نماد سایت پایگاه خبری اختبار

واکنش معاونت حقوقی قوه قضاییه به بیانیه هیات عمومی اسکودا: آیین نامه لایحه قانون استقلال،‌لازم‌الاجراست

شکایت قضات تهران و البرز آیین نامه اجرایی رای دادگستری قوه قضاییه

دادگستری قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در واکنش به بیانیه هیات عمومی اسکودا که  آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری را مغایر با قانون و ناقض استقلال کانون‌ها دانسته بودند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اختبار به نقل از ایرنا، قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اعلام کرد: در پی تصویب و ابلاغ «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری»، مراتب لازم الاجرا بودن این آیین نامه به کانون‌های وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه و مراجع قضایی کشور ابلاغ شد.

این آیین نامه در اجرای سیاست‌های کلی امنیت قضایی مصوب ۱۳۸۱ و ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ با اصلاحات بعدی‌، و بنا به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری در ۱۶۴ ماده تهیه و تدوین شده و بر اساس ماده ۱۶۳این مقرره، در اجرای مواد ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۲۱ و ۲۶ لایحه استقلال، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه  مأمور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آن است.

با اجرایی شدن آیین نامه اخیرالتصویب، «آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا مصوب ۱۳۳۴» و«آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا مصوب۱۳۸۸» از تاریخ (۱۴۰۰/۴/۲) نسخ می‌شود.

علاوه بر نسخ آیین نامه‌های مذکور،‌ «نظامنامه وکالت مصوب ۱۳۱۶» نیز در موارد مغایر، در پی ابلاغ و اجرایی شدن «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» مصوب ۱۴۰۰/۴/۲، ملغی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

 

خروج از نسخه موبایل