نماد سایت پایگاه خبری اختبار

نماینده مجلس: عده‌ ای فرصت‌طلب به دنبال تعویق کنکور هستند

1967-مجلس-شورای-اسلامی

1967-مجلس-شورای-اسلامی

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ راهکار جایگزینی در قبال برگزار نشدن کنکور ۹۹ وجود ندارد، گفت: نباید اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی درباره مسئله تعویق کنکور سراسری، ارشد و دکتری، اظهار کرد: طرح چنین مسئله‌ای ناشی از یک نوع احساسی است و انتخاب گزینه «بدتر» از میان گزینه‌های بد و بدتر  است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که دم از تعویق یا تعلیق کنکور ۹۹ می‌زنند، هیچ راهکار جایگزینی برای ارائه ندارند، افزود: شیوع ویروس کرونا در اواخر شهریور و مهرماه مجددا در کنار سایر ویروس‌ها تشدید می‌شود لذا تأخیر کنکور هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در این شرایط زندگی را متوقف کرد، گفت: می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک در بین داوطلبان و رعایت فاصله حدود ۱.۵ متر در حوزه‌های برگزاری آزمون، کنکور را برگزار کرد.

ویس کرمی افزود: برخی فرصت طلبان نیز در این میان با ایجاد کمپین‌هایی در فضایی مجازی به دنبال اعمال فشار بر تصمیم‌گیران و دست اندرکاران هستند، لذا نباید حق افرادی که وقت خود را صرف درس خواندن برای شرکت در کنکور کرده‌اند را سلب کرد و اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برگزار نشدن کنکور، ورودی یک سال به دانشگاه‌های کشور دچار متوقف می‌شود و این مسئله برنامه دانشگاه‌ها، اساتید و به طور کلی حوزه آموزش عالی را دچار اخلال خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل