعتراض کانون‌های وکلا بوده و اخیرا اسکودا اعلام کرده بود با تصویب آن، داوطلبانی که از نمره کل تراز ۱۵ هزار، نمره تقریبی ۶ و ۵ هزار را کسب کنند امکان قبولی پیدا می کنند و این موضوع به کاهش شدید سطح علمی داوطلبان می‌انجامد.

در همین راستا جعفر کوشا،‌ رئیس اسکودا، در نامه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور خواست تا این سازمان موارد زیر را درباره آزمون‌های وکالت سال ۹۸ و ۹۹ اعلام کند:

سقف تراز آزمون وکالت؛

میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز؛

تراز ۷۰ درصد میانگین نمرات یک درصد (سهمیه آزاد)؛

تراز ۶۰ درصد میانگین نمرات یک درصد (سهمیه ایثارگر)؛

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور میانگین نمره کل یک درصد برتر کشور در سال ۱۳۹۸ ، ۹۸۳۷ و ۷۰ درصد آن ۶۸۸۶ بوده است بر این اساس ۶۰ درصد آن برای داوطلبان ایثارگر ۵۹۰۲ خواهد بود.

به همین ترتیب میانگین نمره کل یک درصد برتر کشور سال ۱۳۹۹ ، ۹۸۹۹ و ۷۰ درصد آن ۶۹۲۹ و ۶۰ درصد آن ۵۹۳۹ بوده است.

گفتنی‌ست معاون سازمان سنجش پیش‌تر نیز در نامه دیگری، اعلام کرده بود که معیار پیشنهادی جدید مبنی بر ۷۰ درصد نمره یک درصد برتر آزمون بدون در نظر گرفتن ظرفیت علمی نیست.

 

خروج از نسخه موبایل