نماد سایت پایگاه خبری اختبار

اطلاعات آماری انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۲ تشریح شد

سایت اختبار

سایت اختبار

مشاور عالی سازمان سنجش از افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۰.۱ درصد مجازین غایب انتخاب رشته بودند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پذیرش ۹۹ هزار و ۶۹۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات آماری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: ۸۹۶هزار و ۱۲۵ داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۸هزار و ۸۰۱ داوطلب زن و ۴۳۷هزار و ۳۲۴ داوطلب مرد بودند.

توکلی با اشاره به کاهش ۳۴ هزار و ۹۰ نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: کاهش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان آزمون کارشناسی ۹۲ برای اولین‌بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: از تعداد ۸۹۶هزار و ۱۲۵داوطلب ثبت‌نام کننده ۹۰ هزار و ۵۸ نفر از داوطلبان علاقمندی خود را برای شرکت در کدرشته امتحانی دوم اعلام کرده بودند.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در طی روزهای ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه ۹۱، گفت: از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ۷۴۱هزار و ۲۳۲داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴هزار و ۸۹۳ داوطلب معادل ۱۷.۲۸درصد غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ۳۶۲هزار و ۹۳۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بودند،اظهار کرد: همچنین ۲۱ هزار و ۴۳۹داوطلب در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: همچنین از تعداد مجازین به انتخاب رشته ۲۹۰هزار و چهار داوطلب معادل ۷۹.۹۰ درصد انتخاب رشته کردند و حدود ۷۲ هزار و ۹۳۴ داوطلب معادل ۲۰.۱۰درصد غایب انتخاب رشته بودند.

توکلی در پایان با اشاره به پذیرش ۹۹ هزار و ۶۹۷داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

خروج از نسخه موبایل