پایگاه خبری اختبار

چه کسانی طرح پرحاشیه مجازات اظهارنظر افراد مشهور را امضا کرده‌اند؟

چه کسانی طرح پرحاشیه مجازات اظهارنظر افراد مشهور را امضا کرده‌اند؟ ارائه از سوی حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس

پایگاه خبری اختبار- طرح جدید نمایندگان با هدف نظارت بر اظهارنظرها و فعالیت‌های افراد مشهور  ۵ بهمن در مجلس اعلام وصول شد.

این طرح یک ماده جدید را به عنوان ماده «۵۱۲ مکرر» به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی الحاق می‌کند و موضوع آن «سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، پیامها و یادداشت‌های» افراد مشهور است.

تهیه‌کنندگان طرح بدون ارائه تعریف دقیقی از این افراد، صرفا آنها را چنین توصیف کرده‌اند: «هر شخصی که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی جامعه است».

این طرح  که در روزهای اخیر حواشی متعددی ایجاد کرده، از سوی حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس، تهیه شده، نماینده‌هایی به شرح زیر آن را امضا کرده‌اند:

در بخشی از مقدمه توجیهی این طرح آمده است:

«…هیچ کس را به دلیل داشتن عقیده نمیتوان مجازات، کرد منتها ابراز عقیده به صورت مطلقاً آزاد مجاز نیست برای مثال در برخی از کشور‌های اروپایی بگوید چه کسی گفته است هیتلر در هولوکاست یهودی‌ها را کشته است؟! برای همین سؤال ۲۵ سال حبس برای شما در نظر میگیرند حتی اگر بگوید من شک دارم این اتفاق افتاده باشد و بیایید تحقیق علمی در این خصوص انجام دهیم باز همین مجازات را برای او در پی دارد…»

خروج از نسخه موبایل