نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آزمون وکالت ۱۳۹۹ برگزار شد

آزمون وکالت 1399 برگزار شد

آزمون وکالت 1399 برگزار شد

پایگاه خبری اختبار- نهایتا پس از سه بار تعویق، آزمون وکالت ۱۳۹۹ (آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹) با رعایت تدابیر بهداشتی در ۱۱۰ حوزه سراسر کشور برگزار شد.

آزمون وکالت ۱۳۹۹ که بر اساس آگهی ثبت نام آزمون قرار بود روز جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ برگزار شود، به جهت شدت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و این بار روز جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ به عنوان تاریخ برگزاری آزمون اعلام شد، که برگزاری در این تاریخ نیز به دلیل مشابه لغو و تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به عنوان زمان جدید اعلام شد.

در حالی که داوطلبان تحت فشار روانی شدید ناشی از دو مرتبه تعویق آزمون قرار داشتند و خود و خانواده شان تعطیلات نوروز را هم از دست داده بودند، در فرایندی پر ابهام، نهایتا چند ساعت قبل از برگزاری آزمون خبر لغو آن بر اساس مصوبه معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد.

پس از آن در حالی تاریخ جدید ۲۵ تیر ۱۴۰۰ برای برگزاری آزمون اعلام شد که داوطلبان خسته و عصبی از این تنش روانی طولانی، اعتمادشان را از دست داده بودند، با این حال نهایتا پس از همه این مسائل امروز صبح بیش از ۸۱ هزار داوطلب آزمون وکالت ۱۳۹۹ در ۱۱۰ حوزه آزمونی سراسر کشور پاسخنامه ها را با مداد مشکی نرم پر کردند.

آمار شرکت کنندگان در آزمون وکالت ۱۳۹۹

وکیل کیانی نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران – اسکودا درباره تعداد شرکت کنندگان در آزمون وکالت ۱۳۹۹ گفت: برای آزمون کارآموزی وکالت ۱۳۹۹ کانون‌های وکلا ۸۱۵۰۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند. بیشترین شرکت کننده برای کانون وکلای دادگستری مرکز با ۲۸۲۹۹ داوطلب و کمترین هم برای کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با ۵۳۵ داوطلب، است.

وی ادامه داد: برای امسال ۳۸۴۵ ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت از سوی کانون‌‌های وکلا در سراسر کشور اعلام شده است.

وکیل کیانی ادامه داد: آزمون ۱۳۹۹ در ۱۱۰ حوزه دانشگاهی که هر کدام زیرمجموعه‌های خود را دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل