نماد سایت پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگوی اختبار با ابوالفضل انگورج تقوی

۲۵۸۳-مصاحبه-رتبه-۱-مازندران-آزمون-وکالت-۹۷

۲۵۸۳-مصاحبه-رتبه-۱-مازندران-آزمون-وکالت-۹۷

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای مازندران

پایگاه خبری اختبار- رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری مازندران را آقای ابوالفضل انگورج تقوی با تراز چشمگیر ۱۱۹۵۶ کسب کرده است.

آقای انگورج تقوی که متولد ۱۳۷۲ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه مازندران است، علاوه بر آزمون وکالت، در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷ نیز پذیرفته شده است.

او که با تراز ۸۹۲۰ رتبه ۱ مرحله اول (تستی) آزمون قضاوت امسال را نیز به دست آورده است، درباره شیوه کسب این موفقیت‌های تحسین‌برانگیز به اختبار گفت:

من بعد از پایان خدمت سربازیم در سال ۹۶ به طور جدی وارد فضای مطالعه برای آزمون‌های حقوقی خصوصاً آزمون کانون وکلا شدم. سال گذشته چون با فاصله کوتاهی از خدمت سربازی در آزمون وکالت شرکت کردم رتبه ۱۲۰ کانون مازندران را به‌دست آوردم اما مطالعه جدی‌ام برای آزمون‌های حقوقی از آذر ۹۶ شروع شد.

او که هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب یکی از این سه شغل (قضاوت، وکالت و سردفتری) نگرفته است می‌گوید از کلاس‌های مؤسسه‌های آموزشی استفاده نکرده اما در آزمون‌های آموزشی مؤسسه دادآفرین شرکت کرده است.

رتبه ۱ آزمون وکالت کانون مازندران منابع مطالعاتی‌اش را این‌طور معرفی کرد:

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان و کتاب‌های آقای جرعه‌نوش و فرشید فرحناکیان؛ کتاب‌های اصول فقه سمیرا سیدمحمدی وآقای شب‌خیز؛ همچنین کتاب‌های آقای ساولانی در درس‌های آیین دادرسی کیفری و حقوق جزا.

آقای انگورج تقوی با تأکید بر این که سؤالات آزمون وکالت امسال در بعضی موارد واقعاً دشواربود و طرح چندین سؤال اختلافی خصوصاً در درس حقوق جزا و نیز طرح این تعداد سؤال از قوانین خاص کم‌سابقه بوده، افزود: سعی کرده بودم به گونه‌ای مطالعه کنم تا آزمون وکالت را با تمام ویژگی‌هایی که دارد با موفقیت پشت سر بگذارم.

او در پایان مدیریت وکنترل احساسات واسترس را ازمهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌های موفقیت در یک آزمون دانست و به داوطلبان آزمون‌های حقوقی توصیه کرد در این مسیر طولانی مدیریت صحیحی بر افکار واحساسات خود داشته باشند و با یک مطالعه مستمر ومنظم موفقیت خود را تضمین کنند.

خروج از نسخه موبایل