نماد سایت پایگاه خبری اختبار

نکاتی درباره اعلام نتایج آزمون مرکز وکلا بر اساس نمره تراز

نکاتی درباره اعلام نتایج آزمون مرکز وکلا بر اساس نمره تراز

نکاتی درباره اعلام نتایج آزمون مرکز وکلا بر اساس نمره تراز

پایگاه خبری اختبار- پس از کشمکش های فراوان نهایتا نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ بر اساس نمره تراز روز چهارشنبه اعلام شد.

اعلام نتایج مرتبه قبل بر اساس نمره خام

پیش از این یک مرتبه قبلا در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ بر اساس نمره خام داوطلبان اعلام شده بود.

تصویب استفساریه قانون تسهیل صدور مجوزها

پس از آن و بر اثر اختلاف در تفسیر مفاد ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در زمینه مبنای محاسبه نمره داوطلبان، استفساریه ای در همین زمینه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که ضمن آن نمره تراز شده داوطلبان مبنای قبولی اعلام شد.

به همین جهت مرکز وکلای قوه قضائیه مجددا نتایج داوطلبان آزمون را از حیث پذیرفته شدن تجدیدنظر و اعلام کرد.

عدم تغییر نمرات در اعلام نتایج جدید

نکته قابل توجه داوطلبان این است که در اعلام نتایج مرحله جدید، اصولا هیچ تغییری در نمرات و درصدها و حتی نمره کل تراز ایشان اتفاق نیفتاده است و صرفا بازه وسیع تری از افراد به ترتیب نمره کل تراز به عنوان پذیرفته شده اعلام شده اند.

نمره کل در کارنامه همان نمره تراز کل است

در کارنامه نمایش داده شده به داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه در سامانه دانشگاه آزاد اسلامی، در قسمت گوشه سمت راست بالای کارنامه با عنوان «نمره کل» عددی دیده می شود که همان نمره کل تراز شده داوطلب است.

نمره کل تراز شده، میانگین نمرات تراز هر درس با توجه به ضریب آن درس است که بر اساس آن حائزان بالاترین نمرات تراز، به عنوان پذیرفته شده مرحله کتبی آزمون در نظر گرفته شده اند.

خروج از نسخه موبایل