نماد سایت پایگاه خبری اختبار

نکاتی برای داوطلبان آزمون وکالت

نکاتی برای داوطلبان آزمون وکالت

باید و نبایدهای شب آزمون وکالت

ساعت ۹ صبح جمعه هزاران داوطلب ورود به حرفه وکالت، روی صندلی حوزه‌های برگزاری آزمون وکالت خواهند نشست، رشد فزاینده داوطلبان آزمون وکالت در سال‌های اخیر حکایت از اشتیاق فارغ التحصیلان پر تعداد رشته حقوق برای ورود به این حرفه دارد.

داوطلبان آزمون، هر اندازه که توانسته اند مطالعه و کسب آمادگی علمی برای شرکت در آزمون کرده اند ولی برای موفقیت در این آزمون فشرده توجه به نکات دیگری نیز هست که هر یک می تواند در تغییر نتیجه آزمون داوطلبان موثر باشد.

♦ نکات شب پیش از آزمون:

۱- محل حوزه آزمون را به دقت شناسایی کنید، برای این کار می توانید از نقشه گوگل استفاده کنید یا اینکه یکبار مسیر را با خودرو طی کنید.

۲- اطلاعات روی برگه ورود به جلسه را به دقت کنترل کنید و اگر متوجه اختلاف یا نقصی شدید، طوری برنامه ریزی کنید که اقلا نیم ساعت زودتر به حوزه آزمون مراجعه کنید.

۳- قسمت مشخص شده روی برگه آزمون را امضا کنید و انگشت بزنید و یک سوزن روی برگه فرو کنید تا بتوانید با استفاده از آن برگه را روی لباس خود نصب کنید.

۴- دو مداد مشکی نرم، یک مداد نوکی (اتود) که داخل آن یک مغز اضافه داشته باشد، یک مداد تراش کوچک مرغوب، یک پاک کن بزرگ از نوع مرغوب، یک خودکار آبی، کارت ملی خودتان، چند برگ دستمال کاغذی و مقداری شکلات تلخ و شیرین را به همراه برگه ورود به آزمون که به دقت تا کرده اید داخل یک جامدادی کوچک زیپ دار قرار بدهید، اگر جامدادی مناسب ندارید، این وسایل را داخل یک کیسه کوچک قرار بدهید.

۵- ساعت زنگ دار رومیزی یا تلفن همراهتان را برای ساعت ۶ صبح تنظیم کنید، علاوه بر آن از یکی دیگر از اعضای خانواده بخواهید که او هم همین کار را بکند و فردا صبح از بیدار شدن شما مطمئن شود.

۶- بهتر است برای رفتن به محل حوزه آزمون از خودرو شخصی استفاده نکنید، مخصوصا اگر خودتان به تنهایی رانندگی می کنید حتما برای پیدا کردن جای پارک با مشکل مواجه خواهید شد.

۷- بهتر است از شب قبل تاکسی رزرو کنید، یا از شخص دیگری بخواهید که شما را به محل آزمون برساند، به این شکل در صورت مواجه شدن با ترافیک و ازدحام خودرو در نزدیکی محل آزمون می توانید از خودرو پیاده شوید و خودتان را به سرعت به حوزه آزمون برسانید.

۸- شام سبک بخورید و هر چه زودتر بخوابید.

♦ نکات صبح روز آزمون:

۱- پیش از اینکه به طور کامل تخت خواب را ترک کنید، صدای ساعت زنگ دار را قطع نکنید.

۲- صبحانه سبک و مقوی دارای مواد قندی بخورید، از خوردن مواد چرب یا شور خودداری کنید و پیش از ترک منزل مقداری قهوه غلیظ بنوشید.

۳- اگر فرصت دارید دوش آب سرد بگیرید.

۴- اگر تاکسی رزرو کرده اید یا با کسی برای رفتن به محل آزمون قرار گذاشته اید دوباره هماهنگ کنید، اگر نه زودتر درخواست تاکسی کنید و بخواهید جلوی منزل منتظر شما بماند.-

۵- یک ساعت مچی مطمئن و دقیق همراهتان بردارید.

۶- وسایلی که از شب قبل جمع آوری کرده بودید را کنترل کنید و یک بطری کوچک آب هم بردارید.

۷- کفش و لباسی بپوشید که خیلی راحت باشید.

۸- از همراه بردن لوازم اضافه مخصوصا تلفن همراه خودداری کنید، اگر تمایل به مطالعه و مرور مطالبی دارید کتاب یا جزوه ای بردارید که بتوانید آن را گوشه ای رها کنید و نگران از دست دادنش نباشید.

۹- اگر دارویی استفاده می کنید که اثر خواب آور دارد با اجازه پزشک استثنائا در این نوبت استفاده نکنید و به هیچ وجه برای کنترل اضطراب در جلسه آزمون از دارو یا دمنوش‌های آرامبخش استفاده نکنید، مواد آرامبخش عمدتا خواب آور هستند و عملکرد ذهنی شما را پایین می آورند.

۱۰- پیش از ترک منزل مخصوصا از مادرتان بخواهید برای موفقیت شما دعا کند.

♦ نکات پیش از آغاز آزمون:

۱- در زمان انتظار برای ورود به محل آزمون و پیش از آغاز آزمون ابدا با سایر داوطلبان صحبت نکنید و به مطالبی که ممکن است در مورد حجم مطالعه یا تجربیات آنان از آزمون‌های گذشته بشنوید توجه نکنید.

۲- محل صندلیتان را شناسایی کنید و مطمئن شوید که تصویر و شماره داوطلبی روی دسته صندلی متعلق به شما باشد.

۳- پس از شناسایی صندلی و استقرار، به توالت بروید.

۴- پیش از آغاز آزمون، برگه ورود به جلسه را روی لباستان نصب کنید.

۵- مداد و لوازمی که نیاز دارید را به شکل مطمئن در جای مناسبی بگذارید که در دسترس باشند.

۶- کارت ملی را در جیب پیراهنتان یا جای در دسترس دیگری بگذارید تا هنگام مراجعه مسوول کنترل هویت داوطلبان به او نشان بدهید.

♦ نکات پس از آغاز آزمون:

۱- به ترتیب به سؤالات درس‌هایی که به آن مسلط تر هستید پاسخ بدهید و الزاما از نظم سؤالات در دفترچه تبعیت نکنید.

۲- مراقب باشید و مرتب کنترل کنید که پاسخ‌ها در پاسخنامه جابجا نشوند و اقلا پس از پاسخ به هر چند سؤال یک بار شماره سؤال را با شماره ردیف مربع‌های پاسخنامه تطبیق بدهید.

۳- به مطالب اضافه ای که از بلندگوی سالن اعلام می شود توجهی نکنید، هیچ مطلب مهمی که مربوط به شما باشد تا پایان آزمون اعلام نخواهد شد.

۴- وقتتان را با خوردن کیکی که هنگام ورود به شما داده اند یا خوراکی‌های دیگر تلف نکنید، اگر احساس ضعف کردید از شکلاتی که همراه آورده اید بخورید و در ساعت دوم آزمون هم مقداری از شکلات تلخ بخورید.

۵- به زمانبدی دقت کنید، در عین حال دچار عجله نشوید، با توجه به افزایش زمان آزمون در این دوره شما به طور متوسط برای هر درس ۲۲ و نیم دقیقه زمان دارید، بهتر است اگر برای یک درس به زمان بیشتری نیاز دارید، پس از پاسخ دادن به همه سؤالات به آن درس برگردید، فراموش نکنید که حتما با درس‌هایی که تسلط بیشتر دارید شروع کنید.

۶- استرس دشمن بزرگ داوطلبان آزمون وکالت است، کاملا آرام باشید، مرتب به ساعت نگاه نکنید، اگر هیجان زده یا مضطرب شدید چند لحظه چشمانتان را ببنید و کمی آب بخورید.

۷- سؤالات را با دقت بخوانید، سؤال را خیلی پیچیده تحلیل نکنید، درست است که امکان دارد سؤالات دارای پیچیدگی‌هایی باشند ولی سراغ فرض‌های بعید نروید، اگر بین گزینه‌ها دچار تردید شدید، اولین پاسخی که به نظرتان صحیح رسیده بود را انتخاب کنید.

۸- ترس از اثر ویرانگر نمره منفی نباید موجب شود که به تعداد کمی از سؤالات پاسخ بدهید، شما برای قبول شدن در آزمون وکالت نیاز به کسب نمره خوب دارید و برای این باید به تعداد کافی از سؤالات پاسخ بدهید، بنا بر این اگر ۷۰ درصد اطمینان داشتید، به سؤال پاسخ بدهید.

انشاءلله سال آینده در ردای وکالت مشغول خدمت خلق باشید

نویسنده: سیاوش هوشیار

 

   

 

 

 

خروج از نسخه موبایل